Strona 1 z 2

Zbyt niskie obroty...

: sob wrz 20, 2008 18:00
autor: Paffcio
Witam!

Opisywałem już wcześniej problem swojego golfa 1.8 ABS 90KM, tak jak pisaliście, wymieniłem sonde i czujnik temperatury.

Teraz tak jakby auto lepiej pracuje, nie kopci jak wcześniej, ale problem zbyt niskich obrotów znowu pozostał...

Gdy auto jest zimne, chodzi wchodzi na ssaniu na około 1000 obrotów, po chwili gdy dodam odrobine gazu to nie wkreci sie juz na 1000 ale na 800 obrotów, chociaż silnik jeszcze sie nie zdarzyl wogole nagrzac...

po nagrzaniu obroty wachaja sie w okolicach 750, nie skaczą, ale minimalnie czasem faluja w tych granicach, co powoduje drgania w aucie...

Co moze byc przyczyna w takim wypadku ??

[ Dodano: 20 Wrz 2008 18:08 ]
aha dodam jeszcze, ze mechanik niby sprawdzał miernikiem cos tam w silniczku krokowym i jest sprawny :-k

: sob wrz 20, 2008 22:18
autor: Cypis876
ja bym powiedział że masz trochę za niskie obroty prawidłowe obroty powinny być w granicach 900 obr /min na ciepłym nalepiej napisz jakie oznaczenie silnika

: sob wrz 20, 2008 22:22
autor: tigerdj
hmmm tak jak temat wyzej sprawdz krokowiec

: sob wrz 20, 2008 23:14
autor: Paffcio
przeciez jest napisane ze oznaczenie silnika to ABS ? wiec co moze byc problemem, nie mam juz pomyslow ? :/ :(

: sob wrz 20, 2008 23:25
autor: tigerdj
prawidlowe obroty dla tych silnikow powinny byc na 800 ewentualnie sprawdz jeszcze swiece i kable bo to tez czesty przypadek jest ze obroty wrioja

: ndz wrz 21, 2008 05:51
autor: MWSAP
Kopcenie po uruchomieniu,falowanie obrotów to typowe objawy zepsutego krokowca,kup używany powinien pasować nawet od Poloneza 1,6 GLI na wtrysku Boscha (jeśli masz 4 pinowy a raczej tak),koszt ok.100zł.Ten"silniczek krokowy" to dwa w jednym silniczek-sterownik i stycznik biegu jałowego więc w sprawdzanie miernikiem jakoś nie wierzę! [-( :grin:

[ Dodano: 21 Wrz 2008 05:55 ]
No i nie zapominajmy o "lewym powietrzu" obejżenie uszczelki wtrysku i wszelkich rurek podciśnienia wskazane! :bajer:

: ndz wrz 21, 2008 08:20
autor: Paffcio
MWSAP, rurki podcisnienia wszystkie sprawdzałem, niby wszystko jest ok, nic nie ucieka itp, ale powiedz mi o która uszczelke Ci chodzi pod wtryskiem ? ta przy samym kolektorze ? jak ją najlepiej sprawdzić ?

[ Dodano: 21 Wrz 2008 08:31 ]
dodam jeszcze, ze przy rozpedzaniu sie, na kazdym biegu w pewnym momencie (okolo 3000 obrotow) czuc minimalne przymulenie auta, nie jest to straszne, ale czuc

: ndz wrz 21, 2008 08:58
autor: MWSAP
Tak dokładnie o tą chodzi a jak sprawdzić,gdzieś tu kiedyś czytałem żeby spryskiwać w czasie pracy silnika czymś łatwo palnym (np.dezodorant albo coś na alkoholu) i obserwować czy silnik nie zaczyna pracować inaczej ale sam tego nie próbowałem więc nie wiem czy to działa.A takie przymulanie to może powodować mocno zużyta kopułka i palec a przy okazji i ustawienie zapłonu może wymagać korekty.

: ndz wrz 21, 2008 08:59
autor: Paffcio
MWSAP, kopułka wymieniona, świecie wymienione, kable jeszcze są stare, jezdze na nich nie cały rok, nie wiem ile jezdzil poprzedni wlasciciel...

[ Dodano: 21 Wrz 2008 09:00 ]
a gdyby cos bylo z przepustnica tez by nie trzymal obrotow ? nie chce wymienic pol auta przez naszych "mechanikow" :/

: ndz wrz 21, 2008 09:10
autor: MWSAP
Raczej nie Masz wtrysk jednopunktowy (jak wnioskuję po oznaczeniu silnika) tam nie ma przepływomierzy i innych cudów tylko czujnik położenia przepustnicy ale on odpowiada za dobór mieszanki przy wysokich obrotach a na wolnych gdy taka blaszka naciśnie na stycznik w krokowcu to on przejmuje regulację obrotów.

: ndz wrz 21, 2008 09:14
autor: rjxt
Sprawdź silniczek krokowy na włączonym zapłonie, być może nie działa.
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=440285646

: ndz wrz 21, 2008 09:27
autor: Paffcio
rjxt pisze:Sprawdź silniczek krokowy na włączonym zapłonie
jak to sprawdzic ?

: ndz wrz 21, 2008 09:36
autor: rjxt
Silniczek sprawdzasz w ten sposób,że włączasz sam tylko zapłon i delikatnie poruszasz przepustnicą wówczas trzpień krokowca powinien się odpowiednio wysuwać tudzież odpowiednio chować.

: ndz wrz 21, 2008 09:37
autor: MWSAP
Może rjxt zna inną metodę ale proponuję na włączonym zapłonie jedną ręką odciągnąć przepustnicę (tak jakby wcisnąć gaz) a drugą (raczej palcem) wcisnąć lekko ten wystający element w gómowej osłonie (w krokowcu) powinien zacząć się wysuwać i chować.