Strona 1 z 1

Napięcie po zapaleniu silnika

: śr paź 15, 2008 21:40
autor: Adam1972
Mam Golfa II 1.6 benzyna 1988 rok
Gdzie mogę się podłączyć, aby uzyskać napięcie zapaleniu silnika?
Probowałem do cewek, ale po włączeniu stacyjki już dostaje napięcie.

: śr paź 15, 2008 21:55
autor: Paweł Marek
do któregoś kabla lini X, na przykład pod ogrzewanie tylnej szyby, albo do kabla zasilającego włącznik świateł, żółto czerwony. Prąd pojawia się niestety na nich już po przekręceniu kuczyka, tyle że zanika na czas uruchamiania rozrusznika.
Takiego kabla żeby prąd pojawił się po włączeniu silnika a nie pojawiał po pierwszym przekręcenu kluczyka nie znajdziesz w aucie. Na co ci to?

: śr paź 15, 2008 22:04
autor: Lipek81
Można by wziąć sygnał z czujnika ciśnienia oleju (ciśnienie przy niskich obrotach) - tylko trochę kombinacji by było, bo on działa na odwórt - tzn. jak jest ciśnienie (czyli silnik pracuje) - to jest rozwarty, a jak ciśnienia brak, to jest zwarty. Do tego on robi zwarcie z masą, a nie +12V - ale zastosowanie jednego przekaźnika załatwi problem.

: śr paź 15, 2008 22:11
autor: krzycho85
Przez przekaźnik sterowany alternatorem możesz zrobić

: śr paź 15, 2008 22:12
autor: Adam1972
Chciałem wyciągnąć napięcie, aby światła się dopiero zalanczały po uruchomieniu silnika

[ Dodano: 15 Paź 2008 22:21 ]
Który to jest przekaźnik?

: śr paź 15, 2008 22:25
autor: wasiak
a nie prosciej kupic/ jak potrafisz to zrobic uklad do zapalania swiatel taki jak a alledrogo sprzedaja
jest tego od cholery

: śr paź 15, 2008 22:26
autor: Lipek81
Bierzesz przekaźnik i zasilanie cewki podłączasz do kabelka od wyłącznika świateł, na którym pojawia się +12V po kluczyku. Drugi przewód zasilający cewkę podłączasz do czujnika cisnienia. Pod styki, które są normalnie zwarte podłączasz przewody załączające oświetlenie i tyle - jeżeli przez cewkę przekaźnika nie będzie zamykał się jakiś obwód, kiedy czujnik ciśnienia jest rozłączony, to powinno śmigać. Najpierw spórbuj bez cięcia kabli itd podłacz tylko cewkę przekaźnika (na próbę) - jak zadziała, to zabieraj się za dokładny montaż. Acha - jeżeli silnik zgaśnie podczas jazdy, to światła też zgasną - pamiętaj o tym.

: śr paź 15, 2008 22:26
autor: Zico63b
W Golfie nie ma przekaźnika dla świateł. By zrobić coś takiego jak Kolega proponuje (włączanie się świateł ale z opóźnieniem) jest potrzebny gotowy, dostępny na rynku wyłącznik świateł, np taki:
http://www.motofakty.pl/artykul/automat ... _mx_1.html

: śr paź 15, 2008 22:30
autor: Lipek81
Zico63b pisze:W Golfie nie ma przekaźnika dla świateł
- a co to ma do rzeczy?
Zico63b pisze:włączanie się świateł ale z opóźnieniem
- nie chodzi o właczanie śwaiteł z opóźnieniem, tylko po zapaleniu silnika.

: śr paź 15, 2008 22:35
autor: Zico63b
Co do przekaźnika: podałem odpowiedź na pytanie Kolegi Adam 1972.
Co do opóźnienia - to to właśnie miałem na myśli - niewielka, kilkusekundowa zwłoka po włączeniu zapłonu, tak by światła włączyły się dopiero gdy silnik już pracuje. Ten przykładowy wyłącznik takie działanie właśnie oferuje.
Kolega Lipek 81 napisał:
Acha - jeżeli silnik zgaśnie podczas jazdy, to światła też zgasną - pamiętaj o tym.
Tego gotowe wyłączniki nie powodują, tam światła po odpaleniu działają do wyłączenia zapłonu.

: śr paź 15, 2008 22:37
autor: Paweł Marek
Adam1972, nie neguję sensu tego co chcesz zrobić, ale niema takiej potrzeby kombinowania. Vw o tym pomyślał i ma światła na lini X, czyli gasną przy uruchamianiu rozrusznika. A to że ci się zapalą na sekundę po przekręceniu kluczyka (zanim zapalisz auto) to tylko dobrze służy akumulatorowi, który w mrozy lubi dostać taki mały pobór wzbudzający, zanim go obciążysz rozrusznikiem.
Sądzę że po prostu chcesz podłączyć światła tak żeby zapalały się same, skorzystaj z porady mojej i JayaT, znajdziesz na FAQ, będziesz zadowlony i nie będziesz żadnej badziewnej elektroniki z allegro musiał dokładać do auta.

: śr paź 15, 2008 22:50
autor: Lipek81
Zico63b pisze:Co do przekaźnika: podałem odpowiedź na pytanie Kolegi Adam 1972
- a to przepraszam za zamieszanie.
Zico63b pisze:Co do opóźnienia - to to właśnie miałem na myśli - niewielka, kilkusekundowa zwłoka po włączeniu zapłonu, tak by światła włączyły się dopiero gdy silnik już pracuje.
- tak, rozumiem, ale wiem, że są też w sprzedaży urządenia uruchamiające światła wtedy, gdy silnik faktycznie zapali, a nie po odmierzeniu określonego czasu.

A tak w ogóle - jak to fabrycznie wyglądało w mkII w wersji fińskiej? Jak te światła były tam zapalane i po co w ogóle był tam włacznik świateł?

: śr paź 15, 2008 23:02
autor: Zico63b
W wersji fińskiej odpowiedni układ powodował że mijania świeciły połową mocy (chyba to łączyli reflektory szeregowo a na noc normalnie).
Ale mam jeszcze inne rozwiązanie kłopotu, opis w tym temacie:
http://www.golf3.pl/topics13/sygnal-o-n ... vt3588.htm
... co o tym Koledzy sądzą?

: śr paź 15, 2008 23:29
autor: Lipek81
Zico63b pisze:W wersji fińskiej odpowiedni układ powodował że mijania świeciły połową mocy
- a to pewnie tak jak na anglię było robione - moc była obniżona przez rezystor