Strona 1 z 1

Problem z Obrotomierzem w zegarach od MK3

: wt paź 07, 2008 22:12
autor: maciek21wawa
Witam. Mam taki problem posiadam deskę i zegary od MK3 i obrotomierz zaniża mi wskazania obroty silnika pokazuje podczas postoju 450-550 a max kręci sie do 4300 tak samo dzieje sie po włączeniu cyfrowego obrotomierza tak samo pokazuje. Wie ktoś co to może być?
Z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam

: wt paź 07, 2008 22:20
autor: Zico63b
To chodzi o ten wóz co w podpisie? No przecież to ma kolega Diesla a one biorą sygnał z alternatora. W wypadku Kolegi altek ma za małe obroty (za duże koło pasowe na altku a za małe na silniku) i musi pokazywać źle.
A dokładniej to koła mogą być właściwe dla 2-ki i zegary od 2-ki by to dobrze "przeliczyły" a zegary od 3-ki muszą oszukać.
Rada: dorwać trójeczkę Diesla, pomierzyć średnicę tych kół i takie zastosować lub też się tym w ogóle nie przejmować.

: wt paź 07, 2008 22:24
autor: maciek21wawa
Zico63b pisze:To chodzi o ten wóz co w podpisie? No przecież to ma kolega Diesla a one biorą sygnał z alternatora. W wypadku Kolegi altek ma za małe obroty (za duże koło pasowe na altku a za małe na silniku) i musi pokazywać źle.
A dokładniej to koła mogą być właściwe dla 2-ki i zegary od 2-ki by to dobrze "przeliczyły" a zegary od 3-ki muszą oszukać.
Rada: dorwać trójeczkę Diesla, pomierzyć średnicę tych kół i takie zastosować lub też się tym w ogóle nie przejmować.
zmieniony opis i samochód :) silnik 1.8

: wt paź 07, 2008 22:30
autor: Zico63b
Dobra! A było tak od zmiany zegarów czy "się zrobiło"?
Chyba coś jednak w elektronice zegarów, w wypadku uszkodzenia kabli nic by nie pokazał a tu tylko oszukuje. A na pali na wszystkie cylindry? Bo już i to mi przychodzi na myśl (benzynowy liczy impulsy ze świec).

: wt paź 07, 2008 23:00
autor: maciek21wawa
Zico63b pisze:Dobra! A było tak od zmiany zegarów czy "się zrobiło"?
Chyba coś jednak w elektronice zegarów, w wypadku uszkodzenia kabli nic by nie pokazał a tu tylko oszukuje. A na pali na wszystkie cylindry? Bo już i to mi przychodzi na myśl (benzynowy liczy impulsy ze świec).
Tak mam od kąd mam ten samochód poprzedni właściciel miał chyba tak po zmianie zegarów ale nie pamieta dokladnie, samochod chodzi na wszystkich garach. Mam też jedno jeszcze pytanie czy w MFA da rade zrobić tak żeby pokazywał spalanie średnie i temp. zew.

: czw paź 09, 2008 21:12
autor: Zico63b
Jeszcze coś mi przyszło do głowy: czy to nie jest licznik od wersji VR6 - wtedy byłby na 6 cylindrów i liczba impulsów by bardziej pasowała (a jeszcze jak silnik ma rzeczywiste wolne obroty nastawione teraz na ok.750) - to już by całkiem mogło się zgadzać.

: czw paź 09, 2008 21:45
autor: Paweł Marek
maciek21wawa, ze wskazaniem spalania raczej będzie marnie, bo do tego potrzeba wyjścia ze sterownika silnika na MFA którego ty niemasz. A co do obrotka - zapodaj numery VW z licznika, sprawdzimy od czego jest, i do ilu jest licznik wyskalowany

: sob paź 11, 2008 16:34
autor: maciek21wawa
Paweł Marek pisze:maciek21wawa, ze wskazaniem spalania raczej będzie marnie, bo do tego potrzeba wyjścia ze sterownika silnika na MFA którego ty niemasz. A co do obrotka - zapodaj numery VW z licznika, sprawdzimy od czego jest, i do ilu jest licznik wyskalowany
Jak znajde czas to zobacze numery licznika. Czyli u mnie z komputera nie wychodzi zaden sygnał zeby podlączyć spalanie w MFA?

: sob paź 11, 2008 18:29
autor: Paweł Marek
no bo mk2 ma do tego wężyk podciśnieniowy chyba

: pn paź 13, 2008 03:27
autor: maciek21wawa
Paweł Marek pisze:no bo mk2 ma do tego wężyk podciśnieniowy chyba
Z tego co wiem to w 1.8 GTI licznik chyba nie był wyskalowany do 240km/h ? może to być przyczyna ?

5 4110 059 00/WBA
5 4110 057 00

5 3923 259 00

Takie mam symbole na zegarach