problem z ładowaniem, albo sam nie wiem z czym pomocy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
papaj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: śr lis 07, 2007 20:32
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

problem z ładowaniem, albo sam nie wiem z czym pomocy

Post autor: papaj » pn wrz 15, 2008 21:14

witam otóz problem taki ze podczas jazdy wszystko przygasło, kontrolki, zegary - całkowity brak prądu i na dodatek zaczelo się kopciz z okolic włącznika awaryjnych, odpaliłem auto "na kable" i po ok 5 do 10 minut to samo tylko ze juz bez dymu i tak kilka razy zanim dojechalem do domu, i tyeraz nie wiem czy szukać winy w alternatorze, czy gdzies na przewodach? dodam ze po osiągnieciu 4500RPM zapala sie kontrolka ładowania


http://www.audi80.pl/coupe-moja-niunia-z-mini-pakietem-z-s-ki-vt32366.htm#343165

Awatar użytkownika
szopek87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 19:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: szopek87 » pn wrz 15, 2008 21:36

ja bym szukal gdzies w przewodach jak pojawil Ci sie dym to musi byc zwarcie w przewodach a alternator zazwyczaj nie lauje na malych obrotach a z ta kontrolkja u Ciebie dziwna sprawa ze dopiero po przekroczeniu 4,5 tysia sie zpala szukaj zwarcia bo gdzies musi byc jak sie dymilo


nigdy nie jest tak nisko by nie mogło być niżej
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pn wrz 15, 2008 21:39

papaj pisze:na dodatek zaczelo się kopciz z okolic włącznika awaryjnych
gdyby wina leżała po stronie alternatora to coś takiego nie miałoby miejsca, chyba że może ci sie wydawało
papaj pisze:dodam ze po osiągnieciu 4500RPM zapala sie kontrolka ładowania
u mnie raz wypalił sie komutator to było na odwrót czym mniejsze obroty tym gorsze ładowanie

pierwsze co możesz zrobić to zobaczyć w jakim stanie są szczotki, a jeśli faktycznie coś ci sie tam zadymiło to pierwsze co rozebrać ten włącznik



Awatar użytkownika
papaj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: śr lis 07, 2007 20:32
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: papaj » pn wrz 15, 2008 21:43

zadymilo sie tylko raz, po ponownym odpaleniu juz sie nic nie dymiło, no ale co tby mialo wspólnego z brakiem ładowania?

dodam ze ładowanie miałem cały czas na poziomie 13,2 do 13,4 wiec troche mało


http://www.audi80.pl/coupe-moja-niunia-z-mini-pakietem-z-s-ki-vt32366.htm#343165

Awatar użytkownika
osaVWosa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pt paź 19, 2007 19:06
Lokalizacja: VWarszaVW
Kontakt:

Post autor: osaVWosa » pn wrz 15, 2008 22:50

papaj pisze:no ale co tby mialo wspólnego z brakiem ładowania?
Moze miec bo jesli masz zwarcie na przewodach to Ci prad ucieka i masz zbyt duzy pobor
Sprawdz przewody w okolicach miejsca gdzie sie kopcilo
Przerabialem to wszystko calkiem niedawno...
Poczytaj ten temat [MK2 Elektryka] ¤ Rozladowuje akumulator http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188215
Ostatnio zmieniony pn wrz 15, 2008 23:26 przez osaVWosa, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
papaj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: śr lis 07, 2007 20:32
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: papaj » wt wrz 16, 2008 16:38

więc tak: kable ok, okolice gdzie troszku zadymilo wyglądają ok
zrobiłem takie pomiary ładowanie od razu po odpalenie 13,5 na aku i 13,6 na altku
ładowanie pod obciażeniem (swiatła, nawiew, ogrzewana szyba) 11,2 :grrr:
i moje pytanie czy jadac pod obciązeniem aku mogł sie rozladowac do zera przy takim ładowaniu? a i jeszcze z boku altka jest jakaś wtyczka była cała zasniedziała to ją przeczyściłem, co to za wtyczka? czarny kabelwychodzi z kostki zakonczony wtyczka meska wsuwana do altka


http://www.audi80.pl/coupe-moja-niunia-z-mini-pakietem-z-s-ki-vt32366.htm#343165

Awatar użytkownika
KLASSIK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: czw mar 30, 2006 13:55
Lokalizacja: Józefów

Post autor: KLASSIK » wt wrz 16, 2008 17:02

do altka nowego typu dochodza dwa przewody(starsze byly na kostke,dwa zasilajace oraz jeden do wzbudzenia)
jeden gruby od rozrusznika ktory przykreca sie nakretka 8,drugi przewodzi to wzbudzenie alternatora
jesli altek nie ma wzbudzenia to nie bedzie ladowal i cala energia jest czerpana z aku

sprawdz tez mase alternatora,ja mialem tak ze po przekroczeniu 2tys zaczela mi sie zazyc i winny byl przewod masowy laczacy alternator z kadlubem silnika
Ostatnio zmieniony wt wrz 16, 2008 17:09 przez KLASSIK, łącznie zmieniany 3 razy.


www.cultstyle.pl

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » wt wrz 16, 2008 19:03

papaj pisze:zadymilo sie tylko raz, po ponownym odpaleniu juz sie nic nie dymiło, no ale co tby mialo wspólnego z brakiem ładowania?
Możliwe że regulator napięcia podawał zbyt duże/małe napięcie.
papaj pisze:czy jadac pod obciązeniem aku mogł sie rozladowac do zera przy takim ładowaniu?
Myslę że tak.
Moim zdaniem wine ponosi w twoim przypadku regulator napięcia. Znam nawet doskonale przypadek z rozładowaniem akumulatora do 0.
Myślę że po wymianie regulatora wszystko będzie w porządku.
Ostatnio zmieniony wt wrz 16, 2008 19:04 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 2 razy.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt wrz 16, 2008 19:17

Kontrolka ładowania gaśnie - oznacza to jedynie że alternator wyrównał napięcie z akumulatorem - nie znaczy że ładuje.
Zadymiło w okolicy awaryjek - szybko sprawdź - cobyś nie spalił więcej.Mógł się przetrzeć jakiś przewód za osłoną wału...
Można sprawdzić mostkowaniem tj.obejść regulator...ale to dla zaawansowanych lub rozumiejącego elektryka. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
papaj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: śr lis 07, 2007 20:32
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: papaj » śr wrz 17, 2008 19:37

wiec winny był regulator, jednej szczotki nie bylo w ogole a druga ledwie co, teraz ładowanie jest bez obciazenia 14.2 a na obciążeniu 13.7-8

wielkie dzieki za podpowiedzi:)

[ Dodano: 23 Paź 2008 23:52 ]
odnawiam temat


http://www.audi80.pl/coupe-moja-niunia-z-mini-pakietem-z-s-ki-vt32366.htm#343165

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 328 gości