Strona 1 z 1

Krótki odcinek - duże spalania

: ndz paź 19, 2008 11:53
autor: jaro12345
Witam.

Jest taka sprawa że każdego dnia do pracy to 6 KM jade. Wyjeżdżam i jadę spokojnie
70 KM/h (2000 rpm). Niestety silnik wolno się rozgrzewa i tak po przejechaniu 5 km obroty biegu jałowego mam nadal prawie 1000 rpm. Przypuszczam (mało znam się na silnikach) że przez spory odcinek drogi silnik otrzymuje bogatą mieszankę paliwowo-powietrzną. Czy mógłbym w tym kierunku zrobić jakąś ingerencję że powiedzmy po osiągnięciu tych 70/h czy po przejechaniu 1 km ta mieszanka miała by już taki sam skład jak przy dobrze rozgrzanym silniku. Obecnie w takich warunkach to mam spalanie ok 9 l/100. Normalnie przy dłuższej jeździe to spala ok 7L/100 natomiast na trasie to już jest super bo przy 80 km/h spala tylko 6L.
Autko mam w dobrym stanie 1.8 B 90KM z 95r.

Jeśli coś dało by się poprawić to będę wdzięczny za każdą sugestię.

Pozdro.

: ndz paź 19, 2008 12:05
autor: jarvr6
nic z tym nie zrobisz.musisz sie z tym pogodzic , :jezor:

: ndz paź 19, 2008 12:34
autor: yosef99
Hej,

Kiedyś słyszałem że można spowodować aby nie włączył się duży obieg cieczy chłodzącej (ciecz nie idzie na chłodnicę) powoduje to że autko szybko nabiera temperature pracy. Niestety nie znam szczegółów technicznych :chytry:

: ndz paź 19, 2008 12:35
autor: marepako
to sa wlasnie uroki automatycznego/elektronicznego ssania :) zaslon chlodnice(np pol) tektura itp i zobacz co bedzie sie dzialo. wielkosc zaslony dopasuj sobie indywidualnie

: ndz paź 19, 2008 13:39
autor: greg
po tych 5 km sięgnij ręką do węży idących do chłodnicy - jeśli i górny i dolny są ciepłe = do wymiany termostat

[ Dodano: Nie Paź 19, 2008 1:41 pm ]
marepako pisze:zaslon chlodnice(np pol) tektura itp i zobacz co bedzie sie dzialo
nie polecam - trafisz na korek (stau) - brak chłodzenia bo zblokowany wlot powietrza na chłodnicę

: ndz paź 19, 2008 16:32
autor: marepako
greg pisze:po tych 5 km sięgnij ręką do węży idących do chłodnicy - jeśli i górny i dolny są ciepłe = do wymiany termostat

[ Dodano: Nie Paź 19, 2008 1:41 pm ]
marepako pisze:zaslon chlodnice(np pol) tektura itp i zobacz co bedzie sie dzialo
nie polecam - trafisz na korek (stau) - brak chłodzenia bo zblokowany wlot powietrza na chłodnicę
akurat w tym przypadku korki maja male znaczenie bo obieg termiczny przez grilla jest znikomy gdyz nie ma cyrkulacji powietrza.a od czego jest wentylator?

: ndz paź 19, 2008 18:05
autor: greg
marepako, wentylator owszem ciągni e- pod jedym warunkiem ze ma co - rozbierałeś kiedyś komputer? efektem zabicia kurzem radiatorów - jest przegrzewanie procesora - tam też jest wentylator ale i tak nie daje rady - pamiętam instrukcję Fiata Tipo - w razie skoku temperatury silnika- jechać szybciej żeby powietrze z większa mocą przepływało przez chłodnicę

: pn paź 20, 2008 00:39
autor: damian.banan1
jeśli podniesiesz temperature pracy silnika to uda Ci sie zaoszczędzić troche paliwa możesz to zrobić w prosty sposób wymieniając termostat który otworzy sie póżniej niż ten który masz zamontowany ja już zrobiłem tak u siebie - duży obieg otwiera sie przy 87*C (zanim zaczniesz cokolwiek robić sprawdź przy jakiej temp. otwiera sie ten zamontowany termostat i czy przypadkiem nie zacioł się w pozycji otwartej)

: wt paź 21, 2008 04:29
autor: jaro12345
A gdzie mam to sprawdźic kiedy ten termostat się otwiera przy jakiej temp.