Zmiana kół z 13" na 14"

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Andrzej1963
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 17:45
Lokalizacja: Kraków

Zmiana kół z 13" na 14"

Post autor: Andrzej1963 » śr paź 15, 2008 00:58

Witam, pytanie może z rodzaju tych banalnych,ale proszę o informacje. Mianowicie jeżdżę na felgach 13 stalowych ,a chciałbym założyć aluminiowe 14 i opony o rozmiarze 185/65 R 14. I tu moje pytanie: czy wszystko będzie działało prawidłowo,mam tu na myśli czy nie będą ocierały koła o nadkola np. przy skrecaniu oraz czy prędkościomierz nie będzie przekłamywał prędkości. I jeszcze jedno jakie jest fabryczne ET do mojego auta i reszta oznaczeń,aby np.nic nie wystawało poza obrys auta. Dzięki za wszelkie informacje.


Andrzej

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr paź 15, 2008 01:00

Andrzej1963, nic nie będzie tarło jak masz seryjny zawias :)
najlepsze ET to chyba 38 albo 35 do mk2 juz nie pamiętam
śmiało ET25 nie wystaje poza obrys :)



Awatar użytkownika
...OSA...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 692
Rejestracja: pt lip 27, 2007 21:04
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: ...OSA... » śr paź 15, 2008 10:33

licznik moze troche przklamywac bo w mk II 13 maja miec opony 70 wiec 14 60 pozdrawiam:)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 15, 2008 16:09

Andrzej1963 pisze:185/65 R 14.
właściwy rozmiar to jest 185/60, chcesz założyć trochę za duże


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » śr paź 15, 2008 16:24

na felgach 14" 185/65 -robilem stala trase 421km a na 14" 185/60 442 km na 185/65 jezdzilo sie miekko a na 185/60 twardo



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 15, 2008 16:26

No i? Na wyższych od zalecanych przez producenta licznik przekłamuje i są fakycznie "miękksze", ale jeśli wchodzą i nie ocierają i lubisz jazdę na takich to możesz sobie jeździć


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
MackoMan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 22:50
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Post autor: MackoMan » czw paź 16, 2008 11:02

A 15' mozna wrzucic? czy na 195/50 bedzie git?



Awatar użytkownika
DJTim
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: wt maja 08, 2007 13:31
Lokalizacja: Siewierz
Kontakt:

Post autor: DJTim » czw paź 16, 2008 11:20

MackoMan pisze:A 15' mozna wrzucic? czy na 195/50 bedzie git?
ja takie mam, jeździ sie przyznam twardo, i rzuca na koleinach moze dlatego ze wspomagania nie mam


Moja Jetta :) http://www.jettaclub.pl/viewtopic.php?t=423
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188788

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images33.fotosik.pl/396/0cbee7d3b8f966ce.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
MackoMan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 22:50
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Post autor: MackoMan » czw paź 16, 2008 13:32

Ja mam 185/60/R14 i tez mnie rzuca na koleinach mimo ze mam wspomaganie :-s



Awatar użytkownika
drill
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 696
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:45
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: drill » czw paź 16, 2008 13:55

na koleinach to tylko tiry sobie radza... :D

rachunek jest prosty...
albo zalezy komus na prowadzeniu w zakretach i hamowaniu...
albo zalezy na komforcie i wrecz niezauwazalnie mniejszym spalaniu...


Obrazek

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw paź 16, 2008 20:29

drill pisze:rachunek jest prosty...
albo zalezy komus na prowadzeniu w zakretach i hamowaniu...
albo zalezy na komforcie i wrecz niezauwazalnie mniejszym spalaniu...
opcja 3 :
albo zależy komuś na wyglądzie bardziej niz na prowadzeniu i komforcie :P



damian.banan1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr mar 05, 2008 21:17
Lokalizacja: Krzyż Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: damian.banan1 » czw paź 16, 2008 22:42

jeśli masz orginał zawieszenie nie jakieś sportowy zawias to wybierając którąś z opcji podanych niżej bedzie OK nic nie bedzie ocierać (szerokość opony podany jako max):
-8*14" ET15-06 opony 195/45/14
-9*14" ET10 opony 225/40/14
-7*15" ET35 opony 195/50/15 lub 195/45/15
-8*15" ET15-18 opony195/45/15
-7*16" ET35 opony 205/45/16
-9*16" ET15-25 opony 215/40/16
-7*17 ET35 opony205/40/17



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 261 gości