Strona 1 z 2
Co to jest i do czego sluzy?
: ndz wrz 21, 2008 16:13
autor: Paffcio
Witam!! Jako, że mam problem z obrotami na jałowym, dziś robiłem test silnika krokowego, tzn. włączyłem zapłon i ruszałem przepustnicą, silnik krokowy reagował, ale z małym opóźnieniem, tak ma byc ? ?? :/
Drugie pytanko, otóż to co mnie najbardziej nurtuje, to obok filtra powietrza jest wpięta w kostka w jakiś mechanizm do ktorego idzie wężyk gumowy, przy testowaniu krokowego, gdy ruszyłem przepustnicą, krokowy się odezwał kilka razy i ucichł, a to ustrojstwo co chwile nawet dłuższą chwilę po teście krokowego "skwierczało" - poprostu coś w tym tak "pykało" przez pewien czas, pozniej sie uspokoiło...
co to jest i do czego sluzy ? czy moze to byc zwiazane z niskimi obrotami na jałowym ?
: ndz wrz 21, 2008 16:27
autor: Hans-Hans
To zaworek od filtra oparuw spalin . Odepnij wtyczke i sprawdz czy wpływa to na silnik.
: ndz wrz 21, 2008 16:29
autor: Paffcio
Hans-Hans, odpinałem ale praca silnika sie nie zmieniła, nie jechałem z wypieta wtyczka, ale na jalowym jakby nic sie nie dzialo
: ndz wrz 21, 2008 17:05
autor: Hans-Hans
A co ci sie dzeje dokładnie
: ndz wrz 21, 2008 17:09
autor: Paffcio
tak jak wyzej napisałem, odpalam silnik zimny, ladnie wkreca sie na ssanie na okolo 1000 obrotow, ale wystarczy ze dotkne pedal gazu i obroty zaczynaja spadac na okolo 800, silnik po rozgrzaniu ma bardzo niskie obroty, okolo 600 i telepie w srodku, nieraz obroty zostaja na okolo 700... i nie wiem co jest grane, sonda wymieniona, czujnik temp wymieniony
: ndz wrz 21, 2008 17:13
autor: Hans-Hans
To odpal motor i odepnij wtyczke od krokowego i zobacz co sie dzieje jesli motor nie zareaguje to jusz wiesz że krokowy ma kłopoty
: ndz wrz 21, 2008 18:01
autor: Paffcio
ok zrobie tak, rozumiem ze niezaleznie na cieplym czy zimnym silniku ?
: ndz wrz 21, 2008 18:04
autor: Hans-Hans
Zgadza się
: ndz wrz 21, 2008 19:14
autor: Paffcio
no i sprobowalem, silnik nie byl jeszcze dobrze rozgrzany, roznica jest a jakby jej nie było...
po odłączeniu krokowego obroty minimalnie się różnią, słychać to po pracy silnika, jakby mniej sie telepie, jaki z tego wniosek ?
: ndz wrz 21, 2008 21:38
autor: LASOT-A
Wniosek że krokowiec padł. wymień na oryginał tylko sprawdź czy jest na sześć pinów czy na cztery bo są dwie wersje.
: pn wrz 22, 2008 07:35
autor: Paffcio
mam nadzieje, ze to trafna diagnoza, krokowy bedzie u mnie dzis popoludniu albo jutro rano oryginał BOSCH takze dam znac na czym zostało
[ Dodano: 22 Wrz 2008 19:32 ]
no i wymieniłem krokowy na oryginał BOSCHA uzywke, dzieje sie to samo co z tamtym, silnik nie trzyma obrotow, po odpaleniu ladnie trzyma na 1000 na zimnym pozniej spada na 800, wystarczy ze dotkne pedal gazu lekko i juz obroty nie wroca do poprzendiego stanu, co jest ?????????????????????????????????
: pn wrz 22, 2008 21:39
autor: Hans-Hans
Sprawdz czy przepustnica się domyka po dodaniu gazu . I czy cos nie syczy nienaturalnie jakies podcisnienie.
: pn wrz 22, 2008 21:46
autor: Paffcio
sluchajcie juz naprawde nie mam pomysłow
zmieniłem do tej pory:
sondę lambda
czujnik temperatury
silniczek krokowy
obroty nadal są takie jak były
pare rano silnik ładnie wkreca sie na 1000 obrotów, ale gdy tylko dotknę pedał gazu juz nie powraca na ten stan tylko spadaja na 800, po rozgrzaniu 600-700, telepie budą :/
macie jeszcze jakies pomysly ?
jak sprawdzic uszczelke pod monowtryskiem ?
[ Dodano: 22 Wrz 2008 21:32 ]
aha i czy po zdjeciu pokrywy wtrysku (przepustnicy) tej plastikowej do ktorej idzie rura od filtra powietrza i odpaleniu auta i gazowaniu powinno cos syczec ? nawet po zalozeniu cos syczy przy gazowaniu jakby powietrze gdzies uciekało :/ moze faktycznie podstawa wtrysku przepuszcza i stad te obroty :/ co mysliscie ?
jak najlepiej i pewnie sprawdzic ta podstawE ?
czy wymiana tej podstawy jest prosta ? przy zakladaniu smarujecie silikonem zaroodpornym czy na sucho
: pn wrz 22, 2008 21:58
autor: Hans-Hans
Jak ruszasz podstawą powina sie troszke ruszac a możesz to sprawdzic na odpalinym silniku i ruszac całym monowtryskiem i słuchac czy cos się zmienia .