Strona 1 z 2

Wentylator chłodnicy--Pomocy

: ndz lip 17, 2005 15:48
autor: PIAST
CZOŁEM WSZYSTKIM...MAM PEWIEN PROBLEM Z WENTYLATOREM CHŁODNICY W GOLFIE II 87R.
TEN NIESZCZĘSNY WENTYLATOR KRĘCI SIĘ BEZ POTRZEBY,
TEMPERATURA SILNIKA NIE PRZEKRACZA 50 STOPNI A ON JUŻ STARTUJE.
MOJE PODEJRZENIA PADŁY NA TERMOSTAT ALE PO SPRAWDZENIU GO STWIERDZIŁEM ŻE TERMOSTAT
JEST DOBRY.
CO MNIE BARDZIEJ ZASTANOWIŁO? POSTANOWIŁEM ODŁĄCZYĆ PRZEWODY OD TERMOSTATU I NAGLE
ZAUWARZYŁEM ŻE WENTYLATOR NIE WYŁĄCZYŁ SIĘ,MIMO ODŁĄCZENIA PRZEWODÓW OD TERMOSTATU.
CO JEST GRANE? WIĘC MOJE PYTANIE JEST CZY GOLF II 87R. O POJEMNOŚCI 1.6 W AUTOMACIE
MA JAKIŚ CZUJNIK DODATKOWY OD WENTYLATORA CHŁODNICZY ???????????POMOCY

: ndz lip 17, 2005 15:51
autor: mr_simon
Wymień termowyłącznik który znajduje się przy chłodnicy do kórego podłaczony jest wentylator.

: ndz lip 17, 2005 15:55
autor: PIAST
mr_simon pisze:Wymień termowyłącznik który znajduje się przy chłodnicy do kórego podłaczony jest wentylator.


OK.ALE DLACZEGO ON PO ODŁĄCZENIU PRZEWODÓW Z TERMOWYŁĄCZNIKA WETYLATOR DALEJ SIĘ KRĘCI?

: ndz lip 17, 2005 16:34
autor: hanti
w dwójkach wentylator podłączony jest poza zapłonem jak zewrzesz styki od czujnika przy chłodnicy to będzie i chodził to taka forma zabezpieczenia układu

: ndz lip 17, 2005 16:43
autor: PIAST
hanti pisze:w dwójkach wentylator podłączony jest poza zapłonem jak zewrzesz styki od czujnika przy chłodnicy to będzie i chodził to taka forma zabezpieczenia układu



CZYLI SEGURUJECIE ŻE PO ODŁĄCZENIU WYŁĄCZNIKA TERMICZNEGO WENTYLATOR MA PRAWO PRACOWAĆ JESZCZE PRZEZ JAKIŚ CZAS TAK DŁUGO AŻ SILNIK OSTYGNIE...TO W TAKIM RAZIE CO MAM WYMIENIĆ SKORO CZUJNIK JEST ODŁĄCZONY OD CHŁODNICY A WENTYLATOR KRĘCI SIĘ DALEJ NAWET NA ZIMNYM SILIKU.

: ndz lip 17, 2005 18:28
autor: vorlog
PIAST pisze:
hanti pisze:w dwójkach wentylator podłączony jest poza zapłonem jak zewrzesz styki od czujnika przy chłodnicy to będzie i chodził to taka forma zabezpieczenia układu



CZYLI SEGURUJECIE ŻE PO ODŁĄCZENIU WYŁĄCZNIKA TERMICZNEGO WENTYLATOR MA PRAWO PRACOWAĆ JESZCZE PRZEZ JAKIŚ CZAS TAK DŁUGO AŻ SILNIK OSTYGNIE...TO W TAKIM RAZIE CO MAM WYMIENIĆ SKORO CZUJNIK JEST ODŁĄCZONY OD CHŁODNICY A WENTYLATOR KRĘCI SIĘ DALEJ NAWET NA ZIMNYM SILIKU.
1. Wyłącz "Caps Lock"
2. To nie tak do końca, niektóre modele MK II mają wentylator dwubiegowy, poznasz go po tym, że jak wyjmiesz wtyczkę silnika wentylatora, to znajdziesz w niej 3 zamiast 2 wtyki.
W normalnym jednobiegowym wentylu, włączanie polega na sterowaniu poprzez termowyłącznik na chłodnicy, koło lewej lampy i jest niezależne od położenia stacyjki, zakres włącz-wyłącz- ok. 98-105 st C.
Jeżeli wentyl pracuje mimo zdjętej wtyczki to masz pewnie zwarcie w kablach lub wtyczce od termowyłącznika.

Jeżeli masz dwubiegowca, to oprócz w/w przyczyn pozostaje sprawdzenie przekaźnika i czujnika temperatury (w tej chwili nie pamiętam położenia, może ktoś Ci szybciej pomoże, jak nie to później Ci napiszę), ten model ma podwójne sterowanie, osobne dla niskich obrotów.
V.

PS. Zdarzają się również układy, gdzie występuje podwójne sterowanie prędkością dwubiegowego wentyla przez dwuobwodowy termowyłącznik, wówczas możesz stwierdzić, że wtyczka termowyłącznika i on sam również mają trzy styki, ale opisane przez Ciebie objawy sugerują także w tym przypadku zwarcie w kablach lub wtyczce od termowyłącznika.

: ndz lip 17, 2005 18:55
autor: PIAST
ok.Dzięki za podpowiedzi.
Ale jeden z tych problemów wyeliminowałem tzn. zwarcie, które wymieniłeś.Po wyciągnięciu wtyczki ( trój stykowej ,której wcześnie nie napisałem) wentylator pracuje tylko na jakiś czas według mnie to pracuje z tą samą częstotliwością pracy jakieś (3min) nie zależnie od pory i dnia, bez uprzedniego podłączenia wtyki do chłodnicy.

: ndz lip 17, 2005 19:07
autor: vorlog
Zobacz jeszcze jedno, mianowicie ile przewodów znajduje się w wiązce idącej od termowyłącznika w kierunku kabiny kierowcy. Jeżeli idą trzy do silnika, trzy do wtermowyłącznika i trzy do kabiny to znaczy, że wolny bieg wentylatora sterowany jest dodatkowo przez sterownik (wygląda jak przekaźnik) umieszczony na podstawie bezpieczników. Ten sterownik otrzymuje sygnał również z termowyłącznika (jednego ze styków).
V.

: ndz lip 17, 2005 19:31
autor: PIAST
Tak potwierdzam idą trzy przewody do wentylatora ,termowyłącznika oraz do kabiny.Ten bajer z przekażnikiem (zawieszony styk przekażnika) mit obalony każdy z przekaźników został przezemnie wyciągany pojedyńczo ,chyba że on nie mnieści się na desce z bezpiecznikami.

: ndz lip 17, 2005 20:14
autor: vorlog
PIAST pisze:Tak potwierdzam idą trzy przewody do wentylatora ,termowyłącznika oraz do kabiny.Ten bajer z przekażnikiem (zawieszony styk przekażnika) mit obalony każdy z przekaźników został przezemnie wyciągany pojedyńczo ,chyba że on nie mnieści się na desce z bezpiecznikami.
Mieści się, gniazdo nr 14. Z tym stykiem to masz rację, gdyby był sklejony to wentyl kręciłby się ciągle.
Jednak musisz mieć gdzieś na wężach lub na chłodnicy jeszcze jeden termowyłącznik, nie pamiętam już gdzie, dawno nie robiłem przy takiej wersji, ale na pewno ten element ma przewód czarny bez dodatkowych pasków, łatwo go zlokalizujesz, potem wypnij ten przewód i zobacz co się dzieje.
Inna sprawa, że może być uszkodzona elektronika sterownika.
Przy okazji, napisz jaki nr jest na obudowie sterownika, tak dla mojej wiadomości.
V.

: ndz lip 17, 2005 20:33
autor: PIAST
Wszystkie przewody z czujników były przezemnie odłączane i nic.Strasznie mnie to wkurza bo byłem u mechanika i rozłorzył ręce,a w jego ślady zrobiłem to samo.Co do sterownika to nie umie go znalęść.Może dasz jaką podpowiedź , ja znalazłem numer 220 wyglądało to jad duży przekaźnik ale po wyciągnięciu go z podstawy nic się nie zmieniło a wszystkie odbiorniki działały bez niego...Idzie zwariować, poraz pierwszy nie umnie zrozumieć gdzie jest błąd. :hehe:

: ndz lip 17, 2005 20:50
autor: vorlog
Teraz to sam ocipiałem, przeglądam schematy i pozycja tego sterownika na podstawie bezpieczników to nr 14, drugi od lewej doczepiany na górze podstawy.
Ze schematu wnioskując, powinien mieć 5 noży stykowych, z czego dwa dość grube, jeżeli masz możliwość wyczepienia jego podstawki od podstawy głównej, to dochodzą do niego przewody o nast. oznaczeniach:
styk 2/15-czarny
styk 5/T-czarny
styk 6/31-brązowy
styk 4/30-czerwony
styk 8/87-czerwony z białym paskiem
Na obudowie właściwego sterownika (przekaźnika) powinien być jego schemat wyprowadzeń, zawierający podobny opis.
V.

: ndz lip 17, 2005 21:04
autor: PIAST
Potwierdzam twoje ostatnie zdanie ten przekaźnik ma numer(14) według mojej książki serwisowej,którą właśnie teraz znalazłem w moim bałaganie, ale jest ciekawostka ja takiego elementu nie mam. Tam siedzi przekaźnik (220) I co dalej?

: ndz lip 17, 2005 21:13
autor: vorlog
Co to jest za przekaźnik, podaj mi opis wyprowadzeń, wygląda na to, że to ten.
Powinien mieć, moim zdaniem, dość dużą obudowę, podobnie jak sterownik grzania świec żarowych.
V.
I jeszcze jedno, napisz dokładnie rok i miesiąc produkcji Twego auta.