alternator nie ładuje
: czw paź 02, 2008 11:09
Witam!
Wczoraj zauważyłem że w moim golfiku coś jest nie tak mianowicie spalił mi się regulator napięcia (ładowanie było od 17-20V zależnie od obrotów )i poprzez za duże ładowanie akumulator miałem do wyrzucenia. Kupiłem nowy akumulator i regulator napięcia, po wymianie alternator nie ładuje wcale. Dzisiaj rano zdemontowałem alternator i zacząłem go sprawdzać i do czego doszedłem :
1. połączenie między szczotkami a pierścieniami na wirniku jest.
2. szczotki się nie zawiesiły.
3. nie umiem zdemontować prostownika od reszty alternatora(odkręciłem 3 śruby M6 i dalej się trzyma prawdopodobnie na tych zaprasowanych końcówkach uzwojeń stojana)
4. do alternatora przychodzą mi 2 kable jeden ok 6mm2 do ładowania akumulatora a drugi ok 1,0mm2 do wzbudzenia.a na alternatorze są możliwe 3 podłączenia B+ to jest szpilka M8 do ładowania akumulatora a potem jest gniazdo z 2 pinami opisanymi W i D+ a niebieski kabelek przychodził na pin D+.
5. napięcie wzbudzenia jest po załączeniu stacyjki.
6. po załączeniu zapłonu nie zapala się kontrolka ładowania akumulatora.
w akcie desperacji alternator zamontowałem w imadle i go podłączyłem tak żeby sprawdzić czy ładuje - podłączyłem - , podałem +12V (wzbudzenie) na pin w gnieździe D+ i przy pomocy wiertarki wprawiłem wirnik w ruch wiertarka ma 2700obr/min po pomiarze na szpilce M8 B+ nie było napięcia ładowania. Ale gdy podałem +12V wzbudzenia na pin w gnieździe opisany W i wprawiłem wirnik w ruch to napięcie ładowania się pojawiło. ale gdy zamontowałem wszystko w aucie i +12V wzbudzenia podałem na pin W to dalej nie ładował.
Proszę pomocy bo mi się skończyły już pomysły co może być.
Wczoraj zauważyłem że w moim golfiku coś jest nie tak mianowicie spalił mi się regulator napięcia (ładowanie było od 17-20V zależnie od obrotów )i poprzez za duże ładowanie akumulator miałem do wyrzucenia. Kupiłem nowy akumulator i regulator napięcia, po wymianie alternator nie ładuje wcale. Dzisiaj rano zdemontowałem alternator i zacząłem go sprawdzać i do czego doszedłem :
1. połączenie między szczotkami a pierścieniami na wirniku jest.
2. szczotki się nie zawiesiły.
3. nie umiem zdemontować prostownika od reszty alternatora(odkręciłem 3 śruby M6 i dalej się trzyma prawdopodobnie na tych zaprasowanych końcówkach uzwojeń stojana)
4. do alternatora przychodzą mi 2 kable jeden ok 6mm2 do ładowania akumulatora a drugi ok 1,0mm2 do wzbudzenia.a na alternatorze są możliwe 3 podłączenia B+ to jest szpilka M8 do ładowania akumulatora a potem jest gniazdo z 2 pinami opisanymi W i D+ a niebieski kabelek przychodził na pin D+.
5. napięcie wzbudzenia jest po załączeniu stacyjki.
6. po załączeniu zapłonu nie zapala się kontrolka ładowania akumulatora.
w akcie desperacji alternator zamontowałem w imadle i go podłączyłem tak żeby sprawdzić czy ładuje - podłączyłem - , podałem +12V (wzbudzenie) na pin w gnieździe D+ i przy pomocy wiertarki wprawiłem wirnik w ruch wiertarka ma 2700obr/min po pomiarze na szpilce M8 B+ nie było napięcia ładowania. Ale gdy podałem +12V wzbudzenia na pin w gnieździe opisany W i wprawiłem wirnik w ruch to napięcie ładowania się pojawiło. ale gdy zamontowałem wszystko w aucie i +12V wzbudzenia podałem na pin W to dalej nie ładował.
Proszę pomocy bo mi się skończyły już pomysły co może być.