Strona 1 z 1

ekonomiczne obroty-pytanie

: czw lip 14, 2005 23:38
autor: rafus76
jakie sa najekonomiczniejsze obroty silnika benzynowego? Chodzi mo glownie o moja warchowine czyli mk3 1.4, jaki jest najlepszy przedział obrotow?dzieki za wszystkie podpowiedz z gory!!!pozdro

: czw lip 14, 2005 23:45
autor: zielu
podobno miedzy 3-4 tys.

: pt lip 15, 2005 00:05
autor: Jarni
tam gdzie jest maxymalny moment obrotowy, dotyczy kazdego silnika spalinowego

: sob lip 16, 2005 18:57
autor: paulox
Jarni pisze:tam gdzie jest maxymalny moment obrotowy, dotyczy kazdego silnika spalinowego
Chyba nie dokońca tak jak piszesz.
Tam gdzie maksymalny moment to jest najefektywniejsza praca, ale niekoniecznie najtańsza w przeliczeniu na ilosc litrow potrzebnych do przejechania okreslonej liczby kilometrow.

Przy maksymalnym momencie obrotowym 2800 w Golfie II 1,6 jest prędkość około 120 km/h. Spalanie przy tej prędkości wynosi okolo 8 l benzyny. Przy 90 wynosi 5,8.

Jest tak dlatego, bo przy wyższych prędkościach jest wiekszy opór aerodynamiczny czyli duzo większa sila do pokonania.

: sob lip 16, 2005 19:46
autor: Jarni
na zuzycie paliwa ma wpływ bardzo wiele czynników, szerokość i rodzaj opon, jazda z otwartymi na maxa oknami itp i itd.
mówie tylko że silnik to taka bardziej skomplikowana dźwignia, a każda dźwignia ma punkt w którym działa najlepiej. Jeżdzę szybko i nie bardzo przejmuję się litrem w te czy wewte, moje auto spala w okolicy 8 l./100km w mieście, gdy podsiada mnie żona auto pali 10 i jazda zawsze trwa dłużej.

: sob lip 16, 2005 20:06
autor: paulox
Jarni pisze:na zuzycie paliwa ma wpływ bardzo wiele czynników, szerokość i rodzaj opon, jazda z otwartymi na maxa oknami itp i itd.
mówie tylko że silnik to taka bardziej skomplikowana dźwignia, a każda dźwignia ma punkt w którym działa najlepiej. Jeżdzę szybko i nie bardzo przejmuję się litrem w te czy wewte, moje auto spala w okolicy 8 l./100km w mieście, gdy podsiada mnie żona auto pali 10 i jazda zawsze trwa dłużej.
To prawda ze silnik najlepiej sie czuje przy obrotach momentu maksymalnego ale w pytaniu bylo czy to jest najekonomiczniej. Jeszcze zależy jaka jest charakterystyka momentu obrotowego. Jak bardziej płaska to mamy szerszy zakres obrotów które silnik "lubi" ;]