Dodatkowy kanal i kierunki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krzycho1702
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 605
Rejestracja: pt sty 18, 2008 23:51
Lokalizacja: Tarnów

Dodatkowy kanal i kierunki

Post autor: krzycho1702 » wt paź 14, 2008 21:45

Witam szukalem na forum ale naprawde tego nie widze :( Kupilem wlasnie centralny zamek RTX http://moto.allegro.pl/item458225361_ce ... kanal.html

Centralny ten ma dodatkowy kanal chce go wykorzystac jako otwieranie tylnej klapy po usunieciu zamka z niej.
Poradzcie jak to zrobic Czy musze kupic silownik czy moze byc jeden z zestawu i czy musze dawac przekaznik na przewodzie dodatkowego kanalu??
Jezeli tak to jaki?? Dodatkowy kanal wedlug instrukcji wytwarza -100mA lub +15A Jak to podpiac??
W instrukcji pisze ze: "Sygnal jest niskopradowy - nie nalezy bezposrednio podlaczac obciazenia!"

I chce tez podpiac kierunki zeby mrugaly Jest to w opcji tego centralnego.
Gdzie mam sie wpiac zeby dzialalo? Za przekaznikiem od awaryjnych??

Prosze o pomoc Pozdrawiam


Nie sztuką jest szorować dokładką po asfalcie, sztuką jest robić to wahaczem
_____________________
Jest MK1 79'
viewtopic.php?t=303109" onclick="window.open(this.href);return false;
_____________________
Był MK2 91'
viewtopic.php?t=146348" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » wt paź 14, 2008 22:05

krzycho1702 pisze:"Sygnal jest niskopradowy - nie nalezy bezposrednio podlaczac obciazenia!"
sygnał powinien iść do przekaźnika, przekaźnik podłączony powinien być bezpośrednio do zasilania na stałe, on wtedy załącza prąd na siłownik po podaniu sygnału, a ten otwiera tylna klapę.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt paź 14, 2008 22:37

Najlepiej zeskanuj instrukcje i schemat podłączenia załaczony do tego zestawu - bo tak to ciężko zgadnąć, jak to ma działać.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Przemek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2357
Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
Kontakt:

Post autor: Przemek » śr paź 15, 2008 14:19

jak kolego kupiłem podobny centralny zamek jak ty masz kierunki podpiąłem pod kabli które idą pod manetkę a żeby je wykryć najpierw musisz wyjmować wtyczki poklei dopiero dojdziesz które to migacze bo kolorami niema sensu bo mogą iść inne kolory :chytry: i tak jest rozwiązany jeden problem drugi to wykorzystaj jeden siłownik z zestawu i podepnij pod klapę. 1 przewód musisz przeciągnąć od klapy do przekaźnika zapewne dasz go koło bezpieczników :bigok: a 2 przewód podłączysz pod masę. Przed tym przekaźnikiem dałem jeszcze przycisk żeby nie tylko szło otworzyć z pilota klapę a żeby podłączyć przekaźnik to tak na przekaźniku masz o numerowane 30 to wejście + . 85 in puls z modułu. 86 masa 87 wyjście na siłownik. Na pewno z modułu będzie wyście impulsowe + lub - to podepniesz + jeśli tylko minus to podepniesz minusa pod 86 a zamiast inpulsa85 dasz + i tyle filozofi pozdro i powodzenia


LEŚNY PRZYTULAS

Awatar użytkownika
krzycho1702
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 605
Rejestracja: pt sty 18, 2008 23:51
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: krzycho1702 » śr paź 15, 2008 14:21

prezesso pisze:Sygnał powinien iść do przekaźnika
jaki mam w takim razie kupic przekaznik??

Silownik moze byc z zestawu czy musze kupic inny??
Lipek81 pisze:zeskanuj instrukcje i schemat podłączenia załaczony do tego zestawu
Oto wszystko co jest do zestawu:

Obrazek


Nie sztuką jest szorować dokładką po asfalcie, sztuką jest robić to wahaczem
_____________________
Jest MK1 79'
viewtopic.php?t=303109" onclick="window.open(this.href);return false;
_____________________
Był MK2 91'
viewtopic.php?t=146348" onclick="window.open(this.href);return false;

Przemek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2357
Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
Kontakt:

Post autor: Przemek » śr paź 15, 2008 14:27

http://vw2.info/vwforum/klapa/ tu masz foto porade jak zamątować pod klapę tylnią siłownik

[ Dodano: 15 Paź 2008 14:30 ]
noto tak jak pisałem nołprzoblem jak chcesz to ja mam przekaźnik mogę ci sprzedać jeśli chcesz to napisz pw


LEŚNY PRZYTULAS

Awatar użytkownika
krzycho1702
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 605
Rejestracja: pt sty 18, 2008 23:51
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: krzycho1702 » śr paź 15, 2008 14:33

Przemek, dzieki bardzo wlasnie o to mi chodzi
A mozesz mi pokazac jeszcze jak ma wygladac ten przekaznik zebym wiedzial co kupic??


Nie sztuką jest szorować dokładką po asfalcie, sztuką jest robić to wahaczem
_____________________
Jest MK1 79'
viewtopic.php?t=303109" onclick="window.open(this.href);return false;
_____________________
Był MK2 91'
viewtopic.php?t=146348" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » śr paź 15, 2008 15:10

Obrazek


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 15, 2008 16:01

Na schemacie są dwa dodatkowe kanały, na dwóch osobnych kablach, jeden nisko obciążalny (100mA), drugi wysoko i do niego przekaźnika nie trzeba.
W opisie nic o tym niema. Jest więc błąd w opisie (bardziej prawdopodobne) albo w schemacie. Więc mimo że prawdopdodobnie przekaźnik jest zbędny to lepiej go założyć, albo zdobyć poprawioną informację od producenta sterownika.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr paź 15, 2008 22:17

Paweł Marek pisze:Na schemacie są dwa dodatkowe kanały, na dwóch osobnych kablach
- moim zdaniem to jest jeden i ten sam kanał, tylko 2 różne sposoby sygnalizacji jego zadziałania - stąd dwa wyprowadzenia.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 15, 2008 22:23

widać na schemacie dwie kreski, to dla mnie dwa kable. Sądzę że są dwa, jeden obciążalny wysoko na sterowanie klapy, drugi do innego wykorzystania na przykład na domykanie szyb, ale to juz trzeba wziąć miernik i sprawdzić.

[ Dodano: Sro Paź 15, 2008 10:30 pm ]
"funkcja dodatkowego kanału -umożliwia oddzielnie sterowanie z pilota np. otwarciem bagażnika, dzięki wbudowanemu przekaźnikowi można bezpośrednio podłaczyć dodatkowy siłownik"
to cytat z aukcji i tak będzie, ten drugi pewnie ma długi impuls na domykanie szyb można wykorzystac.
A koledze przysłali byle jaki opis i tyle.
Ostatnio zmieniony śr paź 15, 2008 22:31 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr paź 15, 2008 22:41

Chodzi mi o to, ze dodatkowy kanał jest jeden ,ale sygnalizacja jest na dwa różne sposoby - uruchamiając dodatkowy kanał na jednym drucie pojawia się masa, na drugim +12V. Tak mi się przynajmniej wydaje. Reszta tak jak piszesz - pojawiająca się masa może domykać szyber, a +12V otwierać bagaźnik.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 15, 2008 22:45

Lipek81, ale na kanale domykania jest zwykle długi impuls, a na kanale do klapy 1s, więc trudno to nazwać jednym kanałem. Oczywiście producent postarał się jak zwykle o obrak schematów i dokładnych opisów na swojej stronce, typowa praktyka. Ale przez analogię z innymi alarmami czy sterownikami myślę że będzie jak napisałem


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr paź 15, 2008 22:56

Paweł Marek pisze:Lipek81, ale na kanale domykania jest zwykle długi impuls, a na kanale do klapy 1s, więc trudno to nazwać jednym kanałem.
- dobra wiem o co Ci chodzi - ja rozumiem kanał jako coś przesyłane między pilotem a centralką (otwórz, zamknij i kanał dodatkowy), a Ty liczysz druty na wyjściu. Jak zwał, tak zwał, ale na jedno wychodzi - oba kanały (czyli druty wychodzące z centralki) aktywują się po naciśnięciu na pilocie przycisku nazwijmy to "kanał dodatkowy" - tyle że jeden na dłużej, drugi na krócej. No chyba, że na pilocie mamwy dwa przyciski do kanału dodatkowego.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 61 gości