Strona 1 z 2

Opona trze o amortyzator przy szybkim skręcie.

: sob paź 04, 2008 20:07
autor: spec
Mam problem. Przy ostrym skręcaniu przy większych prędkościach w lewo prawe koło trze o amortyzator-tą część na której znajduj się sprężyna (nie wiem jak się to nazywa fachowo). Samochód prowadzi się dobrze przód nie ucieka tylko to obcieranie. Im więcej jest osób w samochodzie to częściej obciera. Co to może być?

: sob paź 04, 2008 20:16
autor: Buli fan VW
Jaki masz rozmiar opon?

PozdraVWiam!

: sob paź 04, 2008 20:18
autor: spec
195/50/15 z drugiej strony nic nie trze i wcześniej z tej też nie tarło tak że to raczej nie wina opon.

: sob paź 04, 2008 20:26
autor: Mirek39m
może sprężyna pękła albo się wypracowała

: sob paź 04, 2008 20:34
autor: Buli fan VW
Rozumiem. A czy nie prowadziłeś ostatnio jakiś prac przy przedniej osi? Inna sprawa, że faktycznie sprężyna mogła ulec uszkodzeniu z drugiej jednak strony piszesz, że auto zachowuje się poprawnie...

: sob paź 04, 2008 20:35
autor: spec
No ale były by jakieś objawy. A tak samochodem w ogóle nie buja ani nic. W sumie w większości jeżdżę sam ale nic nie czuć. Sprężynę sprawdzałem i niby nie jest pęknięta. No właśnie mam zamiar założyć niższe sprężyny ale najpierw pasowało by się uporać z tym problemem.

No może nie ostatnio ale jakoś w lipcu wymieniałem u mechanika uszczelniacz zabieraka tylko właśnie nie pamiętam czy z tej czy z drugiej strony.

: sob paź 04, 2008 20:41
autor: dan_25
Masz w aucie glebę ??? bo morze auto stoi nisko i opona trze o nadkole lub błotnik

druga opcja to przestawiony kont koła na zwrotnicy i opona jest blisko mac-persona [stań przed autem w dalszej odległości i popatrz m.w na koła czy te co trze nie jest bardziej nachylone w stosunku do drugiego]

trzecia opcja to jak kolega napisał pękła sprężyna i wystaje trochę poza mac-person i obciera

Najlepiej to odkręć koło i popatrz dokładnie o co obciera wtedy będziesz wiedział a jak mocno trze to ślady muszą być

pozdro :okej:

: sob paź 04, 2008 22:41
autor: TheBiSHoP
przecież odległość koła od tależa sprężyny jest zawsze taka sama. zawieszenie pracuje dopiero nad tależem. obciera ci pewnie gdzieś o nadkole

: sob paź 04, 2008 22:45
autor: tigerdj
masz kolego za duza oponke ;] ja u siebie w mkII to samo mialem jak skrecalem to tarlo z tego powodu a dokladnie takie same rozmiary oponek

: ndz paź 05, 2008 06:30
autor: dan_25
tigerdj pisze:masz kolego za duza oponke ;] ja u siebie w mkII to samo mialem jak skrecalem to tarlo z tego powodu a dokladnie takie same rozmiary oponek
eno bez przesady takie oponki są w sam raz mój kolega miał w MKIII opony 195/65 r15 i mu nic nie tarło tylko golfik wyglądał jak jakaś koparka czy traktor na takich balonach

a zależy też od tego jakie kolega ma felgi jakie szerokie i jakie ET???

: ndz paź 05, 2008 09:14
autor: spec
Felgi to Borbety C. Gleby nie mam ale mam ochotę założyć sprężyny -40mm. 195/50/15 to normalny rozmiar opon i nawet chyba takie wychodziły z fabryki. No właśnie zauważyłem że na tym talerzy sprężyny są obtarcia.
Mam jeszcze jedno pytanie koła z tyłu nie chowają mi się w nadkole tylko przy full załadowaniu zdarza się że przy większych dziurach pokonywanych z większą prędkością opony obcierają o ranty. Czy jak założę sprężyny -40 to będzie częściej obcierało?

: ndz paź 05, 2008 09:20
autor: wojtas4589
tigerdj pisze:masz kolego za duza oponke
to jest standardowy rozmiar golfa
napisz parametry tych felg bo tak to można sobie tylko wyobrażać tak jak pisał dan_25, najważniejsze jest ET

: ndz paź 05, 2008 09:31
autor: dan_25
a ranty masz zaklepane???? jak nie to sobie zaklep i nie będzie tarło

jak założysz same springi -40 to będzie na pewno częściej tarło, ale jak założysz cały kit springi+amory to będzie trochę twardszy i może będzie mniej tarło niż teraz

a jak ci opona trze o talerzyk z przodu to na pewno masz kąt koła przestawiony zrzuć koło poluznij 2 śruby na dole mac-persona i pociągnij delikatnie za mac-person do siebie by się delikatnie przestawiło na łączeniu ze zwrotnicą, powinno to pomóc [ale delikatnie jak dożo przestawisz to się wszystko poprzestawia kąt i zbieżność] a najlepiej jak przestawisz i nie będzie tarło to sobie zbieżność ustaw

pozdro :okej:

: pn paź 06, 2008 09:44
autor: tigerdj
lojojoj pozniej napisze wymiary oponek ;] ale wiem jak mialem standardowe to nie opcieralo a zalozylem zimowki bodajze 195/65/na albo 195/55/costam cos tam to tarly przy skrecie i na dziurach heheh i tak jak kolega wyzej pisal kazdy mowil ze to traktur ;]