Układ chłodniczy wariuje. Proszę o pomoc...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Układ chłodniczy wariuje. Proszę o pomoc...

Post autor: Lucki » sob wrz 20, 2008 21:41

Witam.Dzisiaj szlak trafił chłodnicę. Zakupiłem nową podłączyłem i wg instrukcji nalałem nowego płyny bo ten którego kupiłem wyciekł. No i zaczęły sie jaja: po zalaniu do pełna płynu odpaliłem auto, silnik sie nagrzał i ... płyn zaczął wylatywać przez korek w zbiorniczku wyrównawczym. włączył się wentylator, po czym wyłączyłem silnik. Poczekałem aż ostygnie. Dolałem płynu to kreski min. włączyłem silnik i nadal tak samo. Płyn wali jak popieprz..y. Oczywiście przepustnica od ciepłego powietrza jest otwarta. Jedyna rzecz jaka mnie zaciekawiła to to że dolna rura od chłodnicy jest zimna /letnia a przez ta mała rurkę płyn do pojemnika jest "wtryskiwany" z ogromnym ciśnieniem.

p.s
Nagrzewnica działa bo ciepłe powietrze wlatuje.


:grrr: Co może być nie tak ?



Gallus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 10:12
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Gallus » sob wrz 20, 2008 21:56

mi to wygląda na padnięty termostat.... bo woda nie wchodzi w cały obieg...



gailbraith

Post autor: gailbraith » sob wrz 20, 2008 22:03

Gallus pisze:mi to wygląda na padnięty termostat.... bo woda nie wchodzi w cały obieg...
No jak nie wchodzi jak mu się wentylator włącza?



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » sob wrz 20, 2008 22:11

No wentylator pracuje przy temp ok 94C ---> 3/4 skali na termometrze w aucie.

Może jest to wynikiem zmieszania płynu chłodniczego z h2o ? Ale przecież płyn jest na bazie glikolu a on z woda się świetnie miesza....


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
tigerdj
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 178
Rejestracja: śr lis 07, 2007 10:27
Lokalizacja: biskupiec
Kontakt:

Post autor: tigerdj » sob wrz 20, 2008 22:24

sprawdz termostat bo tak jest zazwyczaj jak jest padniety i wetylator sie lacza jak mu pasuje czasami dobrze a czasami za pozno i skutek jest taki ze wylatuje ze zbiornika plyn
Ostatnio zmieniony sob wrz 20, 2008 22:26 przez tigerdj, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=177740/][size=159][b]Gofer bY Tiger ;} Sprzedam [/b][/size][/url]
[size=92] Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki a cuda zajmują mi trochę czasu[/size]
[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]

Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Hans-Hans » sob wrz 20, 2008 22:30

Sprawdz korek miałem taki przypadek spadła mi uszczelka gumowy oring . jesli korek jest OK to na 100% termostat.



gailbraith

Re: Układ chłodniczy wariuje. Proszę o pomoc...

Post autor: gailbraith » sob wrz 20, 2008 22:32

Lucki pisze:płyn zaczął wylatywać przez korek w zbiorniczku wyrównawczym.
Dobrze czytam ze zrozumieniem- odpowietrzałeś układ z zakręconym korkiem?



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » sob wrz 20, 2008 22:55

Zalałem płynu, zagrzałem silnik. Wentylator sie wałczył. Wyłączyłem silnik. Poczekałem aż ostygnie. Dolałem płynu. Zagrzałem silnik no i ..... jw.


Oczywiście Korek był zakręcony :grin: przy pracy silnika


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Gallus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 10:12
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Gallus » sob wrz 20, 2008 23:02

no to prawie na pewno termostat... przecież on otwiera obieg wody i dolny wąż powinien być gorący... jak nie jest to prawie na pewno termostat



Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: wasiak » sob wrz 20, 2008 23:12

to cie znartwie
jezeli woda ci pieknie kipi tak nawet sporo ponad zbiorniczek
a wiatrak sie wlacza

to znam to z autopsji moze nie w vw ale w sjenie dziewczyny
wywalalo wode i przy otwartym korku i przy zamknietym razem z korkiem
na 1 ogien poszla instalacje - nie odpowietrzona- okazalo sie ze nie
2 termostat- tez nie
3 peknieta uszczelka pod glowica

sprawdz czy w wodzie nie ma sladow oleju
i odwrotnie czy na bagnecie nie ma kropelek wody

choc jak tak sie zastanowic to moze byc jeszcze niedrozna chlodnica
ktorac rurka albo zapchana/ zaslepiona calkowicie badz czesciowo


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » ndz wrz 21, 2008 00:03

Przed chwilka zszedłem do garażu i popompowałem troszkę górny wąż przy chłodnicy. Korek był zakręcony. silnik zimny, a tu nagle spod korasa woda zaczyna cieknąć. Odkręciłem i zbladnąłem pod spód i zauważyłem w miejscu kiedy kiedyś była zaślepka (zaznaczyłem na zdjęciu Obrazek ) mam otwór. Z tego co zobaczyłem to wydaje mi sie że to korek. Ale jeszcze sprawdzę jutro z rana tak jak kolega wcześniej napisał:
prawdz czy w wodzie nie ma sladow oleju
i odwrotnie czy na bagnecie nie ma kropelek wody
Ostatnio zmieniony ndz wrz 21, 2008 00:04 przez Lucki, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » ndz wrz 21, 2008 10:21

Pamiętaj że jesli włącza sie wnetylator to nie znaczyze przez temp w chłodnicy . Drugi czujnik jest jeszcze na gazniku a widze ze powinienes miec pierburga 2e2. A wiec mylne jest stwierdzenie jak ktos napisał ze to napewno nie termostat. Sprawdz po rozgrzaniu silnika dolny wąż chłodnicy jest równie ciepły jak górny. Jesli nie to wymień termostat.
Jeśli jest jednak ciepły to niesety nie wróży to dobrze. Wtedy mozna podejrzewac problemy w samym silniku. Z tego co wiem to możesz miec padnieta uszczelke pod głowcicą. Sprawdz jaki jest skład płynu chłodniczego , czy pływaja w nim np oczka oleju.
Jesli tak to moje przypuszczenie sie potwierdza.
Generalnie uwazam ze to jednak bedzie własnie wina uszczelki pod głowica.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » ndz wrz 21, 2008 12:03

Witam. pojechałem dzisiaj na giełdę, kupiłem nowy korek. Założyłem przejechałem sie pare km żeby rozgrzać silnik. Przystanąłem żeby poczekać na załączenie sie wentylatora. Po chwili słyszę że pracuje. Złapałem za górny wąż - gorący, dolny - ciepły. Po chwili sprawdzam raz jeszcze i tak samo górny jak i dolny były gorące. Spod korka woda nie wycieka.


Zauważyłem jeszcze troszkę dymu wydobywającego się z chłodnicy. Przypominał paląca się gumę/klej ( chłodnica nowa). Moje pytanie brzmi czy trzeba ściągać te paski igelitowe osłaniające górną i dolną cześć chłodnicy? Czy dać im troszkę czasu żeby sie "wypaliły" ?


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » ndz wrz 21, 2008 12:57

Lucki pisze:czy trzeba ściągać te paski igelitowe osłaniające górną i dolną cześć chłodnicy?
Tego czarnego plastiku nie ściągaj.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 435 gości