Strona 1 z 1

Jak zrobic staly naped na 4 kola w Syncro

: wt wrz 30, 2008 08:30
autor: Michal89
Witam jestem nowy na forum i jezdze mk2 1.8 syncro,z tego co wiem to naped syncro dzial tak ze jak przednie kola zalapia jakis procent poslizgu to dopiero zalacza sie tyl a czy dalo by sie zrobic zebym mial staly naped na 4 kola????

: wt wrz 30, 2008 09:11
autor: TAZ
Wywal wiskoze, a wał zawieź do Zgórska na przedłużenie, Zawsze możesz też dorobić flansze zamiast wiskozy. :helm:

: wt wrz 30, 2008 23:22
autor: Michal89
a nie dalo by rady np czegos zaspawac?? tak jak w bmw?? :D

: wt wrz 30, 2008 23:26
autor: GMS
nie mozesz miec na sztywno bo nie bedziesz mogl skrecac.

: śr paź 01, 2008 10:15
autor: Michal89
ale co ma skrzynia do skrecania tam sa tylko mechanizmy rożnicowe,a nimi sie nie skreca ;),a ile moze kosztowac takie przedluzenie walu i reszta przerobek z tym zwiazana??

: śr paź 01, 2008 12:24
autor: krzycho85
tam sa tylko mechanizmy rożnicowe,a nimi sie nie skreca
A do czego twoim zdaniem potrzebny jest mechanizm różnicowy?

: śr paź 01, 2008 13:19
autor: Jarowo
Koledzy może trochę więcej precyzji w wypowiedziach. Od razu się przyznam, że dokładnej budowy napędu syncro w VW nie znam ale trochę robię z autami z napędem x4 a nawet x6, i nie ma możliwości jazdy po twardej nawierzchni ze sprzęgniętym na sztywno połączeniem międzyosiowym przód z tyłem. Na zakrętach suma drogi przebytej przez koła osi przedniej i tylnej jest różna i jeżeli nie nastąpi poślizg koła w układzie na sztywno powstają naprężenia, które doprowadzają do jego zniszczenia, nie mówiąc już o oponach. W autach terenowych 4x4 najprostszym rozwiązaniem jest mechanizm różnicowy pomiędzy osiami z możliwością blokady.
Jedyne odstępstwo gdzie napędy osi zdarzają się być sprzęgnięte na sztywno to tylna oś tandem w ciężarówkach. Wszystko tam ma słuszne gabaryty i jakoś to wytrzymuje, no może z wyjątkiem opon.
Michal89, musisz mieć na asfalt coś co będzie spełniało funkcję mechanizmu różnicowego z możliwością blokady międzyosiowej w terenie jak będziesz miał taką potrzebę. Drąż temat na jakimś forum 4x4 albo ogólnie w sieci może VW przewidział jakiś zestaw z taką opcją jak potrzebujesz

: śr paź 01, 2008 14:28
autor: GMS
jest dokladnie tak jak pisze kolega Jarowo najprostrzym sposobem zrobienia napedu sztywniejszym bylo by przerobienie sprzegla wiskotycznego lub zmiana na inne z vr6 syncro moze byc sztywniejsze o ile bedzie pasowac najlepiej bylo by zapytac kogos kto ma wlasnie taki samochod czy mocno sie slizgaja kola przednie jak ostro rusza
Mnie tez denerwowal w moim mk3 syncro uslizg przednich kol wiec zmienilem caly dyfer na haldex-a i ten problem zlikfidowalem teraz auto rusza odrazu z czterech kol niema zadnego uslizgu ale zamontowanie i uruchomienie tego to juz wieksza rzezba
pozdrawiam

: czw paź 30, 2008 23:40
autor: Maro499
Witam wszystkich. Mam ogólne pytanie o napęd syncro. Widzę ,że macie o nim dość duże pojęcie. Chciałbym wiedzieć czy passat b4 syncro może jeździć gdy ma zdemontowany wał napędowy na tylną oś. Z góry dzięki za odpowiedź.

: pt paź 31, 2008 06:40
autor: GMS
mozna jezdzic bez problemu

: pt paź 31, 2008 10:14
autor: Lipek81
Jarowo ma rację. Dlatego między innymi np. starsze i prostsze samochody terenowe miały napęd np tylko na tylną oś, a przednią dołączało się tylko w terenie - chodziło o to, że napęd był wtedy załączony na sztywno, i w terenie, czy na błocie nie miało to znaczenia - w razie czego koła się ślizgały. Natopiast na asfalt trzeba było to rozłączać.