Strona 1 z 2

mrugajaca i piszczaca kontrolka oleju

: pn paź 06, 2008 18:27
autor: Marecki_86
Witam! od jakiegos czasu podczas jazdy raz na jakis czas mruga mi i piszczy wskaznik oliwiarki, w ciagu miesiaca zdarzylo sie to moze z 3 razy, nagle w czasie jazdy kruga 3 razy i piszczy i na tym koniec! co to moze byc?

: pn paź 06, 2008 18:39
autor: pszczyna
Niski stan oleju lub za niskie ciśnienie

: pn paź 06, 2008 19:44
autor: finek
Kolego oleju może sieada. Lub tak jak kolega wcześniej pisał stan oleju

: pn paź 06, 2008 19:52
autor: wielblad2
kolego kolego pompa oleju prosi o przegląd przez fachowca i poprawny pomiar ciśnienia poprzeglądzie dodatkowo można sprawdzić luzy na panewach korbowodowych.ja u siebie olałem temat zblokowałem brzęczyk i bujałem dalej . w klońcu na trasie obróciło panewy i po wycieczce koszty po byku nerwów od groma i silnik na wyrzuć bo robić sie nie opłacało .z tego co wiem jest to bardzo częsta usterka w mk3 przy silnikach abu- autopsja to potwierdza.

[ Dodano: 06 Paź 2008 19:54 ]
finek, oliwiarka jako symbol nie jest od pompy paliwa

: pn paź 06, 2008 19:52
autor: Ryś Stepowy
finek pisze:Kolego pompa paliwa może sieada
A co ma pompa paliwa do ciśnienia oleju? Brzęczyk się odzywa kiedy w układzie smarowania jest niedostateczne ciśnienie. Powodów moze być kilka np: Za niski poziom oleju, niewłaściwa jego lepkość lub wyeksploatowanie pompy oleju.

: pn paź 06, 2008 21:44
autor: chase1
Ryś Stepowy pisze:
finek pisze:Kolego pompa paliwa może sieada
A co ma pompa paliwa do ciśnienia oleju? Brzęczyk się odzywa kiedy w układzie smarowania jest niedostateczne ciśnienie. Powodów moze być kilka np: Za niski poziom oleju, niewłaściwa jego lepkość lub wyeksploatowanie pompy oleju.
jakies jeszcze pomysly ?
ja walcze z tym juz od maja
cisnienie sprawdzone, wymienilem czujniki cisnienia, bylem u mechanika, elektryka... nikt nie wie co to moze byc :kac:



autorowi proponuje wymiane czujnika wysokiego cisnienia (zapewne ma 1,8 bar'a), i/lub zmierzenie cisnienia oleju

: pn paź 06, 2008 21:56
autor: finek
Pomyliłem sie chodziło o pompe oleju. Może i czujnik ale Ja stawiam na pompe oleju. Miałem tak i wymieniłem na nuwke i wszystko wruciło do normy

: pn paź 06, 2008 23:29
autor: greg
Marecki_86, a nie stało się to czasem po wymianie oleju?? może filterek nieodpowiedni

: wt paź 07, 2008 11:13
autor: wielblad2
kombinacje z czujnikami to był bezsens .pojawiło sie po wymianie oleju i filtra . jednak cała sprawa skończyła sie na 100% winnej pompie oleju oraz luzach na panewach korbowodowych.efekt końcowy jak wyżej pisałem nsgła śmierć silnika na trasie :grrr: :grrr: :grrr: .problem bardzo wrażliwy dla silników chylonych do przodu zwłaszcza wersji ABU.

: wt paź 07, 2008 12:25
autor: chase1
szkoda ze zby dostac sie do pompy zby ją sprawdzic (ponoc czesto zapycha sie tam filterek) trzeba sie tak nameczyc - na drodze michy znajduje sie kolektor, a aby odkrecic sruby trzeba odkrecic sruby ktore z kolei zasloniete sa przez skrzynie...

wie ktos moze jaka dokladnie pompa jest montowana w 1,6 abu ?

: wt paź 07, 2008 13:07
autor: DrLupus
Miałem podobnie, strach było gdzieś jechać. Wymieniłem filtr oleju na Mann i po kłopocie. Zresztą podobnych tematów było zatrzęsienie...

: wt paź 07, 2008 22:15
autor: Marecki_86
w zasadzie to wymienialem olej kilka miesiecy temu a pojawilo sie to z miesiac temu maksimum, olej wlalem taki jak zawsze byl wlewany, filtr w sklepie mi sprzedawca wybral odpowiedni do modelu, wiec pozostaje jedno musze jechac do mechanika zeby mi sprawdzil cisnienie oleju i pompe....


ps. przewaznie dzialo sie to podczas gwałtownego przyspieszania!

: śr paź 08, 2008 07:12
autor: finek
Nio to kolego tak jak u mnie. Czyli pompa oleju. Pozdrawiam

: czw paź 09, 2008 22:44
autor: Marecki_86
finek pisze:Nio to kolego tak jak u mnie. Czyli pompa oleju. Pozdrawiam
a wiec mam sie szykowac na wymiane? stanie sie cos jak bede jezdzil tak? ile kosztuje pompa? i ile wymiana?