Strona 1 z 2
Nowy akumulator sie rozladowuje
: czw wrz 25, 2008 07:48
autor: Elzbieta12
Witam!!!
Mam pytanie wiem ze to jest forum VW ale nie mam do kogo sie odezwac w tej sprawie.
Posiadam dwa samochody Vw Golfa II i Peugeot 205
No wałasnie co do tego 2-giego dotyczy problem.
Mam praktycznie Nowy akumulator ładowałam do dwa dni temu , dziesiaj jak wsiadłam do samochodu (zapaliła sie kontrolka od akumulatora)problem polega na tym ze czym wiecej dodaje gazu tym mocniej swieci.
W zwiazku z tym wczoraj (dzien po naładowaniu)nie mogłam zapalic samochodu.
Dodam tez ze jak wyłacze swiatła to akumulator jest ok.(nie pokazuje go wcale)
Wczesniej samochod jezdził normalnie,nie było problemu.
Prosze o pomoc w tej sprawie.Co moze byc przyczyna tego ze w takim czasie akumulator sie wyładował.
Dziekuje za wszystkie info.
Pozdrawiam
: czw wrz 25, 2008 08:02
autor: zodiak
Prawdopodobnie uszkodzony jest alternator.
: czw wrz 25, 2008 08:03
autor: mate64
Przyczyn może być wiele:
np, urządzenie (alarm, radio) które zżera prąd na postoju, ale wtedy nie świeciła by sie kontrolka
Skoro się świeci kontrolka praktycznie cały czas to sprawdziłbym czy jest odpowiednie ładowanie. Bo może być uszkodzony alternator lub stabilizator napięcia. Wskazanie kontrolki mówi nie o uszkodzeniu aku, ale o niskim napięciu ładowania.
ciekawe jest to że kontrolka gaśnie jak nie ma zapalonych świateł...
Sugeruje udać się do elektryka w celu sprawdzenia napięcia ładowania i/lub sprawdzenia alternatora.
: czw wrz 25, 2008 08:33
autor: Elzbieta12
Witam!!
Dziekuje za informacje.
Chodzi oto ze kontrolka gasnie jak sie wyłaczy swiatła całkowicie.I wtedy mozna zapalic samochd na raz.
Dodam tylko ze po naładowaniu aku.jesli wszystko ok przez jeden dzien.Pozniej dzieja sie takie zeczy.
Własnie jest jeszcze jedno ostatnio zmieniłam radio samochodowe i własnie (po tygodniu)widac ten problem z akumulatorem.
Z jednej strony jesli akumulator jest ok to cos albo go musi nie ładowac albo .......
Poniewaz sporo robie km np dzien po naładowaiu aku.zrobiłam 100km wiec jesli podjechałam do domu i po godzinie wsiadłam spowrotem do samochodu i wywala mi pusty akumulator to misi byc problem z ......(ze nie był ładowany przy jezdzie)
Wiem ze najlepsze rozwiazanie to serwis (ale miałam ostatnio taki przypadek ze okazało sie ze wymienili mi perdołe co sama mogłam to zrobic z w sklepie 7zl a zawołami 218zl)Wiec to juz przesda:)
Pozdrawiam
I dziekuje jeszcze raz za informacje
[ Dodano: 25 Wrz 2008 08:34 ]
Aha akuratnie z tym samochodzie nie mam alarmu ani nic co mogło by zpowodowac wyładowanie w takim czasie
: czw wrz 25, 2008 08:53
autor: zodiak
Gdybanie gdybaniem a najlepiej miernikiem (może być taki zwykły, tani za ok 10zł) i sprawdzić 2 rzeczy :
1 . jakie jest napięcie na akumulatorze przy zgaszonym i zapalonym silniku.
2 . odłączyć klemę z akumulatora i pomiędzy słupek akumulatora i klemę wpiąć amperomierz i zobaczyć jaki jest pobór prądu (nie odpalać auta i nie włączać żadnych odbiorników!).
: czw wrz 25, 2008 09:26
autor: mate64
zodiak pisze:Gdybanie gdybaniem a najlepiej miernikiem (może być taki zwykły, tani za ok 10zł) i sprawdzić 2 rzeczy :
1 . jakie jest napięcie na akumulatorze przy zgaszonym i zapalonym silniku.
2 . odłączyć klemę z akumulatora i pomiędzy słupek akumulatora i klemę wpiąć amperomierz i zobaczyć jaki jest pobór prądu (nie odpalać auta i nie włączać żadnych odbiorników!).
Wszystko ładnie pięknie ale skoro sie świeci kontrolka ładowania to znaczy że tego ładowania brak i pobór prądu niewiele nam da.
Najlepiej w przypadku koleżanki podjechać do elektryka i za 20 złotych sprawdzić ładowanie. Na 90% dzieje sie coś z altkiem, może się skończyły szczotki?
: czw wrz 25, 2008 09:33
autor: Elzbieta12
Witam!!
Własnie byłam w samochodzie i jest takie cos. Przejechałam 10km i o dziwo dzisiaj kontrolka zaswieliła sie nie odrazu a po przejechaniu około 5km (własnie ide jeszcze raz zobaczyc co i jak)Mi sie wydaje ze albo szczotki albo pasek do wymiany bo sie slizga i moze dlatego jest taka awaria?
Ale jak cos nie dam rady podjade do serwisu.
Napisze jak cos zdziałam:)
Dziekuje jeszcze raz za cierpliwosc i wyrozumiałosc co do mojej osoby
Pozdrawiam
: czw wrz 25, 2008 09:42
autor: tigerdj
na 100% bedzie pasek do wymiany przedewszystkim jak sie kontrolka zapala to sie prawdza pasek ;]
: czw wrz 25, 2008 09:49
autor: mate64
Elzbieta12 pisze:Witam!!
Własnie byłam w samochodzie i jest takie cos. Przejechałam 10km i o dziwo dzisiaj kontrolka zaswieliła sie nie odrazu a po przejechaniu około 5km (własnie ide jeszcze raz zobaczyc co i jak)Mi sie wydaje ze albo szczotki albo pasek do wymiany bo sie slizga i moze dlatego jest taka awaria?
Ale jak cos nie dam rady podjade do serwisu.
Napisze jak cos zdziałam:)
Dziekuje jeszcze raz za cierpliwosc i wyrozumiałosc co do mojej osoby
Pozdrawiam
No jeśli się ślizga pasek to jest to oczywiste
: czw wrz 25, 2008 12:14
autor: Elzbieta12
Witam!!
Jeszcze raz ja (teraz nie mogłam zapalic samochodu)
Musze doładowac akumulator i jade do serwisu.
Sprawdziłam pasek i jest
Mam prosbe powiedzcie mi jak sprawdza sie rok produkcji akumulatora.Pytam poniewaz nigdzie nie pisze sa tylko kody wybite.
Dam znac jak przujade z serwisu i powiedza co jest grane.
Pozdr.
: czw wrz 25, 2008 12:23
autor: kiss
Elzbieta12 pisze:jak sprawdza sie rok produkcji akumulatora.Pytam poniewaz nigdzie nie pisze sa tylko kody wybite.
no wlasnie i tu jest problem bo data jest zaszyfrowana
: czw wrz 25, 2008 12:26
autor: Elzbieta12
Czesc
A wie ktos ja mozna rozszyfrowac date produkcji akumulatora.
Jesli chodzi o te wybite nr to mam takie 0545522498 i nic wiecej
: czw wrz 25, 2008 14:38
autor: Maćkooo
Elzbieta12 pisze:A wie ktos ja mozna rozszyfrowac date produkcji akumulatora.
Powinna byc data wybita na akumulatorze. Najczesciej jest to tydzien i rok. np 1002 to akumulator jest z 10 tygodnia 2002 roku. Choć zaznaczam że nie na każdym tak jest.
Myslę że twoim problemem nie jest akumulator. Raczej regulator napięcia w alternatorze bądź ślizgający się pasek. Regulator sprawdzisz uzywajac miernika i mierzac napiecie na klemach akumlatora przy właczonym silniku. Na wyswietlczu powinno pokazac sie napiecie rzedu 14,4v i nieznacznie sie wahac. jesli sa duze skoki lub zbyt niskie/wysokie ładowanie to regulator.
: pt wrz 26, 2008 19:45
autor: Elzbieta12
Czesc!!
Dzieki za pomoc dzisiaj odebrałam samochod z naprawy i okazało sie ze problemem był alternator.Wymienili szczotki i cos tam jeszcze (koszt naprawy 220zl)Dosł słono pomijajac ze nie udzielili gwarancji.
Powiedzcie mi jedno chciałam zakupic akumulator do Vw Golfa II D (zastanawiam sie jaki wybrac )Powiedzcie jaki jest dobry chodzi mi o moc i firme.
Dziekuje za pomoc.
Pozdr.