Krótki odcinek - duże spalania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jaro12345
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt maja 20, 2008 13:49
Lokalizacja: nie wiem

Krótki odcinek - duże spalania

Post autor: jaro12345 » ndz paź 19, 2008 11:53

Witam.

Jest taka sprawa że każdego dnia do pracy to 6 KM jade. Wyjeżdżam i jadę spokojnie
70 KM/h (2000 rpm). Niestety silnik wolno się rozgrzewa i tak po przejechaniu 5 km obroty biegu jałowego mam nadal prawie 1000 rpm. Przypuszczam (mało znam się na silnikach) że przez spory odcinek drogi silnik otrzymuje bogatą mieszankę paliwowo-powietrzną. Czy mógłbym w tym kierunku zrobić jakąś ingerencję że powiedzmy po osiągnięciu tych 70/h czy po przejechaniu 1 km ta mieszanka miała by już taki sam skład jak przy dobrze rozgrzanym silniku. Obecnie w takich warunkach to mam spalanie ok 9 l/100. Normalnie przy dłuższej jeździe to spala ok 7L/100 natomiast na trasie to już jest super bo przy 80 km/h spala tylko 6L.
Autko mam w dobrym stanie 1.8 B 90KM z 95r.

Jeśli coś dało by się poprawić to będę wdzięczny za każdą sugestię.

Pozdro.



Awatar użytkownika
jarvr6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: śr gru 20, 2006 09:45
Lokalizacja: SŁUPSK

Post autor: jarvr6 » ndz paź 19, 2008 12:05

nic z tym nie zrobisz.musisz sie z tym pogodzic , :jezor:



Awatar użytkownika
yosef99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 00:58
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: yosef99 » ndz paź 19, 2008 12:34

Hej,

Kiedyś słyszałem że można spowodować aby nie włączył się duży obieg cieczy chłodzącej (ciecz nie idzie na chłodnicę) powoduje to że autko szybko nabiera temperature pracy. Niestety nie znam szczegółów technicznych :chytry:



Awatar użytkownika
marepako
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt sie 12, 2005 17:52
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: marepako » ndz paź 19, 2008 12:35

to sa wlasnie uroki automatycznego/elektronicznego ssania :) zaslon chlodnice(np pol) tektura itp i zobacz co bedzie sie dzialo. wielkosc zaslony dopasuj sobie indywidualnie
Ostatnio zmieniony ndz paź 19, 2008 12:37 przez marepako, łącznie zmieniany 1 raz.


One Man Crew

greg

Post autor: greg » ndz paź 19, 2008 13:39

po tych 5 km sięgnij ręką do węży idących do chłodnicy - jeśli i górny i dolny są ciepłe = do wymiany termostat

[ Dodano: Nie Paź 19, 2008 1:41 pm ]
marepako pisze:zaslon chlodnice(np pol) tektura itp i zobacz co bedzie sie dzialo
nie polecam - trafisz na korek (stau) - brak chłodzenia bo zblokowany wlot powietrza na chłodnicę



Awatar użytkownika
marepako
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt sie 12, 2005 17:52
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: marepako » ndz paź 19, 2008 16:32

greg pisze:po tych 5 km sięgnij ręką do węży idących do chłodnicy - jeśli i górny i dolny są ciepłe = do wymiany termostat

[ Dodano: Nie Paź 19, 2008 1:41 pm ]
marepako pisze:zaslon chlodnice(np pol) tektura itp i zobacz co bedzie sie dzialo
nie polecam - trafisz na korek (stau) - brak chłodzenia bo zblokowany wlot powietrza na chłodnicę
akurat w tym przypadku korki maja male znaczenie bo obieg termiczny przez grilla jest znikomy gdyz nie ma cyrkulacji powietrza.a od czego jest wentylator?


One Man Crew

greg

Post autor: greg » ndz paź 19, 2008 18:05

marepako, wentylator owszem ciągni e- pod jedym warunkiem ze ma co - rozbierałeś kiedyś komputer? efektem zabicia kurzem radiatorów - jest przegrzewanie procesora - tam też jest wentylator ale i tak nie daje rady - pamiętam instrukcję Fiata Tipo - w razie skoku temperatury silnika- jechać szybciej żeby powietrze z większa mocą przepływało przez chłodnicę



damian.banan1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr mar 05, 2008 21:17
Lokalizacja: Krzyż Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: damian.banan1 » pn paź 20, 2008 00:39

jeśli podniesiesz temperature pracy silnika to uda Ci sie zaoszczędzić troche paliwa możesz to zrobić w prosty sposób wymieniając termostat który otworzy sie póżniej niż ten który masz zamontowany ja już zrobiłem tak u siebie - duży obieg otwiera sie przy 87*C (zanim zaczniesz cokolwiek robić sprawdź przy jakiej temp. otwiera sie ten zamontowany termostat i czy przypadkiem nie zacioł się w pozycji otwartej)



jaro12345
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt maja 20, 2008 13:49
Lokalizacja: nie wiem

Post autor: jaro12345 » wt paź 21, 2008 04:29

A gdzie mam to sprawdźic kiedy ten termostat się otwiera przy jakiej temp.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 492 gości