Co to jest i do czego sluzy?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Paffcio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pt wrz 05, 2008 14:50
Lokalizacja: podkarpacie
Kontakt:

Co to jest i do czego sluzy?

Post autor: Paffcio » ndz wrz 21, 2008 16:13

Witam!! Jako, że mam problem z obrotami na jałowym, dziś robiłem test silnika krokowego, tzn. włączyłem zapłon i ruszałem przepustnicą, silnik krokowy reagował, ale z małym opóźnieniem, tak ma byc ? ?? :/

Drugie pytanko, otóż to co mnie najbardziej nurtuje, to obok filtra powietrza jest wpięta w kostka w jakiś mechanizm do ktorego idzie wężyk gumowy, przy testowaniu krokowego, gdy ruszyłem przepustnicą, krokowy się odezwał kilka razy i ucichł, a to ustrojstwo co chwile nawet dłuższą chwilę po teście krokowego "skwierczało" - poprostu coś w tym tak "pykało" przez pewien czas, pozniej sie uspokoiło...

co to jest i do czego sluzy ? czy moze to byc zwiazane z niskimi obrotami na jałowym ?

ObrazekObrazek ObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony pn wrz 22, 2008 20:45 przez Paffcio, łącznie zmieniany 2 razy.


VW :)

Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Hans-Hans » ndz wrz 21, 2008 16:27

To zaworek od filtra oparuw spalin . Odepnij wtyczke i sprawdz czy wpływa to na silnik.



Paffcio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pt wrz 05, 2008 14:50
Lokalizacja: podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Paffcio » ndz wrz 21, 2008 16:29

Hans-Hans, odpinałem ale praca silnika sie nie zmieniła, nie jechałem z wypieta wtyczka, ale na jalowym jakby nic sie nie dzialo


VW :)

Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Hans-Hans » ndz wrz 21, 2008 17:05

A co ci sie dzeje dokładnie



Paffcio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pt wrz 05, 2008 14:50
Lokalizacja: podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Paffcio » ndz wrz 21, 2008 17:09

tak jak wyzej napisałem, odpalam silnik zimny, ladnie wkreca sie na ssanie na okolo 1000 obrotow, ale wystarczy ze dotkne pedal gazu i obroty zaczynaja spadac na okolo 800, silnik po rozgrzaniu ma bardzo niskie obroty, okolo 600 i telepie w srodku, nieraz obroty zostaja na okolo 700... i nie wiem co jest grane, sonda wymieniona, czujnik temp wymieniony


VW :)

Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Hans-Hans » ndz wrz 21, 2008 17:13

To odpal motor i odepnij wtyczke od krokowego i zobacz co sie dzieje jesli motor nie zareaguje to jusz wiesz że krokowy ma kłopoty



Paffcio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pt wrz 05, 2008 14:50
Lokalizacja: podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Paffcio » ndz wrz 21, 2008 18:01

ok zrobie tak, rozumiem ze niezaleznie na cieplym czy zimnym silniku ?


VW :)

Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Hans-Hans » ndz wrz 21, 2008 18:04

Zgadza się



Paffcio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pt wrz 05, 2008 14:50
Lokalizacja: podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Paffcio » ndz wrz 21, 2008 19:14

no i sprobowalem, silnik nie byl jeszcze dobrze rozgrzany, roznica jest a jakby jej nie było...
po odłączeniu krokowego obroty minimalnie się różnią, słychać to po pracy silnika, jakby mniej sie telepie, jaki z tego wniosek ?


VW :)

Awatar użytkownika
LASOT-A
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: czw mar 09, 2006 13:30
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: LASOT-A » ndz wrz 21, 2008 21:38

Wniosek że krokowiec padł. wymień na oryginał tylko sprawdź czy jest na sześć pinów czy na cztery bo są dwie wersje.


Brillantschwartz perleffect - LA9V
Jeżdże nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie... Jedziesz?

Paffcio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pt wrz 05, 2008 14:50
Lokalizacja: podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Paffcio » pn wrz 22, 2008 07:35

mam nadzieje, ze to trafna diagnoza, krokowy bedzie u mnie dzis popoludniu albo jutro rano oryginał BOSCH takze dam znac na czym zostało

[ Dodano: 22 Wrz 2008 19:32 ]
no i wymieniłem krokowy na oryginał BOSCHA uzywke, dzieje sie to samo co z tamtym, silnik nie trzyma obrotow, po odpaleniu ladnie trzyma na 1000 na zimnym pozniej spada na 800, wystarczy ze dotkne pedal gazu lekko i juz obroty nie wroca do poprzendiego stanu, co jest ?????????????????????????????????


VW :)

Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Hans-Hans » pn wrz 22, 2008 21:39

Sprawdz czy przepustnica się domyka po dodaniu gazu . I czy cos nie syczy nienaturalnie jakies podcisnienie.



Paffcio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: pt wrz 05, 2008 14:50
Lokalizacja: podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Paffcio » pn wrz 22, 2008 21:46

sluchajcie juz naprawde nie mam pomysłow :( zmieniłem do tej pory:
sondę lambda
czujnik temperatury
silniczek krokowy

obroty nadal są takie jak były :( pare rano silnik ładnie wkreca sie na 1000 obrotów, ale gdy tylko dotknę pedał gazu juz nie powraca na ten stan tylko spadaja na 800, po rozgrzaniu 600-700, telepie budą :/

macie jeszcze jakies pomysly ?

jak sprawdzic uszczelke pod monowtryskiem ?

[ Dodano: 22 Wrz 2008 21:32 ]
aha i czy po zdjeciu pokrywy wtrysku (przepustnicy) tej plastikowej do ktorej idzie rura od filtra powietrza i odpaleniu auta i gazowaniu powinno cos syczec ? nawet po zalozeniu cos syczy przy gazowaniu jakby powietrze gdzies uciekało :/ moze faktycznie podstawa wtrysku przepuszcza i stad te obroty :/ co mysliscie ?

jak najlepiej i pewnie sprawdzic ta podstawE ?

czy wymiana tej podstawy jest prosta ? przy zakladaniu smarujecie silikonem zaroodpornym czy na sucho


VW :)

Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Hans-Hans » pn wrz 22, 2008 21:58

Jak ruszasz podstawą powina sie troszke ruszac a możesz to sprawdzic na odpalinym silniku i ruszac całym monowtryskiem i słuchac czy cos się zmienia . Obrazek Obrazek



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 225 gości