Dziwne rzeczy z silnikiem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Prono89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 23:07
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Dziwne rzeczy z silnikiem

Post autor: Prono89 » czw wrz 25, 2008 23:12

Witam,
Jesteś szczęśliwym posiadaczem VW Golfa II 1.8 GT 90KM od jednego dnia. Zauważyłem natomiast jedną dolegliwość, nie pozorna ale trochę denerwująca. Chodzi o to, że na ciepłym silniku czy jadę spokojnie czy np depnę ostro to go tak jakby dławi, nie jest to mocne dławienie, tak jakby paliwo nie dochodziło, po chwili przestaje (ok 1-2sek) (na około 3 -4 tys obrotów) i na ogół na 2 biegu. Jak wspomniałem nie jest to częste, sporadyczne, bo testowałem ruszanie i powoli i szybko i na 10 razy takie coś miało miejsce może ze 2 - 3 razy. Nie gaśnie przez to silnik ani nie traci mocno obrotów, praktycznie w ogóle ich nie traci poza tym, że trochę poszarpie.
Co to może być? Być może przewody paliwowe są zapchane czy filtr? Dodam, że wsadzony jest stożek z dolotem i strumienica zamiast katalizatora, więc chyba nie ma sondy lambda.
Na zimnym tego problemu nie ma.
Ostatnio zmieniony czw wrz 25, 2008 23:13 przez Prono89, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » czw wrz 25, 2008 23:21

jeżeli dzieje się to na wyższych obrotach to w pierwszej kolejności obstawiam przypchany filtr paliwa, potem może to być maa ilość paliwa w zbiorniku (poniżej 1/4), ostatecznie pompa paliwowa nie podaje paliwa z odpowiednim ciśnieniem (kończy się powoli).
O małej ilości paliwa napisałem dlatego, bo u mnie tak jest gdzy jest poniżej 1/4 zbiornika paliwa to przy gwałtownym skręcie w prawo lub lewo lub przy gwałtownym ruszeniu silnik się dławi, aż zgaśnie, potem znów jedzie, dzieje się to dlatego, ze paliwo przemieszcza się po dnie zbiornika i chwilowo zapowietrza pompkę paliwa, która traci ciśnienie podawania paliwa.


Obrazek
Obrazek

Prono89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 23:07
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Prono89 » czw wrz 25, 2008 23:32

Wiesz, że powiem Ci gdy kupowałem auto miał pół baku, teraz mam mniej niż 1/4 i mówisz, że to może być to? Trwa to chwile i nie gaśnie przy tym silnik. Sprawdzę jeszcze wszystkie przewody + filtr. Jak jadę spokojnie, biegi zmieniam w zakresie 2-3 tys obrotów problemu w ogole nie ma. Jak przygazuje tak hardcore to jest, chociaz nie zawsze jak wspomniałem.



Guliver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:33
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Guliver » czw wrz 25, 2008 23:53

prezesso pisze:jeżeli dzieje się to na wyższych obrotach to w pierwszej kolejności obstawiam przypchany filtr paliwa, potem może to być maa ilość paliwa w zbiorniku (poniżej 1/4), ostatecznie pompa paliwowa nie podaje paliwa z odpowiednim ciśnieniem (kończy się powoli).
O małej ilości paliwa napisałem dlatego, bo u mnie tak jest gdzy jest poniżej 1/4 zbiornika paliwa to przy gwałtownym skręcie w prawo lub lewo lub przy gwałtownym ruszeniu silnik się dławi, aż zgaśnie, potem znów jedzie, dzieje się to dlatego, ze paliwo przemieszcza się po dnie zbiornika i chwilowo zapowietrza pompkę paliwa, która traci ciśnienie podawania paliwa.
Po pierwsze ty masz pompke w baku czyli wewnętrzną :) a kolega w 2-ce ma zewnętrzną ja radze tak wymień filter paliwa nie kosztuje dużo a i tak mu nie zaszkodzi odkręć obudowe wtrysku i przeczyśc benzyną ekstakcyjna przepustnice i napewno masz sonde lambde bo jest umiejscowiona zaraz za kolektorem wydechowym :) i zobacz czy podciśnienie które orginalnie powino iść do filtra powietrza jest zatkane bo moze w niektórych momentach dostawac lewego powietrza a i zerknj czy przewód paliwowy nie jest nigdzie przygniecony albo załamany :) napisz rezultaty ;]


Mój Golfer : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1958241#1958241

[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/277717.html][img]http://images.spritmonitor.de/277717.png[/img][/url]

http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/48766

Prono89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 23:07
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Prono89 » pt wrz 26, 2008 00:02

Dobra to to zrobię jutro, tylko jak mam z tym podcisnieniem zrobić, bo nie wiem :blush: ?



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pt wrz 26, 2008 00:03

Prono89 pisze:teraz mam mniej niż 1/4 i mówisz, że to może być to?
pierw wlej więcej paliwa, np. na 1/2 zbiornika i wtedy zobacz.


Obrazek
Obrazek

Prono89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 23:07
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Prono89 » pt wrz 26, 2008 00:05

Ale w sumie to by było nielogiczne. Kolega mial MK2 też 1.8 tylko CL to mu się tak nie dławił a zawsze na rezerwie jeździł



Guliver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:33
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Guliver » pt wrz 26, 2008 00:09

na jutro ci zrobie fotki mojego RP i ci pokarze co masz zatkac a co nie i masz na wtrysku czy na gaźniku bo to sa 2 osobne rzeczy bo były początkowe wersje na gaźnikach :P


Mój Golfer : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1958241#1958241

[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/277717.html][img]http://images.spritmonitor.de/277717.png[/img][/url]

http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/48766

Prono89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 23:07
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Prono89 » pt wrz 26, 2008 00:13

Rocznik 89 na wtrysku mono



moriel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt lip 01, 2008 17:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moriel » pt wrz 26, 2008 00:36

Jeśli masz silnik z wtryskiem, to sprawdź, czy nie masz gdzieś drobnej przerwy w obwodzie czujnika jałowego położenia przepustnicy. Jeśli coś przerywa ten obwód, to sterownik uważa, że próbujesz hamować silnikiem i automatycznie odcina dopływ paliwa do silnika.



Prono89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 23:07
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Prono89 » pt wrz 26, 2008 00:37

A tak po polsku może? :P Gdzie ten kabelek jest?



moriel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: wt lip 01, 2008 17:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moriel » pt wrz 26, 2008 01:05

Czujnik umieszczony jest na obudowie przepustnicy. Chyba po prawej stronie, ale głowy sobie uciąć nie dam. Dochodzi do niego wtyczka z dwużyłowym kablem. W cichym otoczeniu powinieneś być w stanie usłyszeć pstryknięcie przełącznika w momencie kiedy minimalnie otwierasz przepustnicę i kiedy ją zamykasz. Sprawdzić go można zwykłym omomierzem.



Guliver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:33
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Guliver » pt wrz 26, 2008 17:58

moriel pisze:Czujnik umieszczony jest na obudowie przepustnicy. Chyba po prawej stronie, ale głowy sobie uciąć nie dam. Dochodzi do niego wtyczka z dwużyłowym kablem. W cichym otoczeniu powinieneś być w stanie usłyszeć pstryknięcie przełącznika w momencie kiedy minimalnie otwierasz przepustnicę i kiedy ją zamykasz. Sprawdzić go można zwykłym omomierzem.
Ale kolega w pierwszym poście napisał ze ma założony stożek !!


Mój Golfer : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1958241#1958241

[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/277717.html][img]http://images.spritmonitor.de/277717.png[/img][/url]

http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/48766

Prono89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 23:07
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Prono89 » pt wrz 26, 2008 18:43

Wiem o jaki kabel chodzi, jest po prawej stronie przepustnicy. Sprawdzę go jutro, bo jutro też przyjrzą się temu fachowi ludzie.
Mam inny dylemat. Czy to normalne, że po 5 minutach normalnej jazdy wskaznik temperatury silnika jest już w połowie? A MFA pokazuje temp oleju rzędu 85-90 stopni? Przy czym nie słyszałem aby włączył się wentylator. Ustaliłem już, że zamiast płynu chłodniczego w aucie była... woda z jakimiś mazidłami.

Może przez to, że jest strumienica sonda lambda coś świruje? Wykluczone zostały filtry benzyny i wężyki.
Ostatnio zmieniony pt wrz 26, 2008 19:11 przez Prono89, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 105 gości