Strona 1 z 2
Problem na zimnym
: wt paź 07, 2008 11:25
autor: Obzik
Witam
Auto po nocnym staniu w garazu pali normalnie a gdy stoi na dworzu i go odpale przez chwile chodzi normalnie i po tym czasie chodzi nie równo jak sie troszke nagrzeje jest ok i nie ma problemu. Miał moze ktos takie coś ????? Silnik 1.4
pozdrawiam
: wt paź 07, 2008 13:03
autor: DrLupus
Może trzeba wymienić czujnik temperatury?
: wt paź 07, 2008 19:44
autor: energit25
Witam, nie chce zakładać nowego tematu, bo pytanko moje jest podobne, a mianowicie:
Ostatnimi czasy jak zrobiło się chłodno, mam problem z odpaleniem samochodu, tzn. rozrusznik kręci OK odpala mi auto, ale nie wchodzi na obroty... tylko od razu gasnie... jakby ssanie nie działało, ale w sumie przeczyściłem przepustnice wygladała OK.
Gazu też nie mogę dodac bo wtedy go dławi... musze tak kilka razy powtórzyc odpalanie, az sie rozgrzeje i wtedy wchodzi na obroty i chodzi super, pozniej moge go gasic i zapalać i nie ma żadnego problemu chodzi jak żyleta pali na dotyk. Kłopot jest tylko z rana pierwsze odpalenie,jak jest mega zimny silnik. Dane techniczne GolfIII 1,6 benzyna 1995. Co o tym sądzicie?
: wt paź 07, 2008 20:23
autor: hary86
energit25, a czy czujesz przy tych próbach odpalania zapach paliwa? (zalewa go?).. z tego co sie orientuje za ssanie odpowiada silniczek krokowy.. miałem podobny problem i wystarczyło przeczyścić krokowca- pomogło na jakies 3miesiace teraz własnie padł juz na amen
- jestem w trakcie wymiany
: wt paź 07, 2008 20:54
autor: Zilly
Za załączanie ssania odpowiada czujnik temperatury w króćcu chłodzenia przy głowicy. Wasze objawy wskazują na brak ssania więc czujnik temperatury do wymiany.
: śr paź 08, 2008 07:13
autor: DrLupus
Tak jak mówiłem. Dodatkowym objawem, który to potwierdzi może być wskaźnik temperatury przy liczniku. Wskazówka, pomimo jazdy, będzie bardzo powoli osiągać 70 stopni... Po wymianie czujnika przejedziesz kawałek i już się motor nagrzewa
: śr paź 08, 2008 08:51
autor: energit25
Nie czuć w ogóle paliwa przy odpalaniu.... wskażnik temperatury, jest OK pokazuje na zero a pożniej powolutku w trakcie jazdy dochodzi do 90 i nigdy nie przekracza, ani też nie spada.
Mam pytanie, bo juz skłaniam sie ku wymianie tego czujnika...
Jaki jest koszt takiego cuda?
Czy taki amator jak ja, sam sobie z wymianą poradzi?
Czy dużo płynu sie wyleje podczas wymiany, czy mam sobie dokupić na dolewkę od razu kilka litrów;-) )
Czy to prawda ze czujnik musi byc oryginał, bo inny nie bedzie działał?
Z góry dzięki
: śr paź 08, 2008 09:17
autor: pelsonpnk
Spokojnie sobie poradzisz, ja niedawno wymienialem i zero problemów.
Najlepiej żeby samochód byl zimny, wtedy płyn nie powinien w ogóle wylecieć (u mnie tak było). Wyciągasz zawleczkę, wyciągasz czujnik, wciskasz nowy, wkładasz zawleczke i po kłopocie. Odradzam kupienie zamiennika, od razu oryginał...(kosztuje niecałą 100)
: śr paź 08, 2008 09:54
autor: energit25
Dzięki za dodanie otuchy pelsonpnk dziś kupie orginał w salonie VW i podziałam w tym kierunku, wymienie sam. Tylko dobrze byłoby wiedzieć czy to ten czujnik jest akurat przyczyną.... porannych dolegliwości, bo szkoda wtopić 100PLN, no ale cóż tak to jest z 12 letnimi samochodami:)
: śr paź 08, 2008 10:03
autor: pelsonpnk
Ja miałem też problem z ssaniem, chodzilo o to że w ogóle się nie wylączało, po wymianie czujnika ok. Możesz też sprawdzić czy temperatura z zegarów pokrywa się z rzeczywistą mierząc rezystancję czujnika(tu masz tabelkę)
: śr paź 08, 2008 11:32
autor: DrLupus
pelsonpnk pisze:Odradzam kupienie zamiennika, od razu oryginał...(kosztuje niecałą 100)
A to dlaczego?? Ja kupiłem zamiennik za ok. 20 zł i już trzy latka na nim pomykam. Gdyby coś się działo to wtedy kupiłbym oryginał, a tak to szkoda przepłacać
Nie pamiętam tylko czy czujnik jest z uszczelką czy bez. Bo przy jego wymianie radzilbym założyć też nowe uszczelnienie. A płynu nie stracisz prawie wogóle.
: śr paź 08, 2008 11:51
autor: pelsonpnk
Dlatego, że ja kupiłem 2 i dopiero 3 było ok.
Więc lepiej za pierwszym razem kupić drożej i wiedzieć, że będzie dobrze...być może źle trafiłem
: śr paź 08, 2008 13:14
autor: DrLupus
Szkoda że wywaliłem opakowanie ze swojego.... bo firm produkujących zamienniki jest chyba dużo np. FEBI... niby made in Germany, a jednak kostkę stacyjki już dwa razy zmieniałem...
: śr paź 08, 2008 20:25
autor: energit25
Pomóżcie szybko:-))
Zamówiłem oryginalny czujnik temperatury, będę miał jutro do odebrania, ale coś mnie podkusiło, żeby dzis wyjąc stary czujnik i ewentualnie przeczyścić zobaczyc czy może coś pomoże... Nadmienie ze jakieś 5 dni temu miałem wymieniany płyn w chłodnicy w warsztacie więc moze bylo go za dużo, ale w przeciwieństwie do tego co mi napisaliście wylało mi sie chyba z 0,25 - 0,5 l płynu:-), ale to pikuś to nie kosztuje majątek wiec wybaczam. Problem jest inny, założyłem ten stary czujnik po przeczyszczeniu (jak go wyjmowałem to wychodził bardzo cięzko był brudny wokół i cały jakby zaśniedziały) i co się dzieje.. odpalam auto a płyn mi wycieka spod czujnika, ja tam nie widziałem żadnej uszczelki przy wyjmowaniu, nie wiem czy ma być, czy to moze wina, ze stary juz sie nie nadaje do ponownego założenia, bo jest jakis skurczony od temperatury, albo co... Dodam ze do mojego golfa podchodzi czarny czujnik z zółtą obrączka na 4 bolce.