Strona 1 z 1

Jaki powód dużego spalania w 2.0?

: ndz paź 05, 2008 14:41
autor: krzych81
Witam,
mam problem z moim vw,mianowicie auto zaczęło dużo palić przykładowo wcześniej paliło mi w trasie 7-8 litr w trasie ,teraz 10 11 litr o spalaniu w mieście lepiej nie mówic.
auto ma 1800tyś przejechane,chodziło ładnie aż do momętu gdy zapaliła sie kontrolka silnika i komunikat" abgaz werksztat:pojechałem podpiąC pod vaga pokazało: słaba wydajność katalizatora głównego i sonda lambda ale mechanik stwierdził że nie są to usterki stałe wystarczy skasować i będzie ok,skasował błedy,po jakimś czasie znowu to samo,pojechałem do tego samego mechanika podłączył kąpa,znowu te same błędy ale gośc stwierdził że sonda jest ok ,polecił wymianę swiec zapłonowych,nie wiem czy to zbieg okoliczności ale pomogło,zrobiłem ok 5tyś było ok teraz znowu kontrolka i "abgaze"i co najgorszete spalanie potworne,proszę o poradę co zrobić bo już nie wiem za co se brać zmieniać sonde wycinać katalizator?pomocy

: ndz paź 05, 2008 15:04
autor: dodo14
Zmień mechanika to pierwsze.
Przyczyny mogą być rożne od czujnika temperatury, odłączony jeden z wężyków podciśnienia, padniętej sądy lambdy(najbardziej prawdopodobne) i wiele innych.

: ndz paź 05, 2008 15:16
autor: Paweł Marek
krzych81, wszystkie dwulitórwki z mk4 oprócz najstarszego APK maja po dwie sondy. Mogła paść ta druga czyli kontrolna - za katalizatorem, albo katalizator juz stary i wlele innych rzeczy. Ale to fakt - musisz zmienić mechanika

: ndz paź 05, 2008 17:45
autor: krzych81
Panowie co radzicie od czego zacząć?od wymiany sondy?czy możliwe jest ze vag pokazuje że sonda jest dobra a jest padnięta jak to sprawdzić?z tego co wiem to ta sonda to koszt ok 500zł,czy wyciąć katalizator od razu? żeby mieć pewność że to nie jego wina?już sam nie wiem za co się brać?kolega wspomniał o jakimś czujniku temperatury to ten od temperatury cieczy w przewodzie?

: pn paź 06, 2008 06:52
autor: scss
Paweł Marek pisze:wszystkie dwulitórwki z mk4 oprócz najstarszego APK maja po dwie sondy.
Małe sprostowanie APK tez ma dwie lambdy.

Krzych 81, czy masz możliwość sprawdzenia auta vagiem? Jak nie to możesz kombinować metodą miernika i mierzyć napięcie na sondzie. Powinno wahać się w granicach teoretycznie 0-1V, praktycznie 0,2 - 0,9V. Sprawdź sondy. Poza tym sprawdź wężyki w okolicach filtra powietrza, dolotu, przepustnicy czą są ok, czy nie popękały. A sprawdź jeszcze ten plastykowy wężyk podciśnienia co idzie do serwo hamulców-on lubi się rozwarstwiać na połączeniach. Napisz jeszcze jaki masz model silnika.
Daj znać co ustaliłeś.

: wt paź 07, 2008 00:42
autor: krzych81
panowie problem rozwiązany :okej:
dziś rano udałem się do mechanika podpiął auto pod jakiś komp 'vas' czy coś w tym stylu w każdym razie nie vag,wykazało usterkę sądy rząd pierwszy,wymienił mi sonde tę pierwszą od silnika i od razu golf zaczął inaczej chodzić spalanie niewiarygodne w trasie 6,3 do 7litrów aż mnie zadziwiło,wcześniej w trasie 11-12 miasto 18,nie wiem czy te 6,3 to realne średnie spalanie ale zrobiłem 200km i wydaje mi sie że te wskazania komputera się zgadzają ,ile wam pali auto z 2.0 silnikiem 8v 115ps?
mam jeszcze jedno pytanie z kąd dowiedzieć się jakie oznaczenie ma mój silnik?moje auto to golf4 z 99r motor 2,0 8v,sorry za takie pytania ale to mój pierwszy vw do tej pory zjeździłem kilka bmw,

: pn paź 20, 2008 20:31
autor: bruneros
krzych81 pisze:11-12 miasto 18,nie wiem czy te 6,3 to realne średnie spalanie ale zrobiłem 200km i wydaje mi sie że te wskazania komputera się zgadzają ,ile wam pali auto z 2.0 silnikiem 8v 115ps?
mam jeszcze jedno pytanie z kąd dowiedzieć się jakie oznaczenie ma mój silnik?moje auto to golf4 z 99r motor 2,0 8v,sorry za takie pytania ale to mój pierwszy vw do tej pory zjeździłem kilka bmw,
moja bora 2.0 apk ale w automacie pali jakie 10 w trasie / 13 w miescie paliwa a gazu 12 trasa 15 miasto....

: wt paź 21, 2008 07:57
autor: scss
Witam!

U mnie w trasie około 7 w mieście 8 do 9 jak spokojnie jeżdżę. Skrzynia manual.