Strona 1 z 1
VW golf 92r. 1.9GTD
: pt paź 17, 2008 02:04
autor: pawelt2k
Witam Was koledzy:) mam dość poważną usterkę:(Mianowicie gotuje mi się ciągle woda w chłodnicy, przy jeździe na obrotach do 2tyś wszystko jest GIT -temperarura 80 ale gdy np stoje w korku albo jadę powyżej 2tyś. od razu temperatura wzrasta do 110stopni(gotuje sie) gdy podłacze wentylatro bezposredni pod akumulator(wiatraki ciagle dziłaja) i jade na obrotach powyzej 2000 i włącze ciepły nawiew to jest oka-ciepłe leci ale za chwile ciepłe powietrze przestaje i leci zimne i wtedy woda zaczyna sie gotowac do 110stopni, wentylator mam podłaczony bezposrednio do akumulatora gdyz włacza sie dopiero przy 110 stopniach i wtedy juz jest za pózno bo woda juz sie gotuje i wylatuje ze zbiorniczka do nalewania:(
: pt paź 17, 2008 05:58
autor: Paweł NPI
Woda czy płyn?? Na wodzie się nie jeździ bo po pierwsze ma niską temperaturę wrzenia a po drugie szybko odparowuje...
[ Dodano: 2008-10-17, 06:03 ]
No i do wymiany czujnik wentylatora znajdujący się w chłodnicy.
: pt paź 17, 2008 09:27
autor: greg
pawelt2k pisze:i jade na obrotach powyzej 2000 i włącze ciepły nawiew to jest oka-ciepłe leci ale za chwile ciepłe powietrze przestaje i leci zimne i wtedy woda zaczyna sie gotowac do 110stopni
wygląda na uszczelkę pod głowicą lub samą głowicę
[ Dodano: Pią Paź 17, 2008 9:29 am ]
ściśnij wąż podczas pracy silnika- jak czuć wyraźne uderzenia to mam rację
gtd
: pt paź 17, 2008 11:39
autor: pawelt2k
Kolego który wąż mam ścisnąć i coś w nim poczuć?
: pt paź 17, 2008 12:53
autor: greg
wąż idący od bloku do chłodnicy - czujesz rytmiczne uderzenia w takt pracy silnika - uszczelka lub głowica
: pt paź 17, 2008 13:06
autor: krzysio1985
greg pisze:wygląda na uszczelkę pod głowicą lub samą głowicę
a stracil na mocy??puszcza dyma jakiegos niezwyklego??
moim zdaniem sprawdz czy korek zbiornicznka wyrownawczego Ci trzyma cisnienie.u mnie spadl glebiej ten oring i malo co robilbym niepotrzebnie usczelke i planowanie glowicy.
: pt paź 17, 2008 15:05
autor: pawelt2k
Dodam ze korek od zbiorniczka dzis włoże nowy, wymienie termostat i czujnik na wiatrakachna chłodnicy, dodam jeszcze ze w olejeu nie mam nic wody jest sam czysty olej wiec raczej nie uszcezlka????
[ Dodano: 17 Paź 2008 15:55 ]
samcos wymysliłem ze jeśli przestaje grzac nawiew ciepły samoistnie a zaczyna taki chłodny letnio to moze termostat nie puszcza napełen obieg???
: pt paź 17, 2008 17:36
autor: krzysio1985
nagrzewnica jest caly czas w malym obiegu
: pt paź 17, 2008 18:22
autor: Paweł Marek
pawelt2k pisze:dodam jeszcze ze w olejeu nie mam nic wody jest sam czysty olej wiec raczej nie uszcezlka????
niestety to nie dowód, zależy tylko czy uczelka szczeli koło kanału olejowego czy wodnego. Niestety ale takie długotrwae bąblowanie moim zdaniem przemawia za jej uszkodzeniem. Przerywana praca nagrzewnicy też może świadczyć o zapowietrzeniu, czy obecności jakiegoś gazu np spalin w obiegu. Sprawdź jeszcze drożność cienkiego wężyka odpowietrzającego od zbiorniczka (ściąg i dmuchnij w niego), wymień ten korek, ale jeśli te dwie operacje nie pomogą to myśl poważnie o uszczelce pod głowicą
: pt paź 17, 2008 20:19
autor: krzysio1985
Paweł Marek pisze:Przerywana praca nagrzewnicy też może świadczyć o zapowietrzeniu, czy obecności jakiegoś gazu np spalin w obiegu.
ale moze tez swiadczyc o zbyt niskim poziomie plynu chlodzacego, ktory mogl zostac wyrzucony
: pt paź 17, 2008 23:44
autor: Paweł NPI
Jedź do jakiegoś mechanika niech zrobi test. Test kosztował mnie chyba 12 złotych i od razu była wykluczona uszczelka pod głowicą pomimo tego że kilku mechaników już oferowało jej wymianę... Test sprawdza chyba obecność spalin czy oleju w płynie chłodniczym