Strona 1 z 1

Czujnik położenia wału w VR6.

: ndz paź 12, 2008 11:11
autor: stempel72
Wiem gdzie się znajduje, drugi podobny jest w głowicy nad modułem zapłonowym. Może ktoś wie jaka jest rola poszczególnych czujników i jak można je sprawdzić ? Czy w VR6 jest możliwość regulacji zapłonu tj. przesunięcia kąta wyprzedzenia ?
Moje auto ma czasem trzęsiawki i już sam nie wiem gdzie szukać. Wymianiłem moduł z cewką, kable, świece, przepływomierz - nadal bez zmian. W czasie tych trzęsiawek nie ma mocy, dopiero od 2 tyś obr. reaguje żwawiej. Po lekkiej trzęsiawce na Vagu nic nie wywala, a jak już od tego zgaśnie to pokazuje błąd przepływomierza - zwarcie do masy, oraz sonda Lambda wartość poza zakresem. Podejrzewam, że to może być od czjnika, który steruje zapłonem, ale pewnie się mylę. Może ktoś się wypowie w tym temacie ?

W poprzednim poście nikt mi nie odpowiedział.

: ndz paź 12, 2008 12:25
autor: Paweł Marek
Jaki to wtrysk? Ma jedną cewkę czy taką potrójną?

: ndz paź 12, 2008 18:42
autor: stempel72
Cewkę potrójną z modułem.

: pn paź 13, 2008 07:28
autor: zodiak
Na PB też czy tylko "na stagu 300" ? ;)

: pn paź 13, 2008 13:46
autor: stempel72
Nie ma różnicy czy PB czy LPG.
Taraz czekam na konkretne sugestie.

: pn paź 13, 2008 20:13
autor: gali14
silniki vr6 sa bardzo czułe na niedomagania czujnikow poniewaz komputer steruje zapłonem nie ma mozliwosci recznego "grzebania " przy zapłonie.Jest masa czujnikow sterujacych badz korygujacych zapłon głownym czujnikiem jest czujnik halla daje iskre w odpowiednim momencie,ale za prawidlowa prace zapłonu maja wplyw takze czujnik temperatury niebieski (odpowiednie wyprzedzenie lub opoznienie analogicznie wzbogacenie lub zuborzenie mieszanki) a takze czujnik IAT (w kolektorze) potencjometr przepustnicy w zaleznosci od wyhylenia przepustnicy żadko sie zdaza ale vr6 posiada takze 2 czujniki spalania stukowego w przypadku awarii nawet jednego komputer automatycznie opoznia zapłon w celu uchronienia silnika przed spalaniem detonacyjnym.Mam nadzieje ze w czyms pomoge

: pn paź 13, 2008 20:48
autor: stempel72
No, a dlaczego wywala ciągle błąd przepływki, przerwa lub zwarcie ? Nawet jak na odpalonym silniku podmieniam przepływke na nową, to błąd nie daje się wykasować, nadal pozostaje przerwa lub zwarcie. Jak wyłącze zapłon chwile poczekam, błąd daje sie wykasować, a po chwili pracy powraca ? W tym czasie też czas wtrysku z 4 ms wzrasta do 20 ms i zaczyna trześć i kopcić ?

: pn paź 13, 2008 20:55
autor: gali14
napisz kiedy ci sie to dokładnie dzieje na cieplym silniku czy na zimnym.Miałem kiedys podobny problem u mnie byla walnieta przepływka a i nie podmieniaj lub nie odpinaj przepływki podczas pracy silnika mozesz uszkodzic komputer sprawdz w miare mozliwosci kable idace do komputera do przepływki moze rzeczywiscie jest gdzies przytarty kabelek i nieraz robi zwarcie

: pn paź 13, 2008 21:05
autor: stempel72
Prułem już całą wiązkę - jest ok. Dzieje się to kiedy mu się spodoba, nie ma reguły czy ciepły czy zimny. W sumie mam już 3 przepływki, w tym jedna nowa. Podejrzewam właśnie kompa :( ale jutro jeszcze przejrzę wszystkie czujniki. W sumie to załamka, bo tyle kasy poszło, a on wariuje. A szkoda mi się go pozbywać, bo naprawdę jest w super stanie i muszę go naprawić.

: pn paź 13, 2008 21:20
autor: gali14
wyglada to na przepływke bo u mnie tak samo sie zachowywał bez trzymania gazu kulał kulał az gasł nawet na wyzszych obrotach czuc było ze cos nie gra u mnie pomogła wymiana u ciebie moze byc walniety komputer ale nie zapeszam jak nie sciagałes to sciagnij ta gumke od kostki co podłaczasz do przepływki moze tam cos nie gra

: wt paź 14, 2008 21:52
autor: stempel72
gali14, pisałeś, że masz jakieś problemy z temperaturą na niebieskim czujniku. U mnie on pokazuje temp. ok, ale jak go odepnę, vag wykrywa, że ma przerwę, ale temp. na kompie mam ok 65 st C. Po podpięciu czujnika od 92 do 100 ( wtedy już załącza się wiatrak). Na złączu czujnika jest 4,65 V. Dziś walczyłem pół dnia, zobaczymy jakie będą tego efekty. Po odłączeniu tego czujnika na ciepłym silniku równiej pracuje :blush:

A poza tym, czy to możliwe że każda przepływka pokazuje inne wartości na kompie w mg/s ? A co za tym idzie ustala inny czas wtrysku ??

: wt paź 14, 2008 22:12
autor: gali14
tak mam problem od jakis 2tygodni myslałem ze mu przejdzie ale lipa mechanicy nie wiedza skad bierze sie ta minusowa temperatura nawet po odpieciu wszystkich czujnikow bo juz nie wiem ktory jest od sterowania silnikiem vw maja niebieski tego sie trzymam a do przepływki to ufałbym tej nowej co ja masz bo przepływki tak maja ze im starsza lub wiekszy przebieg to zaczyna błednie mierzyc ilosc zasysanego powietrza i wtedy dzieja sie cyrki

: śr paź 15, 2008 22:41
autor: stempel72
Ja już swój pojazd naprawiłem. Winny okazał się sterownik silnika (niestety), ale naprawa nie była mocno skomplikowana lecz czasochłonna. Jak są chętni to napiszę co i jak.