Strona 1 z 1

ABU - przejście z 10W na 5W

: sob paź 11, 2008 14:27
autor: h2so4
Jak w temacie - chce przejść z półsyntetyka na syntetyk.
Silnik w moim mk3 to 1.6 75 PS ABU z 95 roku, przebieg na tę chwilę 170 tkm (ale wpisy w książce serwisowej tylko przez pierwsze 3 lata więc do końca pewien nie jestem :hmm: ) - słyszałem od pewnych mechaników, że ten silnik (tak w golfie jak i w felicji itp) lubi brać olej (podobno "zawieszają się pierścienie" i silnik pije oliwę) ale nie wiem ile w tym prawdy. Na razie jeżdżę na oplowskim GENIUNE 10W i po długiej trasie (~ 1 000 km) z troszkę z większymi prędkościami, czasem potrafi ubyć 1/3 skali na bagnecie (kręcąc się wokół swojego miejsca zamieszkania, po 10-12 000 km nie widać na bagnecie większego zużycia oleju). W związku z tym mam pewne obawy czy na full syntetyku nie zacznie pić oleju w większych ilościach. Co o tym myślicie?


pzdr.

: sob paź 11, 2008 14:43
autor: Shatyn
Syntetyk ma własciowści silnie myjace. A wiec wszelkie "uszczelnienia" pod postacią nagarów które zrobiły się przez te lata i kilometry moga zostać wymyte. :panna:

: sob paź 11, 2008 14:48
autor: h2so4
No właśnie w tej kwestii zdania też są bardzo podzielone :goof:

: sob paź 11, 2008 18:43
autor: dziejo
:bajer: zostań przy tym jaki masz obecnie wlany :bajer:

: sob paź 11, 2008 19:15
autor: piter22
podepne sie do tematu silnik 2.0 8v 94r po sprowadzeniu jakis rok temu zalalem mineral Castrol 15W40 bo nie wiedzialem co tam zalane bylo jednak chcialbym przejsc na polsyntetyk tez ten manewr nie jest wskazany czytalem rozne opinie na ten temat jednak juz sam nie wiem co z tym robic
ps dodam ze wymienilem uszczelniacze na zaworach

: sob paź 11, 2008 20:18
autor: h2so4
dziejo, a możesz powiedzieć jakie mógłbym ponieść konsekwencje takiej zmiany ?

: sob paź 11, 2008 21:13
autor: Shatyn
Powymywasz wszystkie "uszczelki" jakie porobiły się w silniku i zacznie lać olejem. Potrzebne Ci to ?
A przy tak zuzytym silniku rodzaj oleju niespecjalnie cos zmienia.
Trochę mam doswiadczenia bo przejechałem juz samochodami przynajmniej pół miliona kilometrów...
Dziejo ma rację.
Zostań przy tym co masz.
Pozdrawiam.

Re: ABU - przejście z 10W na 5W

: sob paź 11, 2008 21:57
autor: alex841
Nic dobrego z tego nie wyniknie kolego- tak jak wspominają koledzy może to przynieść więcej szkody niż dobrego- wymyjesz nagary i mogą robić się jaja (choć niekoniecznie). Zostań przy tym co masz, jeśli silnik bierze dużo oleju, to można mu wlać jakiegoś ulepszacza (tylko przypadkiem nie Moto Doktora) który zagęszcza olej i uszczelnia silnik.

pozdro!

: ndz paź 12, 2008 08:52
autor: krzysiek82
Zostaw półsyntetyka 10w40 i będzie dobrze.

: ndz paź 12, 2008 08:53
autor: dziejo
jeśli silnik bierze olej to na full syntetic będzie go brał jeszcze więcej !
semi syntetic np 10W-40 (50) to olej który był zalecany przez producenta

: ndz paź 12, 2008 09:45
autor: spec
Dziwny mechanik bo nie słyszałem żeby ten silnik montowany był w Felicji. Chyba mu się coś pomyliło.

: ndz paź 12, 2008 10:08
autor: Matador
piter22 pisze:silnik 2.0 8v 94r po sprowadzeniu jakis rok temu zalalem mineral Castrol 15W40 bo nie wiedzialem co tam zalane bylo jednak chcialbym przejsc na polsyntetyk tez ten manewr nie jest wskazany czytalem rozne opinie na ten temat
h2so4 pisze:chce przejść z półsyntetyka na syntetyk
h2so4 pisze:No właśnie w tej kwestii zdania też są bardzo podzielone
na ten temat było milion postów i nic nowego się nie dowiecie..
są dwie grupy - tych którzy powielają stereotyp brzmiący "nie zmieniać"
i tych którzy zmieniają olej na lepszy i jeżdżą..
ja należę do tych drugich ,a decyzje musicie podjąć sami :grin:
dziejo pisze:jeśli silnik bierze olej to na full syntetic będzie go brał jeszcze więcej
nieprawda.. będzie brał tyle samo lub mniej..

: ndz paź 12, 2008 10:24
autor: dziejo
W przypadku tego modelu producent zaleca olej półsyntetyczny 10W/30 lub 10W/40 zgodny z klasyfikacją API/ACEA: SJ/A2 takie są fakty
i tego nalezy się trzymać
a jeśli chodzi o "branie oleju " gęstrzy mniej lub wiecej
to już inny temat :bigok:

[ Dodano: Nie Paź 12, 2008 11:20 ]
h2so4 pisze:(tak w golfie jak i w felicji itp)
w mk owszem ale nie FELICJI tam montowane były 1.6 AEE mpi
tak jak i w OCTWI