Strona 1 z 1

2 problemy 1.8 GX, Jak zimny to skacza obroty....

: ndz wrz 28, 2008 00:36
autor: MŁODY88
Witam
Mam 2 problemy ze swoim MK2 1.8 GX i moze pomozecie mi sie tych problemow pozbyc ;)
1 problem polega na:
Jak jest zimny i odpale go na benzynie to na wolnych obrotach skacza mi obroty (przedzial ok 400-1500), lecz jak juz sie troszke rozgrzeje (tak ze strzaleczka tem. lekko sie podniesie) wskakuje na normalne obroty i chasa ladnie. Na gazie chodzi ok.

2 problem:
Jak zgasze bo po jezdzie (gaz) i po chwili musze gdzies pojechac i chce odpalic na benzynie to albo odpali i przez chwile potelepie (ok 3-4s), albo bzyknie i zgasnie po czym trzeba chwile odpalac aby zalapal. Mowia aby gasic i zapalac na benzynie, wiec probowalem tak robic i przed zgaszeniem przezucalem na benzyne a on mi gasl odrazu, jesli przezucalem na benzyne dodajac gazu to telepal przez chwile i chodzil rowno.


Co moze byc przyczyna 1 jak i 2 problemie?
Z gory dzieki za odp :)

: ndz wrz 28, 2008 10:18
autor: Hans-Hans
Pierwsze co sprawdz czy paliwo dochodzi sciągnij węzyk zasilający i przekręc zapłon paliwo zlej do czystego słojika i zobacz jakie czy jest czyste czy nie jak nie to zmien filtr paliwa .

: ndz wrz 28, 2008 10:32
autor: wojtas4589
MŁODY88 pisze:Jak jest zimny i odpale go na benzynie to na wolnych obrotach skacza mi obroty (przedzial ok 400-1500),
masz taki sam problem jak ja, po prostu identycznie

: ndz wrz 28, 2008 11:38
autor: MŁODY88
wojtas4589 pisze:MŁODY88 napisał/a:
Jak jest zimny i odpale go na benzynie to na wolnych obrotach skacza mi obroty (przedzial ok 400-1500),

masz taki sam problem jak ja, po prostu identycznie
Koledzy mi mowili ze moze to byc silnik krokowy..

: ndz wrz 28, 2008 12:20
autor: golfiarz1
MŁODY88 pisze:
wojtas4589 pisze:MŁODY88 napisał/a:
Jak jest zimny i odpale go na benzynie to na wolnych obrotach skacza mi obroty (przedzial ok 400-1500),

masz taki sam problem jak ja, po prostu identycznie
Koledzy mi mowili ze moze to byc silnik krokowy..

nie silnik krokowy tylko zawor dodatkowego powietrza hodzi tylko na ssaniu mi gosciu dal rade go naprawic da sie go jakos wyregulowac nowy kolo 300 zl a stary malo komu dziala wiec z uzywek ciezko dostac mam uzywke ale na nim tez skacza obroty tylko od 800 do 1200 radze sie przyzwyczaic lub niezla kase zaplacic

: ndz wrz 28, 2008 12:34
autor: esio10
tez mam GX - jesli chodzi o pytanie nr 2 to mam idetyko - otoz po zgaszeniu silnika na lpg i odpaleniu ( automatycznie na benzyne sie przelancza) to albo zaskoczy - albo trzeba chwile krecic az zalapie - nie wiem czemu sie tak dzieje... a co do pytania nr.1 to tez mi sie tak dzieje - w moim przypadku stwierdzam ze jest to wina braku ssania.. otoz jak odpale samochod to silnik ma na zimnym silniku nizsze obroty niz na cieplym - wiec moja rada taka- wystarczy ze poki nie upewnisz sie co to jest to podkrec wolne obroty - ja zwiekszylem ciut i poprawilo sie - nie skacza obroty - ale za to na cieplym silniku mam 1100-1200 . Moze mi ktos powiedziec jak z ssaiem sobie poradzic ? jak sie okazalo mialem walniety czujnik temperatury (byl martwy) zakupilem fabryczny nowy -znajomy robi w VW to zakupil mi nowke oryginal.. ale po podpieciu rezystanjca sie zmieniala wraz z zmiana temp ale ssania nadal brak - na zimnym 800 na cieplym 1100 obr/min

: ndz wrz 28, 2008 13:14
autor: MŁODY88
esio10 pisze:tez mam GX - jesli chodzi o pytanie nr 2 to mam idetyko - otoz po zgaszeniu silnika na lpg i odpaleniu ( automatycznie na benzyne sie przelancza) to albo zaskoczy - albo trzeba chwile krecic az zalapie - nie wiem czemu sie tak dzieje... a co do pytania nr.1 to tez mi sie tak dzieje - w moim przypadku stwierdzam ze jest to wina braku ssania.. otoz jak odpale samochod to silnik ma na zimnym silniku nizsze obroty niz na cieplym - wiec moja rada taka- wystarczy ze poki nie upewnisz sie co to jest to podkrec wolne obroty - ja zwiekszylem ciut i poprawilo sie - nie skacza obroty - ale za to na cieplym silniku mam 1100-1200 . Moze mi ktos powiedziec jak z ssaiem sobie poradzic ? jak sie okazalo mialem walniety czujnik temperatury (byl martwy) zakupilem fabryczny nowy -znajomy robi w VW to zakupil mi nowke oryginal.. ale po podpieciu rezystanjca sie zmieniala wraz z zmiana temp ale ssania nadal brak - na zimnym 800 na cieplym 1100 obr/min
A gdzie podkrecic wolne obroty? Moze jakas fotke zapodaj w ktorym to miejscu ;)

: ndz wrz 28, 2008 13:17
autor: golfiarz1
ten zawor dodatkowego powietrza tez steruje ssaniem i to moze byc tez twoja wina niedziala i ssanie ci niechodzi

: ndz wrz 28, 2008 16:22
autor: MŁODY88
golfiarz1 pisze:zawor dodatkowego powietrza
A gdzie on sie znajduje?

: ndz wrz 28, 2008 16:35
autor: esio10
MŁODY88 pisze:
esio10 pisze:tez mam GX - jesli chodzi o pytanie nr 2 to mam idetyko - otoz po zgaszeniu silnika na lpg i odpaleniu ( automatycznie na benzyne sie przelancza) to albo zaskoczy - albo trzeba chwile krecic az zalapie - nie wiem czemu sie tak dzieje... a co do pytania nr.1 to tez mi sie tak dzieje - w moim przypadku stwierdzam ze jest to wina braku ssania.. otoz jak odpale samochod to silnik ma na zimnym silniku nizsze obroty niz na cieplym - wiec moja rada taka- wystarczy ze poki nie upewnisz sie co to jest to podkrec wolne obroty - ja zwiekszylem ciut i poprawilo sie - nie skacza obroty - ale za to na cieplym silniku mam 1100-1200 . Moze mi ktos powiedziec jak z ssaiem sobie poradzic ? jak sie okazalo mialem walniety czujnik temperatury (byl martwy) zakupilem fabryczny nowy -znajomy robi w VW to zakupil mi nowke oryginal.. ale po podpieciu rezystanjca sie zmieniala wraz z zmiana temp ale ssania nadal brak - na zimnym 800 na cieplym 1100 obr/min
A gdzie podkrecic wolne obroty? Moze jakas fotke zapodaj w ktorym to miejscu ;)

przed przepustnica jest taka srubka w miejscu gdzie prostopadle montowana jest linka z gazu

: ndz wrz 28, 2008 17:42
autor: golfiarz1
MŁODY88 pisze:
golfiarz1 pisze:zawor dodatkowego powietrza
A gdzie on sie znajduje?
ja stoisz przodem do samochodu to z prawej strony pod kolektorem ssacym jest dochodzi do niego z prawej strony wtyczka elektryczna z lewej 2 przewody gumowe- 1 przewod gumowy idacy do kolektora ssacego 2 w strone glowicy
niemam teraz fotki ale powinienes znlasc ten zawor

: ndz wrz 28, 2008 18:26
autor: esio10
golfiarz1 pisze:ten zawor dodatkowego powietrza tez steruje ssaniem i to moze byc tez twoja wina niedziala i ssanie ci niechodzi
piszesz ze zawor dodatkowego powietrza moze byc przyczyna niedzialania ssania - to jak juz zlokalizuje go - to co powinienem zrobic - przemierzyc go miernikiem czy wymienic - czy co mam zrobic aby sie upewnic ze on jest przyczyna niedzialania ssania

: ndz wrz 28, 2008 19:30
autor: golfiarz1
on podaje dodatkowe powietrze na ssaniu albo niedziala sprawdz miernikiem lub stana w srodku otwiera sie w nim i zamyka taka przeslona jak kiepsko dziala to wtedy faluja obroty jak stanie to ssanie niedzila ja walczylem z plywajacymi obrotami ze 3 miesiace nawet kupilem taki zawor ale bylo to samo dopiero taki fahmen od wtryskow mehanicznych mi go zrobil teraz 2 moze 3 razy zafaluja obroty od 900 do 1100 i dziala pozniej oki