TPS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pamor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt lut 29, 2008 18:10
Lokalizacja: Jaczków koło Kamiennej Góry.
Kontakt:

TPS

Post autor: pamor » wt paź 07, 2008 23:05

Witam
Wiem, że wielu z Was się roześmieje ale napiszcie mi: Co to jest ten tps, o którym tak obszernie sie pisze na forum?
==========================
Wielkie dzięki za wyjaśnienie.
Ostatnio zmieniony śr paź 08, 2008 10:45 przez pamor, łącznie zmieniany 1 raz.



gailbraith

Post autor: gailbraith » wt paź 07, 2008 23:19

Czujnik położenia przepustnicy (TPS - Trotthle Position Sensor) - to nic innego jak prosty w budowie potencjometr ślizgowy, który poprzez swoje działanie dostarcza do jednostki sterującej silnika informacje dotyczące kąta otwarcia przepustnicy, co umożliwia obliczenie masowego wydatku powietrza.



golf_fan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt gru 30, 2008 08:00
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: golf_fan » wt gru 30, 2008 08:14

Witam, to ja się podepnę pod ten temat, mam następujący problem, silnik w moim golfie 3 co jakiś czas wchodzi na wysokie obroty i tak stoi, doszedłem że to właśnie wina TPS-u , ale teraz pytanko, gdybym chciał go wymienić, to gdzie coś takiego można dostać ( jest może ogólnodostępne) i czy ma jakieś specyficzne parametry na które należy zwrócić uwagę? No i drugie pytanko, na razie odłączyłem wtyk od sterowania tym czujnikiem, za co dokładnie on odpowiada, tylko za sterowanie położeniem przepustnicy i sterowaniem ssaniem, czy jeszcze za coś?
Z góry dzięki za szybką odpowiedź ;-)



Awatar użytkownika
sewooo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: czw paź 25, 2007 10:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: sewooo » śr gru 31, 2008 11:47

TPS-a nie wymienia się samego. Należy go wymienić z całą podstawką.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » śr gru 31, 2008 13:05

z całą przepustnicą chciałeś napisać, w ABU i może tak samo w ABD cały zespół wtryskowy jest jedną całością, zaprasowane śruby, na upartego da sie to rozdzielić


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
karol83
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 09:03
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: karol83 » śr gru 31, 2008 17:18

witam kolego sa dwa rodzaje tpsu o ktory chodzi:
- CZUJNIKI DWUŚCIEŻKOWE
- CZUJNIKI JEDNOŚCIEŻKOWE

ogolna zasada dzialania TPS jest taka:
Typowy czujnik położenia przepustnicy działa na zasadzie potencjometru obrotowego. Umieszczony jest na wsporniku przy przepustnicy powietrza poruszając się razem z trzpieniem obrotowym. Ramię ślizgacza czujnika położenia przepustnicy jest wciśnięte bezpośrednio na wałek przepustnicy. Zarówno wtyk złącza elektrycznego czujnika, jak i bieżnie oporowe są umieszczone na płytce z tworzywa sztucznego. Zasilanie bieżni zapewnia stabilizator napięcia 5V. Podczas ruchu przepustnicy ruchomy styk czujnika przesuwa się wzdłuż ścieżki oporowej. Wraz z obrotem przepustnicy połączonej z ramieniem ślizgacza następuje zmiana długości przepływu prądu wzdłuż płytki potencjometru, co powoduje zmianę rezystancji czujnika. W ten sposób następuje zmiana napięcia odniesienia na wartość sygnału odpowiadającą położeniu przepustnicy. Czujnik jest zasilany napięciem stabilizowanym 5V zaś sygnałem wyjściowym z czujnika jest napięcie z zakresu 0,5 - ok. 4,5V. Czujnik wyposażony jest w trzy przewody podłączone do centralnego urządzenia sterującego. :bigok:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 381 gości