Strona 1 z 1

Geometria zawieszenia

: ndz wrz 28, 2008 19:31
autor: Bakamura
Witam, zmieniłem u siebie zawieszenie gwintowane i mam takie pytanie..

1. Czy zmiana wysokości zawieszenia z przodu +/- 20 mm wymaga ponownego ustawiania geometrii? bo jeszcze nie jestem pewien co do wysokości i nie wiem czy muszę już teraz podjąć decyzję czy mam jakiś zakres regulacji już po zrobieniu geometrii?

2. I tak z ciekawości.. jaki jest koszt pełnej geometrii? zmieniałem silnik, wahacze itd.. wiec sie nie obejdzie

Z góry dziekuje za odpowiedź :)

: ndz wrz 28, 2008 19:35
autor: pszczyna
Każda ingerencja w zawieszenie i nawet co jakiś okres powinna być przeprowadzona ponowna kontrola geometri

: ndz wrz 28, 2008 19:45
autor: wojtas4589
Bakamura pisze:1. Czy zmiana wysokości zawieszenia z przodu +/- 20 mm wymaga ponownego ustawiania geometrii? bo jeszcze nie jestem pewien co do wysokości i nie wiem czy muszę już teraz podjąć decyzję czy mam jakiś zakres regulacji już po zrobieniu geometrii?
niby nie można ale jak podkręcisz te 2 cm to myśle że tragedi nie będzie, ja u siebie przestawiam też co jakiś czas

[ Dodano: 28 Wrz 2008 19:47 ]
Bakamura pisze:2. I tak z ciekawości.. jaki jest koszt pełnej geometrii? zmieniałem silnik, wahacze itd.. wiec sie nie obejdzie
ja płacilem 120zł za całą geometrie ale coś mi ię wydaje że ze mnie zderli za dużo, w salonie fiata tak mnie skasowali

: ndz wrz 28, 2008 20:48
autor: moriel
1. Tak, musisz ustawić ponownie. Nawet, jeśli na oko nie zauważysz różnicy w prowadzeniu to i tak będzie pogorszenie przyczepności i może np. nierówno ścierać opony.

2. Np. w Gdańsku to jest koszt rzędu 70-90zł zależnie od stacji. Na peryferiach i poza miastem zazwyczaj parę zł taniej. Warto rozejrzeć się za polecaną stacją, bo nie na każdej ustawiają geometrię jednakowo dobrze.

: pn wrz 29, 2008 09:37
autor: Leon_Wechtel
Bakamura, po wyciągnięciu amortyzatorów musisz zrobic geometrię ale również ustawic kąty pochylenia kół,wiąże się to także z kątem wyprzedzenia zwrotnicy,czyli geometria calkowita ,koszt nawet takiej geometrii może sięgac 200zł

jeśli nie jesteś pewien co do wysokości to jest jeszcze pewien patent Monroe ,śruby mimiośrodowe w oznaczeniu Monroe MC212,jest całkiem spory zakres regulacji pochylenia kola,ale nie zbieżności,zaletą takich śrub jest to ,ze na szybko można sobie koła w negatywie postawic,ideal do szybkich zakrętów

Obrazek

Obrazek

niestety spory koszt zakupu,ok 150zl za 2szt

: pn wrz 29, 2008 10:00
autor: wojtas4589
Leon_Wechtel pisze:Bakamura, po wyciągnięciu amortyzatorów musisz zrobic geometrię ale również ustawic kąty pochylenia kół,wiąże się to także z kątem wyprzedzenia zwrotnicy,czyli geometria calkowita ,koszt nawet takiej geometrii może sięgac 200zł
ale kolega Bakamura, pyta czy po opuszczeniu na gwincie trzeba robić geometrie a nie po wyciągnięciu amorów, a co do tych śrub to dla mnie jakaś dziwna sprawa, przecież bez tych śrób można sobie normalnie kąt przestawiać przynajmniej w MK2

: pn wrz 29, 2008 10:10
autor: tomek0o7
Moim zdaniem na gwincie nic sie nie ustawia.Moze co jakis czas jak bedziemy duzo razy regulowac wysokosc to tak jak kolega pszczyna pisze ze trzeba sprawdzic co jakis czas.
wojtas4589 pisze:ja płacilem 120zł za całą geometrie ale coś mi ię wydaje że ze mnie zderli za dużo, w salonie fiata tak mnie skasowali
Ja mysle ze zderli z Ciebie rowno. Zobaczymy jak u mnie zglebujemy gofra ile beda krzyczec za geometrie :)

: pn wrz 29, 2008 12:45
autor: Bakamura
Gdzie nie pytam to 60 zł zbieżność i drugie tyle za kąty, więc chyba cena normalna, a obdzwoniłem około 10 warsztatów i stacji diagnostycznych..

kąt wyprzedzenia zwrotnicy.. nie wiem co to jest ale spytam mechanika, dobrze wiedzieć :)

: pn wrz 29, 2008 14:23
autor: Leon_Wechtel
wojtas4589, teoretycznie zmienia się wówczas kąt pochylenia koła,jest on zmienny nawet podczas pracy zawieszenia.
Co do śrub to taka ciekawostka i większe ulatwienie do ustawienia
Bakamura pisze:kąt wyprzedzenia zwrotnicy
w skrócie odpowieda za to ,żeby ładnie kierownica odbijała na zakręcie,czyli sama się prostuje po pokonaniu ostrego zakrętu np.90 stopni

: sob paź 18, 2008 10:42
autor: Lukas-182
Leon_Wechtel pisze:Bakamura napisał/a:
kąt wyprzedzenia zwrotnicy


w skrócie odpowieda za to ,żeby ładnie kierownica odbijała na zakręcie,czyli sama się prostuje po pokonaniu ostrego zakrętu np.90 stopni
Podepnę się pod temat... Czyli jak wymieniamy amortyzatory to potem ustawiamy kąt pochylenia koła i ten kąt wyprzedzania zwrotnicy ?? Bo zbieżności chyba nie ruszamy, bo ona ustawiana jest na drążkach kierowniczych i przy demontażu amorów nie ingerujemy w drążki ;) Ką pochylenia koła i kąt wyprzedzania zwrotnicy ustawia się na tym samym urządzeniu ??

: sob paź 18, 2008 21:47
autor: Leon_Wechtel
Lukas-182, jak wymieniasz amory to potem geometria i kąty też by sie sprzydało ustawic

: pt cze 18, 2010 10:38
autor: cichy772
Witam , gdzie można zrobic geometrie kół w rozsądnej cenie w tromiescie