Strona 1 z 2

przekażnik kierunkowskazów

: śr wrz 24, 2008 23:05
autor: zbyszek6000
Witam, mam pytanie jakim napieciem jest zasilany przerywacz w golfie III?? i co zrobic zeby pracowal wolniej?? chce uzyc go do innego pojazdu.

: śr wrz 24, 2008 23:11
autor: norek111
12V

[ Dodano: 24 Wrz 2008 23:16 ]
nie wiem dlaczego ma pracować wolniej jego praca jest ok

: śr wrz 24, 2008 23:44
autor: zbyszek6000
zaznaczylem ze ja chce uzyc go do innego pojazdu. a on pracuje w nim za szybko. w golfie podlaczny jest do zasilania przez jakis mudol ze swiatlami mozliwe ze mniejsze napiecie jest do niego doprowadzane

: czw wrz 25, 2008 07:37
autor: zodiak
Pracuje przy normalnym napięciu instalacji auta (12-14,4v), aby zmienić szybkość "migania" należałoby zmienić/dobrać opornik wewnątrz "przekaźnika".

: czw wrz 25, 2008 08:07
autor: mate64
zbyszek6000 pisze:zaznaczylem ze ja chce uzyc go do innego pojazdu. a on pracuje w nim za szybko. w golfie podlaczny jest do zasilania przez jakis mudol ze swiatlami mozliwe ze mniejsze napiecie jest do niego doprowadzane
Co znaczy do innego pojazdu?.

Przerywacz pracuje szybciej jeśli:

Masz uszkodzona którąś żarówkę w układzie,
masz założone diody w migaczach.

Tak ja pisał przedmówca, musisz pogrzebać lutownicą w środku.

: czw wrz 25, 2008 10:14
autor: Jarowo
zbyszek6000, jeżeli obciążenie na przerywacz masz 2x21W +3W, to przerywacz jak nie jest uszkodzony musi pracować z prawidłową częstotliwością wymaganą dla kierunkowskazów. Najlepiej napisz do czego to chcesz założyć i w jakim celu, bo nie koniecznie muszą to być kierunki. Jakby co to zawsze można go oszukać tak jak pisał zodiak

: czw wrz 25, 2008 15:00
autor: zbyszek6000
ja probowalem juz z rezystorem, to raz pracowal tak samo szybko ze sie zarowka zazyla a raz wcale ( byly to rozne wartosci rezystorow)

[ Dodano: 25 Wrz 2008 15:10 ]
i w tej instalaci zarowek jest 2x21W

: czw wrz 25, 2008 17:32
autor: mate64
mam przed sobą przerywacz helli oryginalny i jak byk stoi na nim 2+1 21W lub 6x 21W

: czw wrz 25, 2008 17:53
autor: miloon
Częstotliwość "migania" przerywacza zależy od obciążenia prądowego, a nie napięciowego, gdy to obciążenie spada (np. padnie jakaś żarówka w obwodzie) to miga szybciej. Żeby zastąpić żarówkę 21W, musiałbyś dać rezystor ok. 7 om, ale pamiętaj, że wydzieli się na nim moc ok. 21W!! Taką moc zniesie solidny rezystor drutowy, albo kombinacja kilku cementowych 5W. Ogólnie teoretyzowanie, najlepiej obciąż go mocą jaką podaje producent, poprzez zastosowanie odpowiednich żarówek,
pozdrawiam

: czw wrz 25, 2008 18:00
autor: Paweł Marek
miloon, chodzi o zastąpienie pewnego rezystora w samym przekaźniku, Zico 63 wspominał chyba o 1 omowym o ile pamiętam, wlutowanym w miejsce czegoś co jest opornikiem z drutu oporowego. Ktoś inny wspominał o 0,25 oma, w tych wartościach trzeba się poruszać testując

: czw wrz 25, 2008 21:33
autor: Jarowo
Ja raczej miałem na mysli oszukanie przez wymianę rezystorów sterujących ładowaniem kondensatorów generatora impulsów sterujących przekaźnikiem.
zbyszek6000, co konkretnie chcesz zrobić?

: czw wrz 25, 2008 23:01
autor: Zico63b
Dla zastosowania żarówek diodowych używamy oporników 0,22Ω-0,27Ω, moc 1÷2W w zależności od typu i liczby tych żarówek diodowych.
A przy użyciu do innych celów (nadal nie wiemy o co chodzi - nie możemy też być konkretni) z wielkością oporu należy eksperymentować.
W innym pojeździe, przy połączeniu jak w Golfie (najbardziej chyba typowe) - pójdzie jak burza. Jeśli jest to np. ciągnik siodłowy (3 lub więcej 21W żarówek) należy zastosować przerywacz VW z nr na obudowie 22 - jest on do pojazdów z przyczepą.
W ciągniku rolniczym (5W+21W) zamiast 5W - na błotniku należy jakoś wmontować 21W i też pójdzie.

: czw wrz 25, 2008 23:06
autor: norek111
Zico63b pisze:Dla zastosowania żarówek diodowych używamy oporników 0,22Ω-0,27Ω, moc 1÷2W w zależności od typu i liczby tych żarówek diodowych.
A przy użyciu do innych celów (nadal nie wiemy o co chodzi - nie możemy też być konkretni) z wielkością oporu należy eksperymentować.
W innym pojeździe, przy połączeniu jak w Golfie (najbardziej chyba typowe) - pójdzie jak burza. Jeśli jest to np. ciągnik siodłowy (3 lub więcej 21W żarówek) należy zastosować przerywacz VW z nr na obudowie 22 - jest on do pojazdów z przyczepą.
masz taki rezystor 0,22 ohm

: czw wrz 25, 2008 23:09
autor: Zico63b
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ht=diodowe
....i wszystko jasne.

Aktualnie nie mam.

A tam jest bez liku:
http://http.www.unipol.torun.pl/rezysto ... _mocy.html

Zaraz, moment! Ten temat jest założony dwa razy, jak to możliwe?