Strona 1 z 1

Coś nie tak po wymianie sondy lambda

: sob paź 18, 2008 21:45
autor: mmarek
Witam. Jakiś czas temu wymieniłem u mechanika sonde lambda ( cztero-żyłowa ) i teraz są takie objawy:
jak zimny obroty troche falują
czuć nie spaloną bene z wydechu jak zimny
większe spalanie ( szzcególnie wzrosło na krótkich odcinkach)

Po rozgrzaniu: obroty są wręcz idealne ( żadnych "pyknięc" drgań itp)
Czujnik temp na 100% sprawny ( nówka oryginał Helli )
kable ? ( jeżdze po nich całą dłonią na zimnym czy ciepłym i jeszce mnie nie kopły :) a w nocy nie świecą wiec chyba dobre)

Ma ktos jakies pomysły ? ( tylko prosze nie ,że "pod Vaga go " bo mechników mam juz
dość jak na razie :bajer:
Ps silnik 1.8 na wielopkcie

: sob paź 18, 2008 21:54
autor: dziejo
mmarek pisze: wymieniłem u mechanika sonde lambda ( cztero-żyłowa )
a sprawdził ją mechanior ? czy działa jej podgrzewanie ?

: sob paź 18, 2008 22:51
autor: mmarek
dziejo pisze:a sprawdził ją mechanior ? czy działa jej podgrzewanie ?
Heh. No chyba sprawdził Też mi to przyszło do głowy ze coś może być nie tak z tym podgrzewaniem ale chyba nie bede jeździł od mechanika do innego żeby ten sprawdził co tamten nawywijał bo to paranoja. W każdym bądź razie mechanik co ją zakładał ma dobrą opinię ( sonda jest ze sklepu nie bosha tylko magneti ale to też firma z tradycjami) Teraz znów bym musiał zostawić auto u mechanika na noc żeby ostygło porzadnie i na zimnym podłączyć pod vaga po czym jakiś mechanik zgarnie kase i powie ze sonda na zimnym nie pracuje wiec jej sie nie ma co czepiać i bede w pkcie wyjscia :bajer: a tak na poważnie to wole posłuchac moze ktoś tu na forum coś doradzi niż znowu tłuc sie po mechanikach

: sob paź 18, 2008 23:16
autor: Zico63b
Podgrzewanie można sprawdzić tak: po odłączeniu wtyku sondy - omomierzem sprawdzamy przepływ prądu w grzałce (kable białe) a w drugiej części złącza dopływ +12V prądu (biało-czerwony - na zapłonie, zimny silnik) i masę (brązowo-czarny). To metoda "jest-nie ma" ale może wystarczyć.

: ndz paź 19, 2008 10:39
autor: jgkurczak
A co to za sonda ? Bo jak jakaś z allegro za 50 zł to pewnie lepiej stary oryginał chodzi :grin:

: ndz paź 19, 2008 10:59
autor: Paweł Marek
mmarek, czegoś jeszcze nie zmieniłeś w tym aucie? A ja sobie przypominam że zawierzyłeś VAG-owi i uznałeś że MAP jest ok. Więc jak z tym?

[ Dodano: Nie Paź 19, 2008 11:00 am ]
I prośba. Pisz typ silnika w temacie. Ja pamiętam, inni nie muszą wiedzieć.

: ndz paź 19, 2008 12:39
autor: marepako
ja juz nauczylem sie zmieniac na nowa o takim numerze jak przewiduje producent. mozna oszczedzic czas,nerwy i pieniadze.

: pn paź 20, 2008 19:56
autor: mmarek
Zico63b pisze:odgrzewanie można sprawdzić tak: po odłączeniu wtyku sondy - omomierzem sprawdzamy przepływ prądu w grzałce (kable białe) a w drugiej części złącza dopływ +12V prądu (biało-czerwony - na zapłonie, zimny silnik) i masę (brązowo-czarny). To metoda "jest-nie ma" ale może wystarczyć.
Tak też zrobie. Zobaczymy co z tego wyjdzie
jgkurczak pisze:A co to za sonda ?
sonda nówka ze sklepu nówka magneti marelli ( wiem że to nie bosh ale to też firma z tradycjami) W każdym bądź razie lepsza niż poprzednia bo widac ze była już wymieniana no coś kto sie nawet pod tym nie podpisał :grin:
Paweł Marek pisze:mmarek, czegoś jeszcze nie zmieniłeś w tym aucie? A ja sobie przypominam że zawierzyłeś VAG-owi i uznałeś że MAP jest ok. Więc jak z tym?
Już chyba wszystko :bajer: a na ten Map zwracałem uwage mechanikowi żeby spojrzał na niego to później mi powiedział, ze to ewidentnie była wina sondy a nie map. Zresztą który mechanik bedzie bedzie rozbierał sterownik tylko dla tego czy Map ma poprawną charakterystykę czy nie. Teraz mechanicy jak Vag nic nie pokaże to uznają że wszystko jest OK :bajer: ja też wierze ze jest sprawny bo jak auto sie troche rozgrzeje to chodzi wręcz idealnie tylko spalanie na ssaniu wzrosło o ponad litr wiecej niz kiedyś.
Paweł Marek pisze: Pisz typ silnika w temacie
heh słynny silnik 1.8 O kodzie ADD