Maglownica?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

_Speed_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt mar 18, 2008 15:57
Lokalizacja: Warszawa

Maglownica?

Post autor: _Speed_ » czw paź 09, 2008 19:24

Witam . Mam taki problem , otóż podczas skrętu kołami na maksa słychać łupnięcie gdzieś tam w zawieszeniu , w drugą stronę kręcąc również .. Znajomy (można powiedzieć mechanik) stwierdził , że to może być wina Maglownicy ale z tego co czytałem na forum to przeważnie objawami maglownicy są jakieś wycieki itp .. a u mnie nie ma nic takiego .. Myślałem nad regeneracją ale na forum przeczytałem , że regeneracja polega na wymianie uszczelek jak są jakieś wycieki .. Więc u mnie to będzie chyba bezcelowe (?) a może się mylę ? Czy regeneracja pomoże ? czy kupić jakąś używkę i wymienić całość ? pozdrawiam .
Ostatnio zmieniony pt paź 10, 2008 07:59 przez _Speed_, łącznie zmieniany 1 raz.



zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: czw gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa

Post autor: zoso8894 » czw paź 09, 2008 20:10

regener. bez sesu ,kupic uzywke z pewnego zrodla i tyle
z wymianą mozesz zamknac sie w 300zl ( 150+150 )



_Speed_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt mar 18, 2008 15:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: _Speed_ » czw paź 09, 2008 21:18

Dodam , że z miesiąc temu był robiony przegląd . I na przęglądzie nie wykazało żadnej usterki .. W jeździe to nie przeszkadza ale strasznie drażni ucho jak coś stuknie przy skręcaniu ;]



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw paź 09, 2008 21:53

Sprawdź mocowanie maglownicy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » czw paź 09, 2008 22:08

Maglownica powinna mieć śrubę do regulacji luzu, może więc od tego zacząć, tym bardziej, że jak piszesz wycieków nie ma.
_Speed_ pisze:Dodam , że z miesiąc temu był robiony przegląd . I na przęglądzie nie wykazało żadnej usterki
Możliwe że masz luzy na przegubach kulowych drążków kierowniczych, a to mógł diagnosta przeoczyć bo są po gumowymi mieszkami, lub masz jakieś inne luzy, które podczas przeglądu były na tyle małe, że umknęły uwadze, a teraz dają znać o sobie.


JaroW

_Speed_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt mar 18, 2008 15:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: _Speed_ » pt paź 10, 2008 13:35

Możliwe że masz luzy na przegubach kulowych drążków kierowniczych, a to mógł diagnosta przeoczyć bo są po gumowymi mieszkami, lub masz jakieś inne luzy, które podczas przeglądu były na tyle małe, że umknęły uwadze, a teraz dają znać o sobie.[/quote]

To stuknięcie podczas skrętu jest już od prawie roku i nie nasila się , chociaż jest naprawde dosyć głośne . Więc nie ma możliwości że dopiero po przeglądzie zwiększyły się luzy albo coś takiego .. Dostałem radę od innego mechanika że szkoda pieniędzy wydawać na naprawę tego bo na tym można normalnie jeździć a jedynym minusem jest ten drażniący odgłos .. Jak uważacie bez wymiany/naprawy można bezpiecznie z tym jeździć ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt paź 10, 2008 16:24

_Speed_ pisze:Jak uważacie bez wymiany/naprawy można bezpiecznie z tym jeździć ?
jak ktoś pomoże ci zdiagnozować co naprawdę stuka to można będzie odpowiedzieć.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
skoniek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 23:46
Lokalizacja: E-g
Kontakt:

Post autor: skoniek » wt lut 03, 2009 22:15

Kolego mam IDENTYCZNY problem, stuki za kazdym razem przy ruszaniu podczas skreconych kół!!!!!!!!!!!!!
Jeśli doszedles juz co to jest i uporales sie z tym to daj znac prosze!!!

Dodam jeszcze ze mam jeszcze problem ze znoszeniem auta w jedna str, a zbieznosc jest ustawiona. Wyraznie da sie odczuc na kierownicy malutki opor przy skrecaniu w prawo a natomiast przy skrecaniu w lewo kierownica, oporu tego nie ma,
Na forum koledzy podsuneli mi pomysl ze to moze byc wlasnie wspomaganie na maglownicy dlatego prosze cie o informacje w tej sprawie!!! :bigok:



memekk222
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 17:51
Lokalizacja: częstochowa
Kontakt:

Post autor: memekk222 » wt lut 03, 2009 22:30

jesli cie sciaga a zbieznosc jest poprawnie ustawiona to moze byc wina opon .ja tak np mam na letnich mnie sciaga w lewo a jak je zamienie to w prawo. nawet nowe opony potrafia sciagac. zmien opony z lewej na prawa i zobacz jak cie bedzie sciagac .



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14243
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr lut 04, 2009 01:42

Witam :bajer: .Zarówno przy stukaniu,jak i przy ściąganiu auta na jedną stronę,typowałbym sworzeń zwrotnicy na wahaczu i to na 90% :chytry: .Maglownica :hmm: ... raaaczej odpada.
Ostatnio zmieniony śr lut 04, 2009 01:47 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
skoniek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 23:46
Lokalizacja: E-g
Kontakt:

Post autor: skoniek » śr lut 04, 2009 01:55

Sworznie wymienilem tydzien temu :)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14243
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr lut 04, 2009 08:24

Hmm...Objawy typowe dla sworzni i nawet w MK3 mojej siory niedawno to robiłem.Napisz czy przed wymianą też Ci strzelało.A może końcówki drążków kierowniczycz :kac: .Najlepiej podnieś przód auta,niech Ci ktoś potelepie kołem góra-dół i na boki, a Ty sprawdzaj :bajer: wszystko co się da.Przyjżyj się jeszcze raz sworzniom.W MK3 mojej siorki sworzeń był dobrytylko słabo ściśnięty w zwrotnicy(szlak trafił gwint na śrubie) :grin: Pisz co zaobserwowałeś, a będziemy myśleć...
_____________________________________________________________________


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 108 gości