Strona 1 z 1

szare spaliny?? co to oznacza?

: śr paź 15, 2008 01:06
autor: VWgenoManiac
koledzy wcześniej tak nie miałem, auto zapalałem i było wszytko ok, a teraz kopci nieźle........ tylko szary kolor spalin...........co to znaczy??? jak sonda pada to są takie objawy też??

: śr paź 15, 2008 01:14
autor: EnJoy
zobacz czy Ci nie ubywa płynu chłodniczego w zbiorniczku, albo czy nie pojawiły się jakieś czarne tłuste plamki z oleju, możliwe że masz walniętą uszczelkę pod głowicą

: śr paź 15, 2008 04:23
autor: VWgenoManiac
enjoy pisze:zobacz czy Ci nie ubywa płynu chłodniczego w zbiorniczku, albo czy nie pojawiły się jakieś czarne tłuste plamki z oleju
nie :/ moze to byc jakiś czujnik??? czuć sie silnik nie chodzi gładko, coś go szarpie.......

: śr paź 15, 2008 09:56
autor: guti
VWgenoManiac, a nie wpadles na to ze to moze byc para wodna ? :) w wyniku roznicy temperatur takie zjawisko jest normalne :) jak chcesz to mozesz przylozyc reke do tego pozniej mozesz powachac to , jak nie poczujesz zapachu ( smaku) płynu chłoniczego to jest ok , po kolorze mozna poznac co sie dzieje z silnikiem, jak Ci nie ubywa płynu , na bagnecie tez jest ok , to znaczy nie masz maselka , ani nie ubywa to wszstko jest ok.
aaaa tak na przyszłosc Ci juz podpowiem , ze jak Ci sie zachce odkrecac korek od oleju i znajdziiesz tam masło, to w chlodne dni jest to normalne :) na krotkich odcinkach , niedogrzany silnik wlasnie tak reaguje :)

: śr paź 15, 2008 15:49
autor: VWgenoManiac
guti pisze:jak nie poczujesz zapachu ( smaku) płynu chłoniczego to jest ok
:goof: a jaki to smak?? :helm:

tak wiec poczas odpalenia naeet chmurki nie puszcza............ dopiero jak nim pogazuje wtedy kopty leca......... na koncowce wydechu widać wilgoć, czyli to jednak woda???


Dodam tylko że silnik pracuje z nienajwyzsza kulturą.... dosyć nerowo sie zachowuje, czy sonda może mieć tu coś do gadania/??

: śr paź 15, 2008 16:15
autor: Paweł Marek
VWgenoManiac, mało informacji, szary kolor (nie biały, nie niebieski i nie czarny) niewiele znaczy. Pisz co się dzieje na zimnym, a co na ciepłym silniku, patrz na płyn czy nie ubywa, obserwuj spalanie. A jeśli chcesz spokojnie spać to od razu podjedź do jakiegoś mechanika diagnosty.

: śr paź 15, 2008 16:34
autor: VWgenoManiac
Paweł Marek pisze:Pisz co się dzieje na zimnym
na zimny lepiej pracuje, na ciepłym zachowanie silnika jest nerwowe, delikatne skoki wskazowki obrotomierza skok z 900-1000 obrotow , jeśli po właczeniu silnika troszke podgazuje wystepuja drgania przechodzi to na caly wydech, jakby mieszanka byla troche zle ustawiona :/ nie wiem nie przychodzi mi wiecej do glowy

: śr paź 15, 2008 16:42
autor: Paweł Marek
Tak czy inaczej jeśli kopcenie jest wywołane złym składem mieszanki, to auto trzeba będzie podłączyć pod VAG. Ale najpierw musisz mieć pewność co do dobrego stanu kabli zapłonowych świec kabla i kopułki. Jeśli sa stare - wymienić przed dalszą diagnozą.

: śr paź 15, 2008 16:53
autor: VWgenoManiac
Paweł Marek pisze:Ale najpierw musisz mieć pewność co do dobrego stanu kabli zapłonowych
mógłbys napisać jakie niepozadane sa skutki zmeczonych już kabli zaplonowych?? oprocz dyskoteki pod maska w nocy bo tego nie mam.......... świece nowe, kopułka też

: śr paź 15, 2008 23:10
autor: guti
VWgenoManiac pisze::goof: a jaki to smak?? :helm:
słodki :P
VWgenoManiac pisze:mógłbys napisać jakie niepozadane sa skutki zmeczonych już kabli zaplonowych??

przebicia głownie no i wyapdanie zapłonów , dlatego moze tak kulec troszke :) popsikaj spryskiwaczem do kwiatków, zobacz czy jest roznica wtedy w pracy silnika , jak zacznie kichac prychac to masz kable do wymiany , a piersza sprawa to podepnij sie pod Vaga :) bedziesz wiedzial co jest nie tak.