Strona 1 z 1

Skrzynia

: śr wrz 17, 2008 01:24
autor: Grzebaluch
Witam. Problem jest tego typu iz nie wskakuje mi wsteczny bieg MK2 NZ 4 biegi. Myslalem ze to wina lewarka jak pisza niektorzy na forum, lecz lewarek jest na swoim miejscu tak jak wszystko inne. Wsteczny wogole nie chce mi wejsc, z reszta biegow jest Ok tylko jak mi sie skrzynia rozgrzeje to biegi mi ciezko wchodza. Sprobowalem tak na tzw Krotko wbic drazek ktory wychodzi ze skrzyni na bieg wsteczny lecz nadal lipa :grrr: :grrr: tak jak by cos w skrzyni blokowalo. Wieczorem chcialem na sile wbic wsteczny gdyz musialem wycofac i bardzo mocno zaczolem drazkiem od zmiany biegow wciskac bieg lecz to nie pomoglo nie wskoczyl a nadodatek teraz 1 i 3 wchodza bardzo gleboko w strone silnika a 2 i 4 sa w takim polozeniu jak by byl na luzie :satan: Nie mam pojecia co sie stalo ale juz nie mam sil do tego biegu bo juz pare razy mi sie tak stalo lecz po mocniejszym pociagnieciu lewarkiem wsteczny wchodzil a tu juz teraz wogole nie chce. Pomozcie czy da sie to jakos naprawic czy juz po skrzyni?????

: śr wrz 17, 2008 09:11
autor: Majek666
Grzebaluch pisze:lecz lewarek jest na swoim miejscu tak jak wszystko inne
A jest wszystko dobrze wyregulowane ? Chodzi mi o to jak sie laczy drazek zmiany biegow (pod autem nie lewarek) ze skrzynia. Jak nie to skrzynia w dol rozebrac i ocenic.

: śr wrz 17, 2008 10:25
autor: sewooo
Moim zdaniem problem nie leży w samej skrzyni, raczej jest to niemożliwe żeby wewnątrz skrzyni była możliwość takiej manipulacji jak tu opisujesz. Musisz szukać gdzieś na połączeniach drążka zmiany biegów. właź pod spód i postudiuj sposób działania ale na spokojnie. Pamiętaj nic na siłe
Obrazek

: śr wrz 17, 2008 15:23
autor: Grzebaluch
co do mojej sprawy mam jeszcze pytanie gdyz rozebralem caly mechanizm zmiany biegow i jest problem bo ten drazek co idzie pod samochodem jest delikatnie skrzywiony. I nie wiem czy powinien tak byc orginalnie czy musze go naprostowac. Obrazek

[ Dodano: 17 Wrz 2008 23:28 ]
Wydaje mi sie ze ten drazek powinien tak byc i tak zlozylem. Powodem tak glebokiego wchodzenia 1 i 3 bylo skrzywienie lewarka od zbyt mocnego wbijania wstecznego. Ale problem nadal pozostal ze wstecznym wchodzi ale z wielkim oporem,slychac nawet jak cos tak w pewnym momecia przeskakuje w skrzyni w momecie wrzucania biegu. Nie mam pojecia co to jest moze problem tkwi w blokadzie wodzikow????Bo cos poprostu ten walek w skrzyni blokuje.Obrazek

: sob wrz 20, 2008 22:32
autor: tigerdj
moze ci drazek na trybach uciekl spruboj przekrecic drazek o jednego zeba

: ndz wrz 21, 2008 10:28
autor: Maćkooo
Pewno śruba na zakonczeniu rury od lewarka pusciła i mocoanie przesunęło sie. Odp swojego problemu znajdziesz prawdopodobnie przy skrzyni. Klucz 13mm i cofasz drazek spowrotem na luz.
Oczywiscie mam nadzieje ze gałka zmiany biegów znajduje sie w swoim pierwotnym połozeniu i nie opadła badz nie ma jakichs potwornych luzów bo wtedy do wymiany bedzie mechanizm pod lewarkiem.

: pn wrz 22, 2008 14:53
autor: Grzebaluch
Nic koledzy nie poscilo wszystko jest na pierwotnym miejcu jak wczesniej. W moim MK2 nie ma zadnych ciegiel itp., lewarek od zmiany biegow tez mi sie nie zapadl bo juz sprawdzalem kulka i gniazdo jest w jak najlepszym stanie. Linka os sprzegla jest nowa i dobrze naciagnieta, olej w skrzyni wymieniony. Nie wiem co jest ale jak probowalem samym walkiem a nie lewarkiem wbic wsteczny to napotykam na straszliwy opor w skrzyni na tym biegu czy moglo cos w sierodku sie przestawic??? dodam ze miesiac temu wsteczny byl OK a po wymianie poduszek pod silnikiem i na skrzyni znikl. Dla mnie to jest czarna magia, moim zdaniem wina tkwi w srodku skrzyni, co o tym myslicie??