Strona 1 z 1

tarcze ate

: sob paź 18, 2008 23:37
autor: aadasiek
witam
kiedyś pisałem że mam problem z nowymi tarczami Ate PD wymieniłem je na inne Ate tym razem zwykłe no i co? problem pozostał
czy to możliwe że kolejny komplet tarcz może być zkrzywnionych? a może to co innego nie tarcze ?
co sądzicie
ps klocki też po raz kolejny wymieniłem

: ndz paź 19, 2008 11:05
autor: greg
moim zdaniem przyczyna może być w piaście któregoś koła lub samym zawieszeniu - w służbowym aucie wymieniono mi tarcze po 10tys km twierdząc że są przegrzane i stad przyczyna- dopiero po zdiagnozowaniu na szarpakach wyszło że wina w zawieszeniu

: ndz paź 19, 2008 11:26
autor: aadasiek
greg pisze:moim zdaniem przyczyna może być w piaście któregoś koła lub samym zawieszeniu
witam po raz kolejny
czyli co proponujesz ??
na diagnozie byłem (stacja diagnostyczna) niby wszystk ok a samemu można to jakoś zlokalizować ??
i jeszcze jedno czy te tarcze są już do wymiany?? czy da się jeszcze je uratować ??

: ndz paź 19, 2008 12:18
autor: greg
aadasiek, wypadałoby zobaczyć po zdjęciu tarcz czy piasta nie ma bicia - ostatnio ktoś opisywał metodę
co do samych tarcz- nie wiem czy są krzywe - trzeba by na magnesówkę i sprawdzić lub przetoczyć - ciężko jest powiedzieć czy są krzywe - ja bym zaczął od znalezienia przyczyny bicia - czyli najpierw nawet sprawdzić z założonymi tarczami - potem zdjąć i zrobić pomiar na samych piastach - jeśli na piaście wyjdzie bicie - to wymiana piasty albo zwrotnicy z piastą
A jeszcze jedno pytanie - zanim zaczęły się problemy to co naprawiałeś lub co uległo uszkodzeniu - może tu znajdziemy przyczynę - np nie wymieniałeś czasem łożyska w zwrotnicy?

: ndz paź 19, 2008 14:50
autor: aadasiek
greg pisze:A jeszcze jedno pytanie - zanim zaczęły się problemy to co naprawiałeś lub co uległo uszkodzeniu - może tu znajdziemy przyczynę - np nie wymieniałeś czasem łożyska w zwrotnicy?
no właśnie w tym problem że nic
wymieniłem tarcze na nowe ATE Power Disc i się zaczeło później pojechałem na stację diagnostyczną i na forum też dostałęm taką pomocną odpowiedz że mogą to byc krzywe tarcze wiec na gwarancje i nowe i ten sam problem zaczyna już drżeć kierownica

: ndz paź 19, 2008 15:20
autor: Paweł Marek
aadasiek, Ja to kiedyś przerabiałem, tylko w jetce II, po zmianie tarcz po raz drugi już nic nie mierzyłem tylko zmieniłem piastkę plus łożysko. Pomogło. Stara piastaka była skorodowana i mimo wyczyszczenia bicie było nadal. Ale oczywiście lepiej pomierzyć bicie niż zmieniać w ślepo

: ndz paź 19, 2008 15:27
autor: aadasiek
Paweł Marek pisze:tylko zmieniłem piastkę plus łożysko.
a jak mogę to sprawdzic samemu? czy tylko warsztat?

: ndz paź 19, 2008 15:35
autor: Paweł Marek
Nie mam za bardzo pomysłu, od tego są przyrządy na lepszych stacjach diagnostycznych lub w warsztatach od hamulców

: wt paź 21, 2008 21:09
autor: aadasiek
a jeszcze jedno pytanie
czy mogę w pierwszej kolejności wymienić łożyska a dopiero później piasty?
no i pytanie które mnie nurtuje czy te tarcze są już do wyrzucenia czy ok

: wt paź 21, 2008 22:42
autor: bart30
A czy kolega nie uderzył nigdy w coś np krawężnik itp. lub dziura, może to nie w tym aucie ale jak tak miałem to się okazał że to tylny prawy (bęben) bije wymieniłem i :pub: . Posprawdzaj felgi ale solo.