tarcze hamulcowe

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

HALUN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn kwie 23, 2007 18:37
Lokalizacja: lubelskie

tarcze hamulcowe

Post autor: HALUN » wt wrz 16, 2008 14:16

zmienilem juz dwa rodzaje tarcz hamulcowych w tym lucasa, a nadal drganie na kierownicy wystepuja, jaka moze byc przyczyna, czy to mozliwe ze tarcze po paru tysiacach sie krzywia, i co z tym problemem zrobic?????



hauer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:15
Lokalizacja: Polska

Post autor: hauer » wt wrz 16, 2008 14:29

może masz niewyważone koła, albo łożyska się posypały -tarcze nie mają tu nic do rzeczy.



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » wt wrz 16, 2008 15:44

Krzywią się wówczas gdy rozgrzanymi tarczami wjedziesz do wody , zaś drgania mogą być inne czyli : wyważanie kół/tylna guma wahacza do wymiany /łożysko amortyzatora do wymiany lub sam Amor poszedł Itp.



krzywus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr lut 06, 2008 15:56
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: krzywus » wt wrz 16, 2008 16:17

Dzieki za zainteresowanie ale niestety nic z tych rzeczy! drgania na kierownicy powstaja tylko podczas hamowania tak samo wyczuwalne jest pulsowanie na pedale hamulca podczas jego lekkiego dociskania (nie zablokowane koła ABS).


Michał

fila31
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:09
Lokalizacja: WPR

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: fila31 » śr paź 01, 2008 21:11

HALUN pisze:zmienilem juz dwa rodzaje tarcz hamulcowych w tym lucasa, a nadal drganie na kierownicy wystepuja, jaka moze byc przyczyna, czy to mozliwe ze tarcze po paru tysiacach sie krzywia, i co z tym problemem zrobic?????
czy udało cis wyeliminować drganie kierownicy? jak tak to w czym był problem bo ja juz sie borykam z tym od roku i zrobiłem jakies 20 tys km trzy razy wymieniałem komplety tarcz z klockami i trzy razy te tarcze toczyłem i ciągle to samo. :grrr:



piotras84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: pn maja 26, 2008 11:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piotras84 » śr paź 15, 2008 17:09

krzywus pisze:Dzieki za zainteresowanie ale niestety nic z tych rzeczy! drgania na kierownicy powstaja tylko podczas hamowania tak samo wyczuwalne jest pulsowanie na pedale hamulca podczas jego lekkiego dociskania (nie zablokowane koła ABS).
Mam identyczny problem. I z kierownicą i z tym pedałem. Mechanik powiedział mi, że mam juz krzywe tarcze. Kolego, jeśli rozwiązałeś juz ten problem to daj znać.



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » śr paź 15, 2008 17:29

jesli ci pulsuje chamulec przy hamowaniu i wali kierownica i zmieniałes juz tyle tarcz

to jedynymi mozliwymi jeszcze zeczami są juz zlatane łozyska ale by musiał miec duzy luz

lub piasty masz krzywe lub zle oczysciłes je przy montarzu

pozycz od kogos , jakiegos tokarza szlifierza czujnik do centrowania to taki zegar z bolcem kturego jak minimalnie wcisniesz to odrazu pokaze na zegarze co do 0.01 mm i on ma statyw magnetyczny

robisz tak

statyw magnetyczny pzytykasz do auta do blachy i on sie przykleja a ramie z zegarem ustaw na pbwodzie piasty a bolcem dotknij niej i zakrec nią a zegar ci wskaze czy masz jajo piaste

Obrazek

zerkinij na foto tam jest taki zegar a na focie maszyna do regeneracji tarcz Obrazek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony śr paź 15, 2008 17:33 przez dziabi3, łącznie zmieniany 4 razy.



kaczy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 11:44
Lokalizacja: Sunshine State
Kontakt:

Post autor: kaczy » śr paź 15, 2008 17:57

kiedyś też miałem taki problem ale to przy hamowaniu miałem drgania ...

ostatnio od 3 tygodni drgania miałem podczas jazdy .. sprawdziłem wszystko, drązki, zbieżnośc, itp i nic .. wszystko ok .. problemem okazała się ........opona ...wymieniłem opony i już jest ok ... drania znikneły ..



fila31
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 21:09
Lokalizacja: WPR

Post autor: fila31 » śr paź 15, 2008 21:42

wczoraj wymieniłem tuleje wahaczy w obu i są drgania podczas hamowania ale zdecydowanie mniejsze teraz pozostaje mi tylko jeszcze raz przetoczyć tarcze i chyba będzie OKi...



Awatar użytkownika
qbationov
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn maja 14, 2007 09:12
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: qbationov » sob paź 18, 2008 18:24

Możesz mieć kolego przypalone tarcze (czyli...rozhartowane). Ale zgadzam się z przedmówcami jeśli wszystko sprawdziłeś i jest ok to może to też być kwestia opon - a niestety mało kto bierze to pod uwagę (czy na zimówkach też bije?).

Ja obecnie wymieniam tarczę gdyż im dałem w palnik i sie przypaliły - objaw jest taki, że przy mocniejszym hamowaniu zaczynają pohukiwać i "płynąć" (bicie w pedał jest praktycznie nie odczuwalne). Na obecnych tarczach i klockach zrobiłem 15tyś i niestety wymiana....teraz będzie TEXTAR, zobaczymy czy okażą się lepsze.

[ Dodano: 26 Paź 2008 20:51 ]
No i...miał być TEXTAR, a namówili mnie na ATE. Wymieniłem tarcze+klocki, zrobiłem 2tyś. km i uważam, że zestaw godny polecenia. Ani długie hamowanie z dużej prędkości, ani częste dohamowywanie nie stanowiło żadnego problemu - zestaw hula aż miło. Klocki nie brudzą zbytnio felg, a to też jest duży plus. Godne polecenia dla osób, które nie potrzebują "rajdowych/nacinanych/wierconych/nawęglanych" tarczy i tym podobnych cudów.


140KM / 317NM...i wreszcie bez lęku zerkam w stronę lewego pasa:)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 436 gości