Chcę w swoim MK4 założyć spryskiwacze reflektorów w zderzaku.
Mam już zderzak, osprzęt w zderzak, zbiorniczek i pompka wysokociśnieniowa będzie lada dzień, tak więc elementy mechaniczne już są.
Mógłbym podłączyć to ustrojstwo pod pompkę spryskiwaczy szyb, ale wolałbym żeby było jak w oryginale. Stąd moje pytanie / prośba. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć co i gdzie podpiąć?
Wiem już, że muszę zmienić przekaźnik z przekaźnika oznaczonego 377 na przekaźnik do spryskiwaczy lamp 378.
Pozostaje kwestia podpięcia zasilania na pompkę i podania impulsu żeby pompka sprysków lamp włączała się dopiero po włączeniu świateł.
Znalazłem opis podłączenia w Passacie B5. Tylko moja prośba, czy ktoś mógłby to skonfrontować z instalacją w MK4? Czy oznaczenia poszczególnych stopek przekaźnika, złącz itp. są takie same czy może mają jakieś inne oznaczenia?
I czy przekaźnik od Passata (oznaczony 603) jest taki sam jak ten w MK4 (oznaczony 378)?
Poniżej załączam opis z Passata B5:
A więc szukałem, szukałem, analizowałem i znalazłem wszystkie odpowiedzi na temat doposażenia auta w instalację elektryczną spryskiwaczy reflektorów. Mam nadzieję, że mój opis okaże się pomocny (dziś po 8-mio godzinnej walce podłączyłem spryski i wszystko działa bez zarzutu)
By zamontować spryskiwacze reflektorów musimy zdobyć oczywiście poza samymi spryskiwaczami, zbiorniczkiem spryskiwaczy na dwie pompki oraz pompką wysokociśnieniową :
- przekaźnik wycieraczek 603 (4B0 955 531 E),
- wtyczkę dwupinową pompki spryskiwacza (1J0 973 722 A),
- 2 piny do obsadzenia wtyczki oraz 1 taki sam pin do obsadzenia gniazda przekaźnika wycieraczek (domyślnie piny sprzedawane są już zaciśnięte po obu stronach na ok 0,5m odcinku kabla więc należy kupić takie 2 kabelki o grubości przewodu 2,5mm i 1,5mm),
- 4 konektory (3 wsuwki żeńskie 5mm i 1 męską 5mm) jeśli chcemy zrobić jak oryginał lub tylko 2 żeńskie,
- 2 końcówki z oczkiem do kabla masowego i do plusowego punktu 30,
- 2 obudowy do wsuwki męskiej i żeńskiej 5mm jeśli chcemy zrobić jak w oryginale
- kilka metrów kabli (około 5m koloru czerwonego przekroju 2,5mm2, około 3m koloru brązowego 2,5mm2, około 1m kabla czerwonego o przekroju 1,0mm2,
to chyba tyle zakupów.
Należy obsadzić wtyczkę pompki spryskiwaczy reflektorów oryginalnymi pinami vw z kabelkami 2,5mm2, zdemontować przekaźnik wycieraczek 377 i przed podmianą należy uzupełnić w gnieździe przekaźnika brakujące 3 piny nr 6, 9 oraz 15 oznaczone nóżki przekaźnika 603 odpowiednio SRA, 56 oraz 30a.
Na jednym z końców czerwonego kabla 2,5mm2 zaciskamy konektor żeński i obsadzamy pin 6 (SRA) gniazda przekaźnika wycieraczek, na czerwonym kablu 1,0mm2 zaciskamy konektor żeński i obsadzamy pin 15 (30a) a oryginalną wsuwką vw z kawałkiem oryginalnego żółtego kabelka 1,5mm2 obsadzamy pin 9 (56) gniazda przekaźnika wycieraczek.
Jeśli chcemy wykonać instalację jak w oryginale musimy kabel z pinu 6 (SRA) pociągnąć do lewego przedniego słupka gdzie wykonamy złącze T1 wykorzystując do tego celu pozostałe złącza konektorowe męskie + żeńskie umieszczając je w zakupionych obudowach konektorów i dalej do pinu + nr 2 pompki spryskiwaczy reflektorów, jeśli zaś nie ciągniemy bezpośrednio kabel z pinu nr 6 (SRA) gniazda przekaźnika wycieraczek do pinu + nr 2 wtyczki pompki spryskiwacza reflektorów.
Pod pin nr 1 wtyczki pompki spryskiwacza reflektorów podłączamy kabel koloru brązowego 2,5mm2 a koniec zakończony wsuwką z oczkiem i ciągniemy go do punktu masowego 28 umieszczonego pod maską po lewej stronie ściany grodziowej (za zbiorniczkiem wyrównawczym cieczy chłodzącej).
Kabelek żółty 1,5mm2 z oryginalną końcówką obsadzający pin 9 (56) gniazda przekaźnika wycieraczek jest na tyle długi by wystarczył do punktu A51 znajdującego się w wiązce przewodów tablicy rozdzielczej (punkt styku kilku kabli różnej grubości koloru żółtego w wiązce głownej z tablicy bezpiecznikowej w odległości około 10cm od tejże tablicy) lub bezpośrednio pod pin 4 (kabelek żółty z tym, że trzeba dolutować kawałek kabelka żółtego bo i odległość jest większa) czarnego złącza 6-cio stykowego T6i/4 przy włączniku regulacji zasięgu świateł.
Kabel z pinu 15 podłączamy do punktu A52 czyli pod jeden z zacisków nr 30 znajdujący się m.in. pod przekaźnikiem wycieraczek 603
Po wykonaniu powyższego pozostanie tylko zamontowanie przekaźnika wycieraczek 603 i przetestowaniu czy spryskiwacze (oczywiście po wcześniejszym włączeniu świateł mijania) działają prawidłowo .
Prawidłowo podłączony układ powinien działać następująco: po włączeniu świateł i duższym przytrzymaniu manetki spryskiwania przedniej szyby powinny wysunąć się dysze spryskiwaczy lamp pryskać około 1-2sek po czym schować się. Na pewno nie ma efektu, że im dłużej spryskujemy szybę tym ciągle spryskiwane są lampy.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc