Strona 1 z 1

Zmiana kół z 13" na 14"

: śr paź 15, 2008 00:58
autor: Andrzej1963
Witam, pytanie może z rodzaju tych banalnych,ale proszę o informacje. Mianowicie jeżdżę na felgach 13 stalowych ,a chciałbym założyć aluminiowe 14 i opony o rozmiarze 185/65 R 14. I tu moje pytanie: czy wszystko będzie działało prawidłowo,mam tu na myśli czy nie będą ocierały koła o nadkola np. przy skrecaniu oraz czy prędkościomierz nie będzie przekłamywał prędkości. I jeszcze jedno jakie jest fabryczne ET do mojego auta i reszta oznaczeń,aby np.nic nie wystawało poza obrys auta. Dzięki za wszelkie informacje.

: śr paź 15, 2008 01:00
autor: To_mas
Andrzej1963, nic nie będzie tarło jak masz seryjny zawias :)
najlepsze ET to chyba 38 albo 35 do mk2 juz nie pamiętam
śmiało ET25 nie wystaje poza obrys :)

: śr paź 15, 2008 10:33
autor: ...OSA...
licznik moze troche przklamywac bo w mk II 13 maja miec opony 70 wiec 14 60 pozdrawiam:)

: śr paź 15, 2008 16:09
autor: Paweł Marek
Andrzej1963 pisze:185/65 R 14.
właściwy rozmiar to jest 185/60, chcesz założyć trochę za duże

: śr paź 15, 2008 16:24
autor: albert1973
na felgach 14" 185/65 -robilem stala trase 421km a na 14" 185/60 442 km na 185/65 jezdzilo sie miekko a na 185/60 twardo

: śr paź 15, 2008 16:26
autor: Paweł Marek
No i? Na wyższych od zalecanych przez producenta licznik przekłamuje i są fakycznie "miękksze", ale jeśli wchodzą i nie ocierają i lubisz jazdę na takich to możesz sobie jeździć

: czw paź 16, 2008 11:02
autor: MackoMan
A 15' mozna wrzucic? czy na 195/50 bedzie git?

: czw paź 16, 2008 11:20
autor: DJTim
MackoMan pisze:A 15' mozna wrzucic? czy na 195/50 bedzie git?
ja takie mam, jeździ sie przyznam twardo, i rzuca na koleinach moze dlatego ze wspomagania nie mam

: czw paź 16, 2008 13:32
autor: MackoMan
Ja mam 185/60/R14 i tez mnie rzuca na koleinach mimo ze mam wspomaganie :-s

: czw paź 16, 2008 13:55
autor: drill
na koleinach to tylko tiry sobie radza... :D

rachunek jest prosty...
albo zalezy komus na prowadzeniu w zakretach i hamowaniu...
albo zalezy na komforcie i wrecz niezauwazalnie mniejszym spalaniu...

: czw paź 16, 2008 20:29
autor: To_mas
drill pisze:rachunek jest prosty...
albo zalezy komus na prowadzeniu w zakretach i hamowaniu...
albo zalezy na komforcie i wrecz niezauwazalnie mniejszym spalaniu...
opcja 3 :
albo zależy komuś na wyglądzie bardziej niz na prowadzeniu i komforcie :P

: czw paź 16, 2008 22:42
autor: damian.banan1
jeśli masz orginał zawieszenie nie jakieś sportowy zawias to wybierając którąś z opcji podanych niżej bedzie OK nic nie bedzie ocierać (szerokość opony podany jako max):
-8*14" ET15-06 opony 195/45/14
-9*14" ET10 opony 225/40/14
-7*15" ET35 opony 195/50/15 lub 195/45/15
-8*15" ET15-18 opony195/45/15
-7*16" ET35 opony 205/45/16
-9*16" ET15-25 opony 215/40/16
-7*17 ET35 opony205/40/17