Skrzynia biegów automat

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Abdull93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt paź 10, 2008 18:06
Lokalizacja: Inowrocław

Skrzynia biegów automat

Post autor: Abdull93 » sob paź 11, 2008 10:07

Witam serdecznie.Jakis czas temu zakupiłem golfa 3 1993r. 1,8 w automacie.Moja skrzynia nie ma przełącznika w kabinie na jazdę ekonomiczną i sportową.Nie wiem czy tak jest orginalnie ponieważ wyczytalem w książce że powinien byc taki przełącznik.Na pierwszym biegu jade do 70 potem przelącza na 2 bieg.Czy nie zbyt puzno zmienia bieg?Bo w książce jest napisane że zmienia puzno biegi jezeli jest wersja sportowa.A w wersji ekonomicznej zmienia biegi przy mniejszych predkosciach.Wiec po miescie jezdze na 1 biegu.Co zwieksza mi zuzycie paliwa.Czy mozna jakos wyregulowac ta skrzynie zeby wczesniej przelaczala?A może zły poziom oleju w skrzyni ?


Prosze o odpowiedz



Awatar użytkownika
maroTdi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: czw lip 05, 2007 20:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maroTdi » sob paź 11, 2008 10:41

skrzynia jezdzi tak jak Ty chcesz.. dawaj mniej gazu to bedzie zmieniac wczesniej.. a jak walisz gaz co chwile to jedzie wlasnie na sportowym i pozniej zmienia biegi..
spokojna jazda bez gazu i powinno byc ok.. choc i tak spalanie w miesci wg. ksiazki to 13.3
a co do oleju w skrzyni.. to jego stan spr sie co 30tys a wymienia co 60



Awatar użytkownika
tomassss24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: tomassss24 » sob paź 11, 2008 11:23

Witam kolego 1 bieg to popolu mozesz jezdzic . Tak szybko skrzynie dorzniesz jak bedziesz go dusił na jedynce po miescie , oczywiscie duzo wiecej spali po miescie jak naj bardziej przełącz na D i ssam bedzie ci ekonomicznie zmieniał biegi . A przy szybkim starcie mozesz sie pobawic 1.2.3

[ Dodano: 11 Paź 2008 11:26 ]
A jesli jezdzisz na D i faktycznie ciągnie do 70km /h na pierwszym biegu i nie chce zmienic to masz cos ze skrzynią trzeba wyregulowac



Abdull93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt paź 10, 2008 18:06
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Abdull93 » sob paź 11, 2008 11:41

No jezdze na D



albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » sob paź 11, 2008 13:21

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e7b ... d7d73.html
nie jestem pewien ale jak masz podobna linke od gazu do skrzyni to poluzuj nakretke i ta czarna nakretke wkrec o kilka obrotow (zapamietaj ile ) i powinno szybciej zmieniac biegi



Abdull93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt paź 10, 2008 18:06
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Abdull93 » sob paź 11, 2008 16:43

Gdzie szukac tej linki?z boku czy z góry skrzyni? Bo wydaje i sie że nie mam takiej linki



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » sob paź 11, 2008 16:57

Abdull93 pisze:Na pierwszym biegu jade do 70 potem przelącza na 2 bieg
nie chce mi się w to wierzyc, jakby zmieniał z 2 na 3 przy tej predkosci to ok ale na 1 biegu 70km/h to przeciez silnik mało nie wyskoczy i nawet nie wiem czy wogóle jest w stanie osiągnąć taką prędkość na 1 biegu?



Awatar użytkownika
maroTdi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: czw lip 05, 2007 20:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maroTdi » sob paź 11, 2008 17:09

wojtas4589 pisze:
Abdull93 pisze:Na pierwszym biegu jade do 70 potem przelącza na 2 bieg
nie chce mi się w to wierzyc, jakby zmieniał z 2 na 3 przy tej predkosci to ok ale na 1 biegu 70km/h to przeciez silnik mało nie wyskoczy i nawet nie wiem czy wogóle jest w stanie osiągnąć taką prędkość na 1 biegu?
tyle ze tych biegow jest 4 wiec sa dluzsze.. ale moze to faktycznie 2? sprawdz na zablokowanej 1 ile jedzie.. bo u mnie zmiana 1 na 2 jest niewyczuwalna i nastepuje praktycznie odrazu..
na 2 taka predkosc juz by mogla byc.. choc ja w ekonomicznym mam juz 3.. a na zblokowanym 2 kiedys do czerwonego pola 105 wyciagolem a bez blokow ok 80-85 w sportowym a mam diesla wiec obrotow malo



albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » sob paź 11, 2008 17:09

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/414 ... f64ab.html
ta linke od gazu do skrzyni zaklada sie na ta dzwigienke (tak jest w MK2)
a co do predkosci to kolega na 3 stopniowej skrzyni automat 1,8 na 1-80km/h, 2-125km/h 3-179km/h wsteczny 75km/h. a biegi przy normalnej jezdzie powinny ci sie zmieniac gdzies przy 2700-3000 obr/min-jak depczesz do spodu tu powyzej 5000obr/min dlatego masz takie super osiagi
Ostatnio zmieniony sob paź 11, 2008 17:18 przez albert1973, łącznie zmieniany 2 razy.



Abdull93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt paź 10, 2008 18:06
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Abdull93 » sob paź 11, 2008 22:22

W mojej kabinie nie ma przelacznika do skrzyni biegow ekonomiczny/sportowy.Nie wiem czy byla ale gdzies wyczytalem ze powinna byc.



Awatar użytkownika
maroTdi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: czw lip 05, 2007 20:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maroTdi » sob paź 11, 2008 22:43

Abdull93, ale przelacznika miec nie musisz.. samo automatycznie sie przelacza.. zalezy jak jedziesz.. i spr na zblokowanej 1 ile jedzie???



pysio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 18:53
Lokalizacja: montreal

Post autor: pysio » wt paź 14, 2008 04:35

tak jak pisze maroTdi przelacznika miec nie musisz ( i w tym modelu raczej go nie bedzie ) a skrzynia bedzie przelaczala zaleznie od sposobu twojej jazdy - czyli jak ostro cisniesz to bedzie na sportowo. Z pewnoscia w mk3 nie reguluje sie zadnej linki jak w mk2. Pierwsza sprawa jaka powinienes zrobic to wymiana plynu w skrzyni i filtra. To moze byc przyczyna zmiany biegow na nieodpowiednich zakresach predkosci obrotowej.



Abdull93
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt paź 10, 2008 18:06
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Abdull93 » pt paź 17, 2008 14:56

Sprawdzając poziom oleju w skrzyni automatycznej ślinik musi pracować? a olej w skrzyni powinien być rozgrzany ??



Awatar użytkownika
tomassss24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: tomassss24 » pt paź 17, 2008 16:23

Tak poziom oleju sprawdza sie na ciepłym silniku przejedz pare kilometrów a potem sprawdz sobie w domu dzwignia zmiany biegów ma byc na P albo N i jesli masz bagnet wtedy sprawdzasz jaki masz stan na bagnecie . :bigok: . Oczywiscie pamiętaj ze to specialny olej do skrzyni Dexron II ATF albo Dexron III ATF



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 256 gości