Strona 1 z 1

problem z ładowaniem, albo sam nie wiem z czym pomocy

: pn wrz 15, 2008 21:14
autor: papaj
witam otóz problem taki ze podczas jazdy wszystko przygasło, kontrolki, zegary - całkowity brak prądu i na dodatek zaczelo się kopciz z okolic włącznika awaryjnych, odpaliłem auto "na kable" i po ok 5 do 10 minut to samo tylko ze juz bez dymu i tak kilka razy zanim dojechalem do domu, i tyeraz nie wiem czy szukać winy w alternatorze, czy gdzies na przewodach? dodam ze po osiągnieciu 4500RPM zapala sie kontrolka ładowania

: pn wrz 15, 2008 21:36
autor: szopek87
ja bym szukal gdzies w przewodach jak pojawil Ci sie dym to musi byc zwarcie w przewodach a alternator zazwyczaj nie lauje na malych obrotach a z ta kontrolkja u Ciebie dziwna sprawa ze dopiero po przekroczeniu 4,5 tysia sie zpala szukaj zwarcia bo gdzies musi byc jak sie dymilo

: pn wrz 15, 2008 21:39
autor: wojtas4589
papaj pisze:na dodatek zaczelo się kopciz z okolic włącznika awaryjnych
gdyby wina leżała po stronie alternatora to coś takiego nie miałoby miejsca, chyba że może ci sie wydawało
papaj pisze:dodam ze po osiągnieciu 4500RPM zapala sie kontrolka ładowania
u mnie raz wypalił sie komutator to było na odwrót czym mniejsze obroty tym gorsze ładowanie

pierwsze co możesz zrobić to zobaczyć w jakim stanie są szczotki, a jeśli faktycznie coś ci sie tam zadymiło to pierwsze co rozebrać ten włącznik

: pn wrz 15, 2008 21:43
autor: papaj
zadymilo sie tylko raz, po ponownym odpaleniu juz sie nic nie dymiło, no ale co tby mialo wspólnego z brakiem ładowania?

dodam ze ładowanie miałem cały czas na poziomie 13,2 do 13,4 wiec troche mało

: pn wrz 15, 2008 22:50
autor: osaVWosa
papaj pisze:no ale co tby mialo wspólnego z brakiem ładowania?
Moze miec bo jesli masz zwarcie na przewodach to Ci prad ucieka i masz zbyt duzy pobor
Sprawdz przewody w okolicach miejsca gdzie sie kopcilo
Przerabialem to wszystko calkiem niedawno...
Poczytaj ten temat [MK2 Elektryka] ¤ Rozladowuje akumulator http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188215

: wt wrz 16, 2008 16:38
autor: papaj
więc tak: kable ok, okolice gdzie troszku zadymilo wyglądają ok
zrobiłem takie pomiary ładowanie od razu po odpalenie 13,5 na aku i 13,6 na altku
ładowanie pod obciażeniem (swiatła, nawiew, ogrzewana szyba) 11,2 :grrr:
i moje pytanie czy jadac pod obciązeniem aku mogł sie rozladowac do zera przy takim ładowaniu? a i jeszcze z boku altka jest jakaś wtyczka była cała zasniedziała to ją przeczyściłem, co to za wtyczka? czarny kabelwychodzi z kostki zakonczony wtyczka meska wsuwana do altka

: wt wrz 16, 2008 17:02
autor: KLASSIK
do altka nowego typu dochodza dwa przewody(starsze byly na kostke,dwa zasilajace oraz jeden do wzbudzenia)
jeden gruby od rozrusznika ktory przykreca sie nakretka 8,drugi przewodzi to wzbudzenie alternatora
jesli altek nie ma wzbudzenia to nie bedzie ladowal i cala energia jest czerpana z aku

sprawdz tez mase alternatora,ja mialem tak ze po przekroczeniu 2tys zaczela mi sie zazyc i winny byl przewod masowy laczacy alternator z kadlubem silnika

: wt wrz 16, 2008 19:03
autor: Maćkooo
papaj pisze:zadymilo sie tylko raz, po ponownym odpaleniu juz sie nic nie dymiło, no ale co tby mialo wspólnego z brakiem ładowania?
Możliwe że regulator napięcia podawał zbyt duże/małe napięcie.
papaj pisze:czy jadac pod obciązeniem aku mogł sie rozladowac do zera przy takim ładowaniu?
Myslę że tak.
Moim zdaniem wine ponosi w twoim przypadku regulator napięcia. Znam nawet doskonale przypadek z rozładowaniem akumulatora do 0.
Myślę że po wymianie regulatora wszystko będzie w porządku.

: wt wrz 16, 2008 19:17
autor: oldstaszek
Kontrolka ładowania gaśnie - oznacza to jedynie że alternator wyrównał napięcie z akumulatorem - nie znaczy że ładuje.
Zadymiło w okolicy awaryjek - szybko sprawdź - cobyś nie spalił więcej.Mógł się przetrzeć jakiś przewód za osłoną wału...
Można sprawdzić mostkowaniem tj.obejść regulator...ale to dla zaawansowanych lub rozumiejącego elektryka. :pub:

: śr wrz 17, 2008 19:37
autor: papaj
wiec winny był regulator, jednej szczotki nie bylo w ogole a druga ledwie co, teraz ładowanie jest bez obciazenia 14.2 a na obciążeniu 13.7-8

wielkie dzieki za podpowiedzi:)

[ Dodano: 23 Paź 2008 23:52 ]
odnawiam temat