Problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej
Tak jak w temacie. Zle wskazuje temperaturę. Pokazuje od 36-50 stopni C. Zakładałem nowy, kilka używek z innych aut na próbę i nadal jest to samo. Stało się to po wydłużeniu przewodów od kostki bo jeden się naderwał i wymieniłem kostkę oraz przedłużyłem przewody ok 15 cm. Może mieć to wpływ na złe wskazanie temperatury ??
Obecnie:
MK1 GTI '79
MK3 VR6 Syncro
Było:
MK3 GTI 2E,
MK3 VR6 Syncro, VR6 Syncro by szparak
MK4 ARL+,
MK5 GTI DSG
MK3 ABF 20 Jahre
MK5 GTI DSG
MK3 20 Jahre
MK4 GTI
MK1 Cabrio '89
MK2 Rallye Golf '89 Rallye Golf G60 by szparak
MK1 GTI '79
MK3 VR6 Syncro
Było:
MK3 GTI 2E,
MK3 VR6 Syncro, VR6 Syncro by szparak
MK4 ARL+,
MK5 GTI DSG
MK3 ABF 20 Jahre
MK5 GTI DSG
MK3 20 Jahre
MK4 GTI
MK1 Cabrio '89
MK2 Rallye Golf '89 Rallye Golf G60 by szparak
szparak pisze:Może mieć to wpływ na złe wskazanie temperatury ??
oczywiście! podstawa to to że zmieniłeś oporność przewodów i to jest problem. Sprubój dać identyczne kable co są w oryginalnej instalacji (do przedłużenia).
Pozdrawiam!
Stary VR viewtopic.php?t=149702
Wierutna bzdura, 30 cm przewodu nie ma praktycznie żadnego znaczenia (oczywiście jeśli nie jest to drut oporowy z jakiejś grzałki ). Jeśli połączenie przewodów jest pewne to przyczyna leży, gdzie indziej.mmaniek8 pisze:oczywiście! podstawa to to że zmieniłeś oporność przewodów i to jest problem. Sprubój dać identyczne kable co są w oryginalnej instalacji (do przedłużenia).
Sprawdź czy nie masz np.jakiegoś zwarcia na przewodach do czujnika. To że przewody są o 30cm dłuższe nie ma żadnego znaczenia!
[ Dodano: Czw Paź 16, 2008 15:03 ]
P.S
Warto wspomnieć że elektronika w zegarach (odpowiedzialna za odczyt temperatury zewnętrznej) ma bardzo dużą bezwładność (uśrednianie) i nie od razu na wyświetlaczu pojawi się właściwa temperatura, trzeba trochę pojeździć z "nowym" czujnikiem.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
nie pod warynkiem że nie zrobiłeś marnych lutów i niema dobrego styku.szparak pisze:Może mieć to wpływ na złe wskazanie temperatury ??
Nie wiem jak tam w VR, nie da się pomylić wtyczek i założyć na odwrót tej od sterowania silnikiem na odrót z tą od licznika?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
nie bzdura kolego wszystko zależy od tego kablazodiak pisze:Wierutna bzdura, 30 cm przewodu nie ma praktycznie żadnego znaczenia
Stary VR viewtopic.php?t=149702
mmaniek8, to może najlepiej będzie jak odetnę kabli zostawię go w oryginalej długości...?? nawet jak przejadę kilka km to pokazuje 34 stopnie a na dworzu jest teraz ok 12-14. Co proponujesz ??
Ostatnio zmieniony czw paź 16, 2008 21:33 przez szparak, łącznie zmieniany 1 raz.
Obecnie:
MK1 GTI '79
MK3 VR6 Syncro
Było:
MK3 GTI 2E,
MK3 VR6 Syncro, VR6 Syncro by szparak
MK4 ARL+,
MK5 GTI DSG
MK3 ABF 20 Jahre
MK5 GTI DSG
MK3 20 Jahre
MK4 GTI
MK1 Cabrio '89
MK2 Rallye Golf '89 Rallye Golf G60 by szparak
MK1 GTI '79
MK3 VR6 Syncro
Było:
MK3 GTI 2E,
MK3 VR6 Syncro, VR6 Syncro by szparak
MK4 ARL+,
MK5 GTI DSG
MK3 ABF 20 Jahre
MK5 GTI DSG
MK3 20 Jahre
MK4 GTI
MK1 Cabrio '89
MK2 Rallye Golf '89 Rallye Golf G60 by szparak
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
trudno powiedzieć co dolega auto, bo mało piszesz, na przykład nie piszesz jaką temp. oleju masz na MFA, jak z włączeniem wentylatorów. Ale co do czujnika dodałeś kawałek kabla który ma oporność ułamka oma, a sam czujnik ma oporność od ok 100 omów do kilku kiloomów. Kminisz? Dodanie tego kawałka kabla nic nie zmieni, chyba że źle zlutowałeś.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek, reszta wskazań na mfa jest wporządku.temp oleju mam od 95-102 stopni, a jak troszkę poszaleje to jest ok 120 stopni, ale po chwili schładza się do tej samej wartości co na początku czyli 95-102 średnio taka jest temeratura oleju. W upalne dni pokazywało że jest 50 stopni,a w rzeczywistości było 0k 35. Najwyraźniej musze wywaliś ten kabel co go wstawiłem, bo teraz przedłużka jest mi już nie potrzebna. Jutro postaram się wymienić kable i zobaczymy co dalej
Obecnie:
MK1 GTI '79
MK3 VR6 Syncro
Było:
MK3 GTI 2E,
MK3 VR6 Syncro, VR6 Syncro by szparak
MK4 ARL+,
MK5 GTI DSG
MK3 ABF 20 Jahre
MK5 GTI DSG
MK3 20 Jahre
MK4 GTI
MK1 Cabrio '89
MK2 Rallye Golf '89 Rallye Golf G60 by szparak
MK1 GTI '79
MK3 VR6 Syncro
Było:
MK3 GTI 2E,
MK3 VR6 Syncro, VR6 Syncro by szparak
MK4 ARL+,
MK5 GTI DSG
MK3 ABF 20 Jahre
MK5 GTI DSG
MK3 20 Jahre
MK4 GTI
MK1 Cabrio '89
MK2 Rallye Golf '89 Rallye Golf G60 by szparak
dajcie spokoj z przewodami - dluzsze, krotsze nie ma znaczenia dla paro kiloohmowego termistora ktory jest w srodku czujnika.
jezeli przewody sa sprawne i dobrze polutowane czy zacisniete to wina musi byc po stronie zle dobranego czujnika.
zmierz opornosc swojego czujnika i porownaj z opornoscia u kogos kto nie ma problemow.
u siebie mialem urwany czujnik wiec zapytalem na forum o rezystancje (ok. 1 kohm) i wstawilem zwykly termistor za 2 zl.
jest o'k z dokladnoscia do 2 stopni celcjusza (zawyza mi troche)
moze ktos jest lub ma znajomego elektronika ktory doradzi czy w mojej sytuacji mam zwiekszyc czy zmniejszyc rezystancje aby wskazania byly prawidlowe?
jezeli przewody sa sprawne i dobrze polutowane czy zacisniete to wina musi byc po stronie zle dobranego czujnika.
zmierz opornosc swojego czujnika i porownaj z opornoscia u kogos kto nie ma problemow.
u siebie mialem urwany czujnik wiec zapytalem na forum o rezystancje (ok. 1 kohm) i wstawilem zwykly termistor za 2 zl.
jest o'k z dokladnoscia do 2 stopni celcjusza (zawyza mi troche)
moze ktos jest lub ma znajomego elektronika ktory doradzi czy w mojej sytuacji mam zwiekszyc czy zmniejszyc rezystancje aby wskazania byly prawidlowe?
Krzycho, black new beetle 2.0i apk>aqy '99
www.newbeetle.pl
www.newbeetle.pl
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
beetle pisze: u siebie mialem urwany czujnik wiec zapytalem na forum o rezystancje (ok. 1 kohm) i wstawilem zwykly termistor za 2 zl.
jest o'k z dokladnoscia do 2 stopni celcjusza (zawyza mi troche)
moze ktos jest lub ma znajomego elektronika ktory doradzi czy w mojej sytuacji mam zwiekszyc czy zmniejszyc rezystancje aby wskazania byly prawidlowe?
---> Paweł Marek , ale koledze nie chodziło o czujnik do wkaźnika temperatury płynu chłodzącego tyko temp. zewnętrznej dla MFA, Tam jest termistor 1 kilo ale o dość specyficznym nachyleniu charakterystyki i "zwykły" termistor ze sklepu elektronicznego będzie mniej lub bardziej oszukiwał.Paweł Marek pisze:zwiększyć. 90 stopni to ok 130 omów na tym czujniku od licznika.
Z tego co kiedyś się tym interesowałem trzeba by było połączyć kilka termistotów o innej wartości oporu (ale o właściwej charakterystyce) tak aby ich oporność (połączonych ze sobą) była taka sama jak oryginału.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Panowie tak jak pisal Paweł Marek, dolozenie kabla dl ok 30 cm nie ma wplywu na rezystancje termistora (czujnika tem zew) pod warunkiem ze jest porzadnie polutowana i zaizolowana.....a co do samego czujnika to tak jak pisze zodiak, charakterystyka tego czujnika jest dosc nietypowa i zwykly termistor bedzie zle wskazywal...po co kombinowac jak orginalny czujnik w aso kosztuje 28 zł...takze proponuje posprawdzac jeszcze raz kable i złacza i podmienic na 100 % pewny dzialajacy czujnik (porzyczony lub kupiony)
[size=100][color=red][b]You´ll Never Walk Alone[/b][/color][/size]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
temat jest o czujniku temperatury zewnetrznej wiec wtracilem swoje 3 grosze.
kombinuje czy mam dolozyc do swojego termistorka troche rezystancji czy tez go zbocznikowac aby prawde wskazywal na wyswietlaczu.
sprawdze ile kosztuje ori czujnik bo na allegro widzialem po 60 zl.
zwykly termistor bylo mi wygodniej zastosowac bo mialem urwana wtyczke i mocowanie - zamontowanie oryginalu nie jest mozliwe wprost.
moge potwierdzic ze charakterystyka zwyklego termistora jest nieodpowiednia.
w upaly mam dobre wskazania a jak jest zimniej to zawyza temperature ok 2-3 stopnie.
kombinuje czy mam dolozyc do swojego termistorka troche rezystancji czy tez go zbocznikowac aby prawde wskazywal na wyswietlaczu.
sprawdze ile kosztuje ori czujnik bo na allegro widzialem po 60 zl.
zwykly termistor bylo mi wygodniej zastosowac bo mialem urwana wtyczke i mocowanie - zamontowanie oryginalu nie jest mozliwe wprost.
moge potwierdzic ze charakterystyka zwyklego termistora jest nieodpowiednia.
w upaly mam dobre wskazania a jak jest zimniej to zawyza temperature ok 2-3 stopnie.
Krzycho, black new beetle 2.0i apk>aqy '99
www.newbeetle.pl
www.newbeetle.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 232 gości