Strona 1 z 1

Co jest odpowiedzialne za trzymanie obrotów zimnego silnika?

: sob paź 18, 2008 00:12
autor: damianosxl
Witam! Posiadam MK2 1,3 NZ. Jesto to silnik z wielopunktowym wtryskiem. Z odpaleniem samochodu przy niskiej temperaturze nie ma problemu obroty są odpowiednie ale po przejechaniu kilkunastu metrów już nie trzyma obrotów i nawet przygasa gdy sie nagrzeje jest ok. Co jest odpowiedzialne za trzymanie wlaśnie tych obrotów w takich silnikach póki sie silnik nie rozgrzeje. Slyszalem ze moze to być czujnik temeratury. Proszę o pomoc

: sob paź 18, 2008 00:21
autor: Maćkooo
Najprawdopodobniej czujnik temperatury ktory informuje o koniecznosci dostarczenia bogatszej mieszanki.

: sob paź 18, 2008 09:41
autor: Paweł Marek
1. Zawór pomocniczy
Obrazek, ściąg mu wtyczkę i zobaczysz czy coś się zmieni
2. regulacja wolnych obrotów na wtrysku i składu mieszanki na przepływomierzu
3. szczelność dolotu

I trochę innych rzeczy ale wymieniłem jak mi się wydaje najczęstsze.

: sob paź 18, 2008 11:14
autor: damianosxl
Tylko teraz pytanie gdzie się ten czujnik znajduje, ten temperatury i zawór?

: sob paź 18, 2008 11:19
autor: marepako
jesli tylko na zimnym to raczej niebieski czujnik ssania na kroccu ponizej aparatu zaplonowego

: sob paź 18, 2008 11:53
autor: Aro1120
podepne sie pod temat ;) 1.6 RF gażnik 2e2 na ciepłym silniku łądnie trzyma obroty na zimnym nie moze utrzymac obrotów znaczy drży obroty sa za niskie, silnik jest zagazowany co jest tego przyczyna??

: sob paź 18, 2008 13:15
autor: damianosxl
Ja_Sha_Taan pisze:Tak za obroty na zimnym w silniku 3f oraz NZ odpowiada zaworek bimetalowy na zdjęciu umieszczonym wyżej. Znajduje się on pomiędzy 3 i 4 cylindrem, najłatwiej trafić do niego idąc po gumowym wężu z pokrywki nakręcanej na przepustnicę, wychodzi z niej gumowy wąż idący w stronę kopułki i palca i pózniej schodzi w głąb silnika do tego zaworka.

A więk rozpisze się troche, do tego zaworka jest podpięta wtyczka, to jest zwykły podgrzewach nic innego. Potrzebna ci bedzie 10 "na kiju", bo ciulaty dostęp strasznie jest do elementu i srubokręt by obejmy pościągać. Odkręcasz 2x10 oraz 2 obejmy i masz element w ręce. Jak się przyjrzysz wewnątrz elementu to widać przysłonke przeczyść wnętrze bo może być ufajdane wypocinami odmy. Kolejuna sprawa na zewnątrz elementu jest malutka śruba o ile pamiętam o rozmiarze 7 :D Ta śróba jest właśnie do regulacji czasu i temaperatury w której zaworek ma być całkiem przysłonięty, czyli zamknięty obieg. Odkręcając tą śrubkę zmniejszasz ilość przepływanego powietrza a przykręcając ja wydłużasz czas ssania (zwiększasz ilość dodatkowego powietrza dopływającego do zimnego silnika).

Aj już mnie paluchy bolą, jak pytanie jeszcze jakiś to wal

[ Dodano: 18 Paź 2008 12:48 ]
P.S. Na innym forum umieściłem manuala dotyczącego tego elementu, ale widze ze narazie tamto forum padło, więc jak co to wysle ci linka pozniej

Dzięki za konkretne info już zlokalizowałem i będę kombinował. Pozdrawiam

: sob paź 18, 2008 13:34
autor: Paweł Marek
Żeby było jasne: zaworek na zimnym jest otwarty, po rozgrzaniu się zamyka. Spadek obrotów na ciepłym mógłby sugerować nie tyle złe działanie zaworka, jak to że obroty biegu jałowego były regulowane na zimnym, zanim zaworek silnika się zamyka.
Czyli zanim wykręcisz i go całkiem rozregulujesz: dmuchnij w jego rurę, na zimnym ma być przelot na ciepłym maleńki lub żaden. Bo może jest dobry, tylko trzeba wyregulować wtrysk, czyli po wyjęciu wtyczki od sondy lambda ustawić skład spalin i obroty biegu jałowego, na ciepłym silniku. Oraz po wyjęciu wtyczki czujnika temperatury wyregulować kąt zapłonu