Strona 1 z 1
Jedno koło słabiej hamuje
: pn wrz 22, 2008 20:01
autor: MRCZ
Witam!
Zauważyłem, że przy ostrym hamowaniu bardzo nagrzewa się lewe przednie koło a z klocków na tym kole potrafi dym lecieć. Natomiast prawe koło jest nagrzane w normie. Niedawno wymieniałem klocki wszystko ładnie przeczyściłem, tłoczki rozruszałem WD40. Generalnie hamulce są dobre, ale na mokrej nawieszchni to koło które nagrzewa się więcej troche szybciej hamuje. Nie czuje zapowietrzenia układu, czyżby pompa nie dawała rady?Co może być nie tak?
: pn wrz 22, 2008 20:03
autor: Paweł Marek
nie wystarczy WD40, trzeba wyjać tłoczek z zacisku, wyczyścić bo często przy brzegu jest korozja, załozyć nowe gumki i będzie ok. z rzadkimi wyjątkami np. gdy jest niedrożny przewód hamulcowy.
: pn wrz 22, 2008 20:13
autor: MRCZ
Paweł Marek pisze:nie wystarczy WD40, trzeba wyjać tłoczek z zacisku, wyczyścić bo często przy brzegu jest korozja, załozyć nowe gumki i będzie ok. z rzadkimi wyjątkami np. gdy jest niedrożny przewód hamulcowy.
Niedrożny przewód hamulcowy - tego bardziej się obawiam. Tłoczki są metalicznie czyste nie ma żadnej korozji, gumki też są w b.dobrym stanie.
: pn wrz 22, 2008 20:15
autor: DariooRo
Paweł Marek,
hej chłopaki a nie wiecie jak cofnąc tłoczek w zacisku??
: pn wrz 22, 2008 20:20
autor: MRCZ
DariooRo pisze:Paweł Marek,
hej chłopaki a nie wiecie jak cofnąc tłoczek w zacisku??
np. za pomocą zacisku stolarskiego
: pn wrz 22, 2008 20:22
autor: Paweł Marek
Ktoś tu kiedyś napisał, albo na innym forum "dobrze się skupić i wejdzie".
Przywantuj czumkolwiek i wciśniesz, styl od dużego młotka na przykład. Wkładasz go na płasko a potem obracasz używając metalu młotka jako dźwigni. O ile o przód pytasz.
MRCZ pisze:Niedrożny przewód hamulcowy - tego bardziej się obawiam. Tłoczki są metalicznie czyste nie ma żadnej korozji, gumki też są w b.dobrym stanie.
miałbyś pecha ale się zdarza. Jeszcze jedno sprawdź, czy same klocki nie sa za długie i nie kleszczą się w prowadnicach. Czasem zamienniki trzeba lekko podszlifować na długość.
: pn wrz 22, 2008 20:29
autor: MRCZ
Paweł Marek pisze: miałbyś pecha ale się zdarza. Jeszcze jedno sprawdź, czy same klocki nie sa za długie i nie kleszczą się w prowadnicach. Czasem zamienniki trzeba lekko podszlifować na długość.
Na starych klockach niestety był taki sam efekt, myślałem że ich wymiana coś zmieni. Gdy je przekladałem zauważyłem że te na lewym kole były o wiele bardziej przytarte. nie wiem czy odpowietrzenie słabiej hamującego koła coś poprawi?
DariooRo, dodam jeszcze, zeby było łatwiej wepchnąć odkręć sobie korek od zbiorniczka z płynem hamulcowym, tylko nie zapomnij go później zakręcić
: pn wrz 22, 2008 20:33
autor: Paweł Marek
Odpowietrzyć oczywiście trzeba jeśli tego nie zrobiłeś, ale obawiam się że to nie pomoże. Odpowietrz, a jeśli to nic nie da to przewody nie są drogie. Sprawdź jeszcze czy tył hamuje symetrycznie, najlepiej na rolkach, bo tył ciężko wyczuć.
: pn wrz 22, 2008 20:40
autor: MRCZ
Paweł Marek pisze:Odpowietrzyć oczywiście trzeba jeśli tego nie zrobiłeś, ale obawiam się że to nie pomoże. Odpowietrz, a jeśli to nic nie da to przewody nie są drogie. Sprawdź jeszcze czy tył hamuje symetrycznie, najlepiej na rolkach, bo tył ciężko wyczuć.
Na przeglądzie technicznym był sprawdzany tył na rolkach, ale na ręcznym i było ok. Przy hamowaniu nożnym podczas jazdy troche mam wrażenie, że tył słabo ciągnie.
: pn wrz 22, 2008 22:14
autor: Paweł Marek
MRCZ pisze:że tył słabo ciągnie.
chodzi mi o symetrię działania raczej
: wt wrz 23, 2008 06:16
autor: MRCZ
Paweł Marek pisze:MRCZ pisze:że tył słabo ciągnie.
chodzi mi o symetrię działania raczej
Jadąc z niewielką prędkością, jak zaciągne ręczny raczej równo bierze, a przy hamowaniu nożnym ciężko wyczuć.