Strona 1 z 2

1.9 TDI - dylemat z olejem

: pt lip 15, 2005 16:36
autor: orion512
mam golfika 4 1.9 tdi 115koni silnik AJM i nie wiem jaki olej wlac do niego.
wszyscy piszą że do pompowtrysków trzeba lac 505.01
natomiast w niemieckiej ksiązce serwisowej zauwazyłem cyferki 506.00
w kilku aso powiedzieli mi ze oni leją 505.01
a w sobiesław zasada gość mowił 506.00 ale zasadzie nie był pewien.
więc jaki olek mam wlać.
a jak juz ustale tą norme to castrol, mobil czy może motul?

prodze poraźcie coś
pozdrawiam

: pt lip 15, 2005 20:10
autor: Corvax
Motul, jesli Cię stac :jezor:

: pt lip 15, 2005 23:18
autor: paolo
jak kupowalem do siebie to ogladlame castrola TXT jakis :) biale opakowanie pelny syntetyk oczywiscie i wlasnie byl on dedykowany do silnikow VW TDI na pompowtryskiwaczach. Ogladalem go w Intercarsie w Piekarach Sl.
Cena 46 zlotych za litr.
Ja kupilem Magnateca bo tanszy i ma normy wystarczajace dla mojego silnika.

: sob lip 16, 2005 00:43
autor: ludzi
To jest silnik na pompowtryskach więc raczej 505.01... chyba, że ma własną normę 506.00 to wtedy taki... odpowiedź znajdziesz w instrukcji obsługi i w ASO.
Kupuj Motul albo przynajmniej Mobil, w małych baniaczkach, nie z beczki i dobre filtry, a nie będziesz miał problemów.

: śr lip 20, 2005 11:40
autor: kendo
Zadnych Castroli!!!

Nie znam Motula, ale polecam Mobila.

Sprawdź, czy Mobil 1 Turbo Diesel odpowiada parametrami do wymogów.

: śr lip 20, 2005 12:22
autor: marek29
paolo pisze:jak kupowalem do siebie to ogladlame castrola TXT jakis :) biale opakowanie pelny syntetyk oczywiscie i wlasnie byl on dedykowany do silnikow VW TDI na pompowtryskiwaczach. Ogladalem go w Intercarsie w Piekarach Sl.
Cena 46 zlotych za litr.
Ja kupilem Magnateca bo tanszy i ma normy wystarczajace dla mojego silnika.
Bez urazy,ale pisałem już o tym jak firma Castrol sponsorowała remont silników w ASO w Krakowie.Niewiem czy chodziło właśnie o ten ale lepiej dmuchać na zimne.

: śr lip 20, 2005 13:04
autor: paolo
puki co zrobilem 2000 km i jest ok ;)
W servisie leja Castrola, a na pytanie jaki olej do VW to odpowiedzieli taki ktory spelnia normy zalecane dla danego silnika...bez wzgledu na marke powiedzieli ze jak na kujawskim bedzie pisalo ze spelnia normy to tez mozna lac :D
Swoja droga kazdy olej o tej samej lepkosci i parametrach mozna mieszac bo znacznie od siebie nie odbiegaja.

: śr lip 20, 2005 14:40
autor: ludzi
paolo pisze:puki co zrobilem 2000 km i jest ok ;)
W servisie leja Castrola, a na pytanie jaki olej do VW to odpowiedzieli taki ktory spelnia normy zalecane dla danego silnika...bez wzgledu na marke powiedzieli ze jak na kujawskim bedzie pisalo ze spelnia normy to tez mozna lac :D
Swoja droga kazdy olej o tej samej lepkosci i parametrach mozna mieszac bo znacznie od siebie nie odbiegaja.
Wiesz, to że na beczce pisze Castrol jeszcze o niczym nie świadczy. Tak samo jak pozycja "wymiana oleju" na fakturze nie znaczy, że masz rzeczywiście nowy olej a nie tylko dolewkę ;) Sorry, jeżeli obrażam uczciwych mechaników, ale takie przypadki się zdarzają...
W ASO powiedzą Ci dużo fajnych rzeczy, ale nie zawsze trzeba się ich słuchać. Twój silnik przejedzie na Castrolu nie tylko 2kkm ale i cały okres gwarancyjny... kwestia tylko po jakim przebiegu będzie wymagał remontu i jak wtedy będzie wyglądał w środku. A ASO zawsze chętnie przyjmie takie auto na naprawę ;)

: śr lip 20, 2005 14:45
autor: paolo
Olej kupowalem nie z beczki a w bance 4 l + 1l. Olej i wszystkie filtry sam wymienialem bez udzialu ASO :) Jak to bedzie za kilkadziesiat tys. km to nie wiem i szczerze to mnie to nie martwi bo pewnie tego samochodu juz nie bede miec.

Re: 1.9 TDI - dylemat z olejem

: śr lip 20, 2005 19:53
autor: Tryna
orion512 pisze:mam golfika 4 1.9 tdi 115koni silnik AJM i nie wiem jaki olej wlac do niego.
wszyscy piszą że do pompowtrysków trzeba lac 505.01
natomiast w niemieckiej ksiązce serwisowej zauwazyłem cyferki 506.00
w kilku aso powiedzieli mi ze oni leją 505.01
a w sobiesław zasada gość mowił 506.00 ale zasadzie nie był pewien.
więc jaki olek mam wlać.
a jak juz ustale tą norme to castrol, mobil czy może motul?

prodze poraźcie coś
pozdrawiam
WYŁĄCZNIE Castrol GTD Magnatec - w amerykańskim rankingu olej roku do wszystkich silników diesla z turbodoładowaniem. Kryteria nagrody, to miedzy innymi opory toczenia silnika, zachowanie w ekstremalnie niskich i wysokich temperaturach, właściwości myjąco-konserwujące. Co ciekawe oleje testowali na silnikach nowych, ale także z bardzo dużymi przebiegami (również silniki z ciągników siodłowych). Od kiedy kupiłem ten olej nie mam problemów z rozruchem i niebieskimi (nieporządanymi) spalinami.

Pozdro

: śr lip 20, 2005 20:31
autor: ludzi
Tryna pisze:WYŁĄCZNIE Castrol GTD Magnatec - w amerykańskim rankingu olej roku do wszystkich silników diesla z turbodoładowaniem. Kryteria nagrody, to miedzy innymi opory toczenia silnika, zachowanie w ekstremalnie niskich i wysokich temperaturach, właściwości myjąco-konserwujące. Co ciekawe oleje testowali na silnikach nowych, ale także z bardzo dużymi przebiegami (również silniki z ciągników siodłowych). Od kiedy kupiłem ten olej nie mam problemów z rozruchem i niebieskimi (nieporządanymi) spalinami.
GTD do PD'ka :bajer: ? Ciekawa propozycja... Do Pumpe-Duse jest Castrol TXT, ale osobiście odradzam...
Przy okazji jeżeli kopcił Ci na niebiesko to ja bym sprawdził silnik. Mozliwe, że Castrol lepiej uszczelnia od tego co miałeś poprzednio, ale nie zmienia to faktu, że cos jest nie tak...

: śr lip 20, 2005 21:31
autor: marcinvw
ja lalem do swojego TDI Castrol GTD i nigdy wiecej go nie kupie rano auto kopcilo na niebiesko,i ubywalo mi tego oleju az sie wystraszylem ze z silnikiem cos nie tak,a pozniej zalalem Mobila 15W/40 Super Motor Diesel,i jestem z niego w pelni zadowolony,nie ubywa go wogule przynajmniej na miarce tego niewidac bo wiadomo ze nie ma takiego silnika ktory by niebral nic oleju,ale co jeszcze,mialem okazje zajrzec pod pokrywke zaworow,i wszystko wygladalo tam jak z polki w sklepie,ani jednego najmniejszego przebarwienia w zadnym zakamrku nigdzie,czesci aluminiowe lsnily jak wymyte jakims plynem a stalowe np walek rozrzadu to wiadomo ze krzywki sa czesciutkie,ale tam gdzie nie jest obrobione i jest chropowate zadnego osadu kompletnie nic szary metal,no jak z poleczki,wiec wiem napewno czystosci utrzeymuje silnika,no ale do pompowtryskow to moze juz sie nienadawac...

: śr lip 20, 2005 22:16
autor: bojar
Witam,
ja do mojego Golfa IV leję Mobil TD 0W-40
jest to bardzo dobry olej, nie sprzedawany na razie w beczkach, tylko i wyącznie w opakowaniach 4L.
Przejechałem już ponad 10 000 km. a mój golfik wziął niespełna 200 ml tego oleju. Niedużo prawda?
tyle, że plej ten kosztuje 42 zł./L, więc nie jest i tani.

Pozdrawiam.

: pt lip 22, 2005 11:30
autor: kendo
Przejechałem swoim golfikiem ok. 100 tyś. na Mobil TD i jestem bardzo zadowolony.

Czy ktoś widział silnik diesela zaraz przed remontem po Castrolu? by wiedział czemu się go nie leje. To był VW Jetta 1.6 TD, nie pamiętam przebiegu.
Dodam, że to było ok. 1995 roku, więc może i starsza technologia Castrola.