Strona 1 z 1

płyn chłodniczy, termostat

: wt paź 07, 2008 22:23
autor: rafalm10
Witam. Zamierzam wymienić płyn chłodniczy na Borygo. Niewiem czy mam też wymienić termostat, bo silnik według wskazania na zegarze nigdy nieprzekracza 70*C, nawet jak jeżdże po mieście w korkach to temperatura ledwo podejdzie pod 80*C. Dzisiaj zagrzałem go na postoju i po ok.30 minutach temperatura wzrosła do 90*C i przy tej temperaturze załączył się wentylator. Czy to oznacza że termostat jest do wymiany, czy może jest w porządku i go nieruszać.

: wt paź 07, 2008 22:33
autor: jgbass
Sprawdź najpierw czy po przejechaniu kilku km masz tylko górną rurę gorącą od chłodnicy, a po rozgrzaniu do roboczej temperatury masz obydwie rury gorące (dolną i górną).
Może Ci się termostat zwiesił i cały czas puszcza w duży obieg, przez co będzie Ci się w zimę wolniej grzał.
Może to być też błąd wskazania. (czujnik albo zegary)

: wt paź 07, 2008 23:10
autor: rafalm10
Właśnie dolna też się grzeje, mniejwięcej równomiernie z górną

: wt paź 07, 2008 23:31
autor: jgbass
Czyli pewnie termostat ma cały czas otwarty duży obieg. Może w ogólnie nie masz termostatu? Niektórzy na lato wyjmują. :)

: śr paź 08, 2008 07:13
autor: Paweł NPI
Wymień od razu termostat najlepiej na WAHLERa, bo jazda na niedogrzanym silniku to nic dobrego :)

: wt paź 14, 2008 22:46
autor: rafalm10
Siemka. Termostat już wymieniłem, oczywiście na wahlera. Dzięki za pomoc.


No i po zmianie termostatu temperatura teraz wzrasta do 80* i ani drgnie wyżej podczas jazdy. Do 90* dochodzi tylko podczas postoju. Czy to znaczy że termostat walnięty, czy może czujnik temperatury źle pokazuje? Wentylator załącza się przy 90* według wskazania na zegarze, więc wydaje mi sie że czujnik jest chyba wporządku.

[ Dodano: 04 Lis 2008 12:32 ]

[ Dodano: 04 Lis 2008 12:38 ]