Strona 1 z 2
wybierak
: czw paź 09, 2008 20:20
autor: remekremek
mam zapytanie?
mk II 1.8rp skrzynia 4t
jest duży luz na lewarku biegów ,prawdopodobnie do wymiany wybierak mam pytanie jaki jest luz na samej kulce wybieraka a dzwignią wyboru biegu
: pt paź 10, 2008 00:44
autor: sas_gti
: pt paź 10, 2008 15:59
autor: Maćkooo
U mnie np. luz na boki wynosi niecały milimetr. Luz przód tył jest podobny.
Niestety ciężko jest dostac te gumę nałożona na kulkę. Widziałem kiedyś cały ten wybierak za 60zł na allegro ale nie warto tego zmieniać.
Lepiej zająć się śrubą która stanowi ośkę dzwigienki bliżej skrzyni, te luzy właśnie powoduja luz tył przód. Takie śruby sa w zestawach naprawczych , można tez spytac w sklepie motor.
: pt paź 10, 2008 17:13
autor: sas_gti
Niestety ciężko jest dostac te gumę nałożona na kulkę
nowt wałek kosztuje niespełna 20 złotych a kulka jest mocowana na stałe. Bez przesady z tym oszczędzaniem. Z tego co się oreintuję to żaden producent nie produkuje samych kulek.
: pt paź 10, 2008 17:57
autor: remekremek
zastanawia mnie bo mam " kulkę" wałek, luz jest ok 1,5cm tył przód a na boki jest ok 0.5cm .Wyglada tak jakby na nim jeszcze coś było
zrobił bym foto ale niema tam dostępu
: pt paź 10, 2008 18:29
autor: sas_gti
ale dałem link do tematu w ktorym znajdziesz foto jak on powinien wyglądać.
remekremek pisze:zastanawia mnie bo mam " kulkę" wałek
nie rozumiem
: pt paź 10, 2008 18:40
autor: remekremek
chodziło mi ze u mnie nie jest to kulka tylko kawałek ok 3cm wałek ponacinany dookoła i na nim musiało coś jeszcze być {może jakaś twarda guma ?}
: pt paź 10, 2008 18:42
autor: sas_gti
to dołoż chociaż miminum starań i otwórz ten link który Ci dałem na początku. Najwyaźniej tego nie zrobiłeś bo juz byś wiedział
: pt paź 10, 2008 18:49
autor: VwMarcin
Miałem duże luzy, na tyle że 1 włączało się najpierw wbijająć 2 a z niej dopero 1 lub też ruszało się z dwójki aby przypadkiem z 3 nieruszać, wbicie wstecznego graniczyło z cudem...kupiłem na allegro cały zestaw naprawczy za 60zl+20zl za "dużą tuleje" i wymieniłem wszystko. Najwiekszy luz był spowodowany wyrobionym koszyczkiem lewarka, przetarł się i dźwignia wpadła niżej, kolejny luz był na ośce/śrubie tuż przy skrzyni i na "gumowym kółeczku"(to sam se wytoczyłem). Przy okazji zamontowałem shortshifter ok 50%(tu potrzeba bardzo sprawnego całego mechanizmu zmiany biegów aby dobrze działało), dodatkowo lewarek jest znacznie skrócony czyli dodatkowe obciążenie dla mechanizmu. Po rególacji biegi wchodzą mega sprawnie, precyzyjnie i co najważniejsze naprawde szybko bo to także było jednym z celów(dlatego shortshifter).Każdy bieg wchodzi jak po szynach w dodatku bardzo leciutko. Polecam wymiane całości bo jest tam wiele elementów na których mały luz spowoduje duży luz po "zsumowaniu".
[ Dodano: 10 Paź 2008 18:51 ]
remekremek pisze:chodziło mi ze u mnie nie jest to kulka tylko kawałek ok 3cm wałek ponacinany dookoła i na nim musiało coś jeszcze być {może jakaś twarda guma ?}
oryginalnie na tej tulejce siedzi gumowe kółeczko- umnie było to samo ale to był tylko jeden z elementów wyrobionych.
[ Dodano: 10 Paź 2008 18:54 ]
Jak widze to swój zestaw kupiłem od kolegi sas_gti
: pt paź 10, 2008 19:06
autor: remekremek
otwierałem tyle tyko ze to na linku wyglada zupełnie inaczej
wielkie dzieki za podpowiedzi
: sob paź 11, 2008 01:11
autor: sas_gti
o ktory element ci chodzi?
: sob paź 11, 2008 07:25
autor: remekremek
część 12 sama kula zamiast niej jest ok 2cm wałek
: sob paź 11, 2008 14:05
autor: sas_gti
Tracę cierpliwość
przecież to jest właśnie 12 ale ty twierdzisz ze u ciebie to wygląda inaczje, Moze przyjrzyj się dokładniej
http://photos03.allegro.pl/photos/orygi ... /445749698
http://allegro.pl/item445749698_walek_z ... ia_vw.html
A wałek to jest nazwa tej całej metalowej części z kulką. (wałek zwrotny zmiany biegów) a nie tego co zostało z kulki.
: sob paź 11, 2008 16:38
autor: remekremek
spokojnie szkoda zdrowia .masz rację
Mam pytanie do ciebie gdzie można odebrać potrzebne części