Strona 1 z 2

Czujnik nad filtrem oleju bardzo przecieka

: czw wrz 25, 2008 20:14
autor: reven0
Witam po dłuzszej przerwie :bajer:
Mam taki problem, otóż: nad filtrem oleju (na tej pokrywie do której filtr sie przykreca) umieszczone sa takie dwa czujniki, jeden jest powiedzmy centranie a drugi jest z boku. Kiedy odpale samochód i olej osignie dane cisnienie spod tej gumki która osłania czujnik (ten umieszczony centralnie) wylewa sie olej, dosłownie., leje sie strumieniami. Chciałbym wiedziec jak dokladniej sie nazywa ta czesc i jak ja mozna wymienic, czy trzeba spuszczac olej, czy wystarczy odkrecic ta srube z tym czujnikiem i wkrecic nowy?? Prosze o pomoc bo dolałem juz z 1 litr oleju :otepienie:

: czw wrz 25, 2008 20:24
autor: dziejo
spróbuj dokręcić czujnik !
śmiało odkręć czujnik na zimnym nie pracującym, silniku
i zobaczysz czy jest tam jakiś uszczelniacz w formie podkładki
u mnie wystarczyło dokręcić czujnik

: czw wrz 25, 2008 20:29
autor: Paweł Marek
jeśli leje się przez czujnik - to do wymiany, tylko się nie pomyl jeden jest od ciśnienia a drugi będzie od MFA, jesli spod czujnika - dziejo napisał

: czw wrz 25, 2008 20:48
autor: reven0
Leje sie z tego plasticu. jak próbuje docisnac ten gumowy kapturek to wtedy spod niego drzyzga olejem. Czyli jest to czujnik cisniea oleju tak? bo nie wiem jak mam zamówic w sklepie.

: czw wrz 25, 2008 20:52
autor: chase1
wez czujnik ze soba... albo podaj kolor.
tak czy inaczej - na czujniku jest napisane od jakiego to cisnienia (wybite od spodu na "nakretce")

: czw wrz 25, 2008 22:00
autor: reven0
Patrzyłem na ten czujnik i ma on kolor biały, no powiedzmy kremowy. Na tym białym, na dole pisze ( oprócz Made in Germany) FEP. Nie wiem czy to cos znaczy, czy po prostu jest to jakis logo?

: czw wrz 25, 2008 22:09
autor: Paweł Marek
odpenij od niego kabel i włącz silnik, zobaczysz co nie działa, czy wskazania temperatury na MFA czy czy licznik piszczy sygnalizując brak ciśnnienia oleju. Bo kupisz nie to co trzeba. Lub podaj kolor kabla wtyczki do niego

: czw wrz 25, 2008 22:10
autor: lukasfenix
Jest to czujnik oleju o ciśnieniu 1,6-2,0 bar. Kolor biały, numer części 056919081E.
Wymieniałem go dwa tygodnie temu w Passacie. W sklepie podaj kolor i numer części który CI napisałem.

: czw wrz 25, 2008 22:14
autor: Paweł Marek
kolorem czujnika się ne sugerujcie, od MFA tez będzie biały

: czw wrz 25, 2008 22:23
autor: lukasfenix
Paweł Marek pisze:odpenij od niego kabel i włącz silnik, zobaczysz co nie działa, czy wskazania temperatury na MFA czy czy licznik piszczy sygnalizując brak ciśnnienia oleju.
Zrób właśnie tak jak napisał Paweł Marek, , jeśli to będzie olejowy, a sądzę, że to właśnie o nim mowa, to minie chwilka zanim zacznie piszczeć brzęczyk. U mnie piszczał po przejechanych 100m.

: czw wrz 25, 2008 22:46
autor: chase1
100m i.... obroty owyzej 2000 - bo przy +/- takichh ten czujnik dopiero zaczyna dzialac

[ Dodano: 25 Wrz 2008 22:47 ]
100m i.... obroty powyzej 2000 - bo przy +/- takichh ten czujnik dopiero zaczyna dzialac

: czw wrz 25, 2008 22:57
autor: Paweł Marek
u mnie piszczy od razu po włączenu silnika, ten od wysokich obrotów jest w głowicy i ten działa z opóźnieniem, przynajmniej w moim 2E, ale w AAM będzie chyba tak samo

: czw wrz 25, 2008 23:01
autor: lukasfenix
chase1 pisze:100m i.... obroty owyzej 2000 - bo przy +/- takichh ten czujnik dopiero zaczyna dzialac
Prawda! W moim ADY tak jest. W przypadku obu czujników.

: pt wrz 26, 2008 10:13
autor: chase1
obu ?
przeciez jeden jest od niskiego cisnienia (niskie obroty na biegu jalowym) - zwykle 0,25bara przy +/- 1000 obr/min. po odlaczeniu kabelka od tego czujnika kontrolka powinna migac caly czas.

poza tym po odlaczeniu kabla od czujnika wysokiego cisnienia (po jakims czasie/przejechaniu krotkiego dystansu) poza mruganiem kontrolki oleju powinno zaczac piszczec