Strona 1 z 2
Problem z wycieraczkami - nie mam pojęcia co jest nie tak
: ndz wrz 21, 2008 19:24
autor: Xabingo
Witam!
Szukałem rozwiązania mojego problemu na googlach i na forum i NIC!
Potrzebuję BARDZO PILNIE WASZEJ POMOCY, bo szwankują mi wycieraczki. A teraz non stop pada i wycieraczki to podstawa.
Więc tak: gdy włączę czasówki to włączają się dobrze, lecz po włączeniu mają "przejść" raz. A czasami "idą" 2 lub 3 razy, ale tylko czasami. Zdarza się też często, że nie zatrzymają się na swojej pozycji, tylko staną np.pionowo.
Druga sprawa: Jak spryskam szybę to wycieraczki włączą się tak jak trzeba, lecz czasami staną nie w tym miejscu co trzeba.
I najgorsza sprawa: Gdy włączę wycieraczki na 1 lub 2 bieg i je wyłączę, to nie powrócą na swoją pozycję.
Przekaźnik jest dobry na 100%. Miałem jeden NOWY - założyłem i było to samo. Sprawdzałem też na trzech innych. Teraz włożyłem przekaźnik 99 z programowalnym czasem wycieraczek czasowych.
BARDZO PROSZĘ O PILNĄ POMOC! Jeszcze nigdy jej tak nie potrzebowałem.
: ndz wrz 21, 2008 19:33
autor: Paweł Marek
prawdopodobnie okrągłe blaszki stykowe przy silniczku trzeba będzie wyczyścić - to by odpowiadało za zatrzymywanie się w pionie.
A za kilka machnięć zamiast jednego - chyba styki manetki.
Nie jestem pewien ale tak sądzę że to łączona awaria
Re: Problem z wycieraczkami - nie mam pojęcia co jest nie ta
: ndz wrz 21, 2008 19:39
autor: mate64
Nie miałem przyjemności rozbierania wycieraczek w mk II ale taki problem w Skodzie polegał na zabrudzonych stykach wewnątrz silniczka, tzn w przekładni były okrągłe szyny po których jeździły styki, a bajer polegał an tym że jedna szyna miała wycięcie które powodowało że silniczek stawał w pozycji zerowej. Nie wiem czy ci to pomoże, ale skoro wymieniłeś przekaźnik/sterownik i jest to samo to znaczy że problem nie leży raczej po jego stronie tylko gdzieś dalej. ja bym sugerował właśnie silnik, podejrzewam że konstrukcja może byc podobna. Czesi dużo rozwiązań zapożyczali od zachodu (m in. Pierburga 2ee i Pierburga bez elektroniki
)
BTW
Jak działa przekaźnik 99??
: ndz wrz 21, 2008 19:49
autor: Xabingo
mate64 pisze:Jak działa przekaźnik 99??
Polecam, super sprawa. Działa bez zarzutu. Za 10-20zł się kupi taki bez problemu i pasuje bez niczego
W MK1 i teraz w MK2 mam taki i jest luxus. POLECAM!
: ndz wrz 21, 2008 19:52
autor: Zico63b
To fragment instrukcji III ale w II też powinien:
: ndz wrz 21, 2008 19:53
autor: Xabingo
Paweł Marek pisze:prawdopodobnie okrągłe blaszki stykowe przy silniczku trzeba będzie wyczyścić - to by odpowiadało za zatrzymywanie się w pionie.
A za kilka machnięć zamiast jednego - chyba styki manetki.
Nie jestem pewien ale tak sądzę że to łączona awaria
No właśnie - podejrzewałem silniczek. Nie będę w nim nic kombinował, tylko kupię nowy. Bo ten jest trochę już głośny - zużyty.
Do mojego Golfacza będę zakładał MFA, więc manetkę wymienię, bo teraz mam zwykłą bez MFA.
Jak wymienię tę części to dam znać jak będzie wyglądała sprawa.
Dzięki za odpowiedzi
: ndz wrz 21, 2008 21:56
autor: mate64
Xabingo pisze:mate64 pisze:Jak działa przekaźnik 99??
Polecam, super sprawa. Działa bez zarzutu. Za 10-20zł się kupi taki bez problemu i pasuje bez niczego
W MK1 i teraz w MK2 mam taki i jest luxus. POLECAM!
wiem, brakuje mi regulowanej czasówki w mk II
Dzięki o to chodziło
: ndz wrz 21, 2008 23:54
autor: tberent
Zico63b, dziala tak samo i powiem szczerze fajny bajer. taki mały WYPAS
: pn wrz 22, 2008 00:07
autor: gailbraith
Nie wiem czy warto kupować nowy silniczek wycieraczki, wystarczyłoby rozebrać go, wyczyścić i nasmarować. Robiłem to u siebie i szczerze przyznam, że zaskoczony byłem jak okazało się, że smar jaki był tam w środku był już twardy jak kamień. Bo zabiegu (i nasmarowaniu cięgien również) wycieraczki działają idealnie.
: pn wrz 22, 2008 10:38
autor: mate64
gailbraith pisze:Nie wiem czy warto kupować nowy silniczek wycieraczki, wystarczyłoby rozebrać go, wyczyścić i nasmarować. Robiłem to u siebie i szczerze przyznam, że zaskoczony byłem jak okazało się, że smar jaki był tam w środku był już twardy jak kamień. Bo zabiegu (i nasmarowaniu cięgien również) wycieraczki działają idealnie.
Hmm, dobrze że był wogóle, w skodzie jak rozebrałem to było pełno opiłków od szorujacych na sucho styków
Zakupiłem przekaźnik 99, oryginalny VW na szrocie za 4 dychy. W sklepie mieli za 25, ale zniechęciła mnie marka madeinczina.
Swoją drogą w maluchu miałem taki wypas fabryczny z pokrętłem na desce rozdzielczej, działał kiedy chciał i jak chciał ale był
: pn wrz 22, 2008 11:48
autor: Akeb
Witam
Ja z kolei mam taki problem u siebie, że nie działa najszybsza predkość wycieraczek. Czasówka i kolejna działają bez problemu. Nie znam się kompletnie na tym wiec czekam na wasze sugestię i ewentualne dokładne instrukcje.
Pozdrawiam
: pn wrz 22, 2008 12:16
autor: Xabingo
gailbraith pisze:Nie wiem czy warto kupować nowy silniczek wycieraczki, wystarczyłoby rozebrać go, wyczyścić i nasmarować. Robiłem to u siebie i szczerze przyznam, że zaskoczony byłem jak okazało się, że smar jaki był tam w środku był już twardy jak kamień. Bo zabiegu (i nasmarowaniu cięgien również) wycieraczki działają idealnie.
Może i sensu nie ma, ale roboty troszkę przy tym jest. Ja zamówiłem już nowy, oryginalny silnik za 70zł, a w ASO 400zł kosztuje.
Ja teraz za bardzo czasu nie mam, bo w wolnych chwilach elektrykę zakładam.
Kiedyś robiłem silniczek wentylatora chłodnicy i teraz nie kręci się tak szybko jak trzeba i to mnie zniechęciło
Akeb pisze:
Ja z kolei mam taki problem u siebie, że nie działa najszybsza predkość wycieraczek. Czasówka i kolejna działają bez problemu. Nie znam się kompletnie na tym wiec czekam na wasze sugestię i ewentualne dokładne instrukcje.
Za czasówkę i 1 bieg odpowiada przekaźnik. Drugi, czyli najszybszy bieg działa bez przekaźnika, silniczek pracuje wtedy na maxa. Więc to wina przekaźnika nie jest. Chyba, że do najszybszych jest inny przekaźnik, ale raczej nie
Silniczek też do tego chyba nic nie ma - ja stawiam, że to coś z manetką.
Ale jeszcze poczekaj na wypowiedzi innych.
: pn wrz 22, 2008 14:04
autor: mate64
Akeb pisze:Witam
Ja z kolei mam taki problem u siebie, że nie działa najszybsza predkość wycieraczek. Czasówka i kolejna działają bez problemu. Nie znam się kompletnie na tym wiec czekam na wasze sugestię i ewentualne dokładne instrukcje.
Pozdrawiam
Pogmeraj manetką, popróbuj ją lekko docisnąć w przód w tył w położeniu 2 biegu. Bo raczej to mi własnie na manetke wygląda. To akurat miałem okazje rozbierać :PP da sie je rewitalizować :PP
: pn wrz 22, 2008 19:23
autor: Zico63b
A dalej sprawdzić czy na kablu zielono-żółtym z manetki wychodzi a do silniczka przychodzi prąd. To już znacznie rzadsza usterka - raczej, jak Kolega wyżej pisał, manetka.