Temperatura

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lazioforever
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt lip 13, 2007 06:43
Lokalizacja: Włochy
Kontakt:

Temperatura

Post autor: lazioforever » sob paź 18, 2008 06:22

Witam.
Mam problem z wskaznikiem temperatury silnika mk4 tdi 101km AXR.
Jezdzac juz jakis czas zauwazylem ze silnik mi sie nagrzwa do temp.90 stopni lecz zaraz potem wskazowka zaczyna wariowac np z 90 spada do 0!!! potem sie podnosi na jakis czas i potem to samo 0!Silnik jest napewno rozgrzany bo dmucha cieple powietrze.
Co moze byc tego przyczyna czujnik???
I jeszcze jedno czy moge tak jezdzic ja mi pokazuje 0 bo nie wiem czy sie wlacza wiatrak do chlodzenia czy nie jak pokazuje zero!Czy wiatrak jest zalezny od wskaznika czy tez jest tam jakis termostat co steruje wiatrakiem!??
Dzieki.



Mirek39m
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: pt lip 25, 2008 08:15
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: Mirek39m » sob paź 18, 2008 06:46

prawdopodobnie uszkodzony czujnik temperatury


Mirek

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » sob paź 18, 2008 07:05

Nie ma termostatu który steruje wiatrakiem. Spokojnie możesz jeździć bo wskazanie na desce to tylko wskazanie :) Ale przyczyny takiej usterki warto poszukać.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob paź 18, 2008 08:07

przyczyna w takim działaniu wskaźnika temperatury to zapewne chwilowy brak styku albo na wtyczce czujnika temperatury albo na zegarach albo w samym czujniku temperatury - proponuję na początek odpiąć wtyczkę od czujnika temperatury i popsikać sprayem do złącz elektrycznych;
wentylatorem nie musisz się przejmować - ma on oddzielne sterowanie i w zależności od temperatury płynu chłodzącego jest on uruchamiany przez termowłącznik umieszczony w dolnej części chłodnicy.


Obrazek

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » sob paź 18, 2008 09:20

Poruszaj wtyczką od czujnika a jak nie pomoże to zmień czujnik...



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » sob paź 18, 2008 09:40

A jak masz mozliwosc to sprawdz vagiem, jak mi czojnik wariowal to vag wykazal jako uszkodzony :bigok:
tzn:

01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent


Obrazek

lazioforever
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt lip 13, 2007 06:43
Lokalizacja: Włochy
Kontakt:

Post autor: lazioforever » sob paź 18, 2008 12:24

Dzieki za porady.
A gdzie ten czujnik sie znajduje???



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob paź 18, 2008 14:55

lazioforever pisze:A gdzie ten czujnik sie znajduje???
spodziewałem się tego pytania :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190523


Obrazek

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob paź 18, 2008 15:17

palen pisze:Spokojnie możesz jeździć bo wskazanie na desce to tylko wskazanie :)
tylko jeżeli ECU widzi inną temp. to będzie większe spalanie itd. :bajer:



Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » ndz paź 26, 2008 12:52

Podepne sie pod temat - miałem problemy z obrotami - silnik sam się wkręcał na 4500rpm i tak trzymał. Komp pokazał błąd czujnika temp. Wymieniłem - włożony zamiennik. Problem ustał, ale teraz wskaźnik temp. pokazuje z rzadka 90st, z reguły jest to 70-75st, i często przechodzi z 70na 90 i odwrotnie. Problem pojawił się od razu po włożeniu nowego czujnika. Sprawdzałem na VAGu w trakcie jazdy - VAG pokazywał tą samą temp. co wskaźnik. Ostatnio zrobiło się zimniej na dworze, i temp. jakby jeszcze bardziej mi spadła, do ok. 60-65st, i to jadąc po trasie dłuższy kawałek. Czy to wina tylko czujnika - wiem że zamienniki to buble z reguły, a ori kosztuje jakieś 80 zeta, czy może to termostat ?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz paź 26, 2008 12:58

raczej termostat ... sprawdź rurę dolną



Awatar użytkownika
MarcinRoz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr lut 21, 2007 19:15
Lokalizacja: EPJ
Kontakt:

Post autor: MarcinRoz » ndz paź 26, 2008 13:00

[ Dodano: 26 Paź 2008 12:07 ]
Pablitto pisze:Czy to wina tylko czujnika - wiem że zamienniki to buble z reguły
bardzo możliwe, że to bublowaty czujnik.Ja przy uszkodzonym ori miałem temp. na kompie -6'C gdy faktyczna temp. powietrza w otoczeniu była 13'C!!! podepnij vag'a na zimnym silniku i sprawdź jaką temp. wskazuje.Jednocześnie upewnij się jaką temp. wskazuje Ci jakiś inny przyrząd do pomiaru np. zwykły termometr.Jeśli będą duże rozbieżności typu: 10-15'C to możesz wymienić ten czujnik po raz kolejny.
I jeszcze do sprawdzenia termostat jak radził kolega damcio151,
Ostatnio zmieniony ndz paź 26, 2008 13:07 przez MarcinRoz, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » ndz paź 26, 2008 19:04

MarcinRoz,
Nie mam możliwości sprawdzić VAGiem auta teraz, ale pamiętam, że jak sprawdzałem poprzednio podczas jazdy, to pokazywał komp to samo co wskazania na zegarze - od 90 do 70 st. Jak wskazówka leciała w dół, to na kompie też w tym samym czasie leciało. Co do testu na zimnym silniku na postoju, to nie mam vaga żeby móc sprawdzić na naprawdę zimym silniku.. Co do termostatu, rozumiem że sprawdzić termostat znaczy wymienić na nowy?
Nie chce ładować się w koszty, ostatnio i tak aż za dużo włożyłem w auto, do tego z marnym efektem..
Ogólnie wygląda to tak, jakby za wcześnie był otwierany drugi obieg chłodzenia, przez co silnik cały czas chodzi niedogrzany.. Na starym , uszkodzonym czujniku, takich sytuacji nie było.



Awatar użytkownika
MarcinRoz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr lut 21, 2007 19:15
Lokalizacja: EPJ
Kontakt:

Post autor: MarcinRoz » ndz paź 26, 2008 20:49

Pablitto pisze:Ogólnie wygląda to tak, jakby za wcześnie był otwierany drugi obieg chłodzenia, przez co silnik cały czas chodzi niedogrzany
zalecam sprawdzić dolny wąż(musi byc zimny do ok 85'C) jesli jest inaczej to wina wszystkiego jest termostat) Jesli juz takowy to tylko Wahlera.A jeszcze odnosnie starego czujnika: mogl tez zawyzac temp..... a termostat był i tak uszkodzony i sie nie domykał do końca.Powodzenia :food:
Ostatnio zmieniony ndz paź 26, 2008 20:53 przez MarcinRoz, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 401 gości