Strona 1 z 1

Problem z gaśnięciem silnika

: ndz wrz 21, 2008 20:48
autor: nondescript
Witam.
Mam problem z silnikiem. Gaśnie nie regularnie podczas jazdy lub, jak ostatnio, po zatrzymaniu się i wyłączeniu go, po chwili nie można go uruchomić. Potrafi na odcinku 12km zgasnąć nawet trzy razy, a bywa, że przez kilka dni jest spokój. Jeżeli zgaśnie, na tablicy rozdzielczej wszystkie kontrolki, które powinny świecą, a gdy chce go odpalić to rozrusznik kręci, ale silnik nie odpala.
Samochód posiada, pełną elektronikę (szyby, lusterka, dach), alarm z odcięciem zapłonu, stacyjkę z immobilizerem w kluczyku. Zmieniłem kluczyk na zapasowy, bo myślałem, że może czytnik gubi kod z klucza, ale nie pomogło.
Wymieniłem również: kostkę stacyjki, przewody podciśnienia i cewkę zapłonową - nic nie pomogło.
Kolega podłączył się do komputera i komputer zwrócił "Uszkodzony główny moduł" - pokazał ten błąd, ale go nie potwierdził.
Proszę o pomoc, bo już mi ręce opadają.
PS.
Myślę, że może to być jeszcze wina przekaźnika pompki paliwowej, ale mam już dość i na razie tak jeżdżę. Jak tak dalej pójdzie, to dojdzie do tego, że wymienię wszystkie części na nowe albo go sprzedam ;P
Pozdrawiam
J.M.

: ndz wrz 21, 2008 20:50
autor: dziejo
napisz co to za MK3 )silnik)

[ Dodano: Nie Wrz 21, 2008 20:51 ]
a sprawdzałes iskrę ?? gdy silnika nie mozna odpalić ????

: ndz wrz 21, 2008 21:25
autor: wojtek98
Podmien cewke !

: ndz wrz 21, 2008 21:43
autor: LASOT-A
Cewka do naprawy. Zdejmij, rozbierz, umyj, wysusz. Po złożeniu oklej taśmą izolacyjną najlepiej samowulkanizującą 3M palec przewodu główmego i będzie git. :bigok:

: ndz wrz 21, 2008 21:46
autor: vwarek
wojtek98 pisze:Podmien cewke !
lasot pisze:Cewka do naprawy.
nondescript pisze:Wymieniłem również: kostkę stacyjki, przewody podciśnienia i cewkę zapłonową - nic nie pomogło.

: ndz wrz 21, 2008 22:31
autor: nondescript
cewke zmieniłem na nową - prosto z hurtowni :/

: ndz wrz 21, 2008 22:41
autor: Paweł Marek
nondescript, poszukaj spokojnie po forum tematów o usterkach immobilajzera i czujnika halla lub czujnika obrotów wału. A najpierw rzecz najprostsza i najważniejsza: zrób co dziejo radzi. A jeszcze ważniejsze: napisz typ silnika w profilu i temacie

: ndz wrz 21, 2008 22:46
autor: tigerdj
a sprawdzales alternator ??

: pn wrz 22, 2008 11:02
autor: nondescript
Typ silnika: ABU 0355 923
1,6 benzyna/75KM/55KW
rok produkcji 09.1994
wymieniony został też filtr paliwa

: pn wrz 22, 2008 20:17
autor: wojtek98
Jeszcze troche to wymiennisz wszystko , a na koncu okaze sie ze to jakis piedr ! :D

Moze brak masy na silniku ? Zobacz na palec w aparacie .