Strona 1 z 1

RP zaczął szarpać

: wt wrz 16, 2008 18:54
autor: Andrzej1
Witam.
Silnik zaczął szarpać.Zaczął to robić delikatnie,teraz coraz mocniej,zdarza się że zgaśnie.
Mam pytanie do tych którzy pokonali ten problem.
Czy 210 tys.km to przebieg kończący pracę pompy?
Czy wizyta w warsztacie pomiar ciśnienia pompy da 100 procentową odpowiedż ?
Czy najpierw sprawdzić pompę w zbiorniku?
Elektrykę sprawdziłem.
Pozdrawiam.Andrzej.

: wt wrz 16, 2008 21:55
autor: grandi
Nie przebieg się liczy a jakość paliwa kolego , najpierw proponuje zrobić reset komputera

: wt wrz 16, 2008 22:18
autor: Paweł Marek
Andrzej1, z reguły jeśli pompa się kręci to pompuje dobrze. A jak się zepsuje to na amen. Oczywiście mogą być wyjątki.
Ale pomiar ciśnienia paliwa warto zrobić, bo odpowiada za nie nie tylko pompa ale regulator ciśnienia paliwa we wtrysku.
Ja bym jednak na początek zwrócił uwagę na filtr benzyny - wymień go w ślepo dla pewności.
Nie rozumiem co znaczy sprawdziłeś elektrykę. Układu wysokiego napięcia nie ma jak sprawdzić w stu procentach, jak są wątpliwości to zmienia się kable kopułkę, palec i świece, albo chociaż pożycza te elementy od kolego na próbę.

: wt wrz 16, 2008 23:33
autor: PAPAYOS
Ja miałem w 1,4 litra podobny problem...

Przeczyścilem przepustnicę i problem zniknął...
Zrobiłem to w zakładzie gdzie mają komputer, ponieważ sterownik musi zaadoptować nowe parametry przepustnicy... Jeśli sam potrafisz bawić się VAGiem to zrobisz to sam.
Bierzesz szczoteczkę do zębów trochę benzyny, otwierasz przepustnicę i czyścisz. Robisz to na gorącym silniku. Potem ją adoptujesz VAGiem i jest OK...

Na przepustnicy po obwodzie zbiera się osad i powoduje zly dobór mieszanki paliwowo-powietrznej, bo przepustnica się nie domyka...

: śr wrz 17, 2008 07:44
autor: Andrzej1
Witam.
Chodziło mi właśnie stwierdzenie czy pompa jak pompuje to pompuje,albo pompuje
kiepsko.Wysokie napięcie sprawdzam starą lampą stroboskopową która
dostaje impuls zapłonowy poprzez nawinięcie kilku zwoi przewodu na przewodzie wysokiego
napięcia.Tak podłączoną lampę woziłem dwa dni na prawym dywaniku.Mrugała bez przerwy.
Kopułkę palec kable podmieniałem.Świec nie sprawdzałem (poprzez podmianę) ale mają
kolor jasnej cegły i są czyste.Pokrywy dolotu powietrza do wtrysku nie zdejmowałem
,zdejmę go jutro a wtrysk i przepustnicę mogę jedynie umyć,jest tam też podobno jakiś
czujnik temperatury też to pooglądam.Filtr paliwa wymieniłem na wiosnę.Zrobiłem na
nim jakieś 2,5 tys.km.Znajdę usterkę ,napiszę.
Pozdrawiam.Andrzej.
Sprawdzę jeszcze sondę testerem ,bo ciepły silnik gorzej pracuje.

[ Dodano: Sob Wrz 20, 2008 08:26 ]
Witam
Sytuacja się wyjaśniła.
Silnik zaczął przerywać ,wymieniłem kopułkę i palec były wypalone.Nie dokonałem resetu.
W międzyczasie dostałem garaż w którym było przeszło 400 l. paliwa bezołowiowego z początku lat 90.Zacząłem jeżdzić na tym paliwie było coraz gorzej,silnik nawet gasł.
Wymieniałem ma próbę kable i świece.Starego paliwa nie podejrzewałem.Na zmianę
z Golfem jeżdżę MB 124 260E.Do niego też lałem to paliwo,zaczął zapalać za drugim
razem nic więcej.Ani jeden ani drugi nic nie tracił na mocy.Zużyłem stare paliwo Mercedes
jeżdzi normalnie a Golf nie.Teraz za doradą -grandilodza- wieczorem zrzuciłem klemę
z akumulatora,rano założyłem i silnik pracuje normalnie.
Grandilodz trafił w 10-tkę.Kiepskie paliwo i reset.
Jemu klepnę "pomógł".
Pozdrawiam i dziękuję Wszystkim.Andrzej.