Krótki odcinek - duże spalania
: ndz paź 19, 2008 11:53
Witam.
Jest taka sprawa że każdego dnia do pracy to 6 KM jade. Wyjeżdżam i jadę spokojnie
70 KM/h (2000 rpm). Niestety silnik wolno się rozgrzewa i tak po przejechaniu 5 km obroty biegu jałowego mam nadal prawie 1000 rpm. Przypuszczam (mało znam się na silnikach) że przez spory odcinek drogi silnik otrzymuje bogatą mieszankę paliwowo-powietrzną. Czy mógłbym w tym kierunku zrobić jakąś ingerencję że powiedzmy po osiągnięciu tych 70/h czy po przejechaniu 1 km ta mieszanka miała by już taki sam skład jak przy dobrze rozgrzanym silniku. Obecnie w takich warunkach to mam spalanie ok 9 l/100. Normalnie przy dłuższej jeździe to spala ok 7L/100 natomiast na trasie to już jest super bo przy 80 km/h spala tylko 6L.
Autko mam w dobrym stanie 1.8 B 90KM z 95r.
Jeśli coś dało by się poprawić to będę wdzięczny za każdą sugestię.
Pozdro.
Jest taka sprawa że każdego dnia do pracy to 6 KM jade. Wyjeżdżam i jadę spokojnie
70 KM/h (2000 rpm). Niestety silnik wolno się rozgrzewa i tak po przejechaniu 5 km obroty biegu jałowego mam nadal prawie 1000 rpm. Przypuszczam (mało znam się na silnikach) że przez spory odcinek drogi silnik otrzymuje bogatą mieszankę paliwowo-powietrzną. Czy mógłbym w tym kierunku zrobić jakąś ingerencję że powiedzmy po osiągnięciu tych 70/h czy po przejechaniu 1 km ta mieszanka miała by już taki sam skład jak przy dobrze rozgrzanym silniku. Obecnie w takich warunkach to mam spalanie ok 9 l/100. Normalnie przy dłuższej jeździe to spala ok 7L/100 natomiast na trasie to już jest super bo przy 80 km/h spala tylko 6L.
Autko mam w dobrym stanie 1.8 B 90KM z 95r.
Jeśli coś dało by się poprawić to będę wdzięczny za każdą sugestię.
Pozdro.