Strona 1 z 1

Kopci na biało

: śr wrz 17, 2008 17:02
autor: marhiw
Witam

Poradzcie mi prosze co to moze byc ze moj golf kopci mi białym dymem z rury.Normalnie chmura dymu(nie smierdzacego).Czy to wina uszczelki pod głowicą?

: śr wrz 17, 2008 17:18
autor: dziejo
róznica temperatur :bajer:
a teraz konkrety ubywa płynu chłodz ? ??
lub oleju w silniku ?
czy te spaliny są widoczne na zimnym ?? czy ciepłym silniku??

: śr wrz 17, 2008 17:20
autor: marhiw
no przyznam ze zauwazyłem ze ubywa tego płynu.Ale nie tak szybko...Po miesiacu mozna zaobserwowac róznice stanu.Spaliny sa zarówno na zimnym jak i cieplym silniku.Oleju nie ubywa.Ale ten płyn to faktycznie.Przeciez nie powinien az tak szybko ubywac...Jakies dwa trzy miesiace temu kupiem litre i wlałem był stan.Teraz jakies trzy cm ponizej minimum juz...

: śr wrz 17, 2008 17:23
autor: dziejo
powiem ci, ze kiedy z rana odpalę równiez jest za mną biało ale tak już mam w okresie jesienno zimowym kiedy jest chłodno na dworze tym bardziej po nocy
i tak juz 3 lata

: śr wrz 17, 2008 17:26
autor: marhiw
to chyba nie jest normalne?Płyn powinien byc cały czas na stanie rawda?A takie ubywanie to oznaka uszkodzonej uszczelki pewnie

: śr wrz 17, 2008 17:39
autor: rjxt
Jeżeli kopci tylko wtedy gdy odpalasz go za pierwszym razem rano, to na bank masz do wymiany uszczelniacze zaworowe, które przeuszczają drobinki oleju.

: śr wrz 17, 2008 17:46
autor: dziejo
marhiw pisze:A takie ubywanie to oznaka uszkodzonej uszczelki pewnie
dalczego zakl;adasz tak od razu czarny scenariusz ?
mozesz mieć gdzieś minimalny wyciek nawet tego nie zauwazysz płyn szybko odparowuje ale i zostawia ślady w postaci sproszkowanego nalotu (gdzieś na bloku - głowicy - połaczeniach węza np z króćcem termostatu

[ Dodano: Sro Wrz 17, 2008 17:48 ]
ok a co np z korkiem wlewu oleju niema tam przypadkiem nadmiernej ilości serowatej substancji ?

: śr wrz 17, 2008 18:19
autor: Maćkooo
marhiw pisze:Czy to wina uszczelki pod głowicą?
To zależy kiedy kopci. Sprawne auto będzie kopciło w niskiej tamp na biało. To poprostu para wodna.
Jesli kopci cały czas i w zbiorniczku od płynu sa tłuste oczka to uszczelka pod głowcią. A gdy było ciepło tez tak dymiło bo jesli nie to myslę że nie ma sie czym martwic.

: śr wrz 17, 2008 20:02
autor: chudi01
nie chcę cię martwić, ale twój silnik prawdopodobnie spala płyn chłodniczy na którymś z cylindrów...

Sam tak miałem - normalnie zasłona dymna za tobą z białego dymu :grin:

Najczęstsza przyczyna takiego zachowania to walnięta uszczelka pod głowicą - na 99,9%
tak więc nie szukaj sobie niczego innego tylko kup dobrą uszczelkę i do wymiany
Pamiętaj też żeby kupić uszczelkę o odpowiedniej grubości - znaczone są nawierconymi otworkami na niej lub wyciętymi ząbkami - nie wiem jak to jest u Ciebie ale u mnie to znaczki te widać na uszczelce z przodu silnika (mniej więcej pośrodku ) jest takie wysunięte pole uszczelki i w nim właśnie są wiercone otworki

: śr wrz 17, 2008 20:34
autor: chosen
ludu boży, każdemu na zimnym silniku w takich temperaturach jak teraz mamy na dworze silnik bedzie kopcił na biało/szaro to wina skraplania się pary wodnej a nie uszczelnaiczy.
Uszczelnaicze to ja mam do wymiany, go odpalam go po nocy naprzykład, zakopci mi na NIEBIESKO, i po chwili przestanie.

A ten ubytek jest zbyt mały by Ci tak kopcił - to normalne raczej, myśle ze masz gdzies jakis malenki wyciek z ktoregoś kruća/chłodnicy..

: śr wrz 17, 2008 20:45
autor: Dehumanizer
chosen pisze:ludu boży, każdemu na zimnym silniku w takich temperaturach jak teraz mamy na dworze silnik bedzie kopcił na biało/szaro to wina skraplania się pary wodnej a nie uszczelnaiczy.
Uszczelnaicze to ja mam do wymiany, go odpalam go po nocy naprzykład, zakopci mi na NIEBIESKO, i po chwili przestanie.

A ten ubytek jest zbyt mały by Ci tak kopcił - to normalne raczej, myśle ze masz gdzies jakis malenki wyciek z ktoregoś kruća/chłodnicy..
u mnie przy zuzytych uszczelniaczach kopci w korku jak silnik sie nagrzeje na zimnym nie...w zime bardzo mało..a przy odpalaniu zimnego w ogóle nie kopci...z tym ze ja mowie o niebieskim dymie

natomiast jak koledze dymi na rozgrzanym silniku na biało to ja obstawiałbym uszczelke

: czw wrz 18, 2008 17:11
autor: marhiw
ostatnio wymieniłem pasek rozrzadu i zauwazyłem ze zaczał mi w jednym miejscu ocierac o obudowe.Nie wiem co teraz zrobic.. Sciagnalem obudowe i jezdze dalej..

: czw wrz 18, 2008 19:38
autor: Dehumanizer
marhiw pisze:ostatnio wymieniłem pasek rozrzadu i zauwazyłem ze zaczał mi w jednym miejscu ocierac o obudowe.Nie wiem co teraz zrobic.. Sciagnalem obudowe i jezdze dalej..
no to bardzo fajnie ale co to ma wspólnego z tym tematem...